Honda Civic Type R je nejrychlejší předokolkou na Nürburgringu! Kolik naložila Golfu Clubsport S?
Boje o nejrychlejší čas na Severní smyčce Nürburgringu neustávají, přestože si asi i řada z vás řekne, že v podstatě o ničem nevypovídají. K čemu je vám v běžném provozu čas na jedno kolo na okruhu, na který se možná v životě nepodíváte? No k ničemu, automobilky s ním však rády „operují“, a netýká se to pouze luxusních výrobců supersportů.
Žhavé souboje se již tradičně odehrávají také v segmentu rychlých předokolek nižší střední třídy, přičemž se v nich pravidelně objevují jména Leon Cupra, Mégane RS, Civic Type R nebo Golf GTI. Právě poslední jmenovaný vůz byl dosavadním držitelem nejrychlejšího času mezi kompaktními předokolkami. Šlo o odlehčenou verzi Clubsport S, která zajela čas 7:47,19 a porazila tak minulou generaci Hondy Civic Type R. Ta okruh v roce 2015 zajela za 7:50,63, Japonci se však do Zeleného pekla vrátili s nástupcem a opět přepsali dosavadně platné tabulky.
Nová generace Hondy Civic Type R zajela snad nejtěžší okruh světa za 7:43,80, Clubsportu S tedy nadělila více než tři sekundy. Přiložený záznam byl pořízen na začátku dubna a za úspěchy vozu stojí nejenom vyšší výkon než dříve (320 vs. 310 koní), o 16 kilogramů menší hmotnost a větší torzní tuhost, ale také více „hardcore“ podvozek. Však jde také o zcela nové auto! Jsem zvědav, jak na rekord zareaguje konkurence.