Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Honda Civic Type R je nejrychlejší předokolkou na Nürburgringu! Kolik naložila Golfu Clubsport S?

Jan Mička Jan Mička 24. 4. 2017 • 01:01
16
166
Zobrazit náhledy (16)
Honda Civic Type R Honda Civic Type R Honda Civic Type R Honda Civic Type R Honda Civic Type R Honda Civic Type R Honda Civic Type R Honda Civic Type R Honda Civic Type R Honda Civic Type R Honda Civic Type R
Nová generace Civicu Type R překonala tu minulou o necelých sedm sekund na kolo. Nechala za sebou i VW Golf GTI Clubsport S, dosavadního krále předokolek.

Boje o nejrychlejší čas na Severní smyčce Nürburgringu neustávají, přestože si asi i řada z vás řekne, že v podstatě o ničem nevypovídají. K čemu je vám v běžném provozu čas na jedno kolo na okruhu, na který se možná v životě nepodíváte? No k ničemu, automobilky s ním však rády „operují“, a netýká se to pouze luxusních výrobců supersportů.

Žhavé souboje se již tradičně odehrávají také v segmentu rychlých předokolek nižší střední třídy, přičemž se v nich pravidelně objevují jména Leon Cupra, Mégane RS, Civic Type R nebo Golf GTI. Právě poslední jmenovaný vůz byl dosavadním držitelem nejrychlejšího času mezi kompaktními předokolkami. Šlo o odlehčenou verzi Clubsport S, která zajela čas 7:47,19 a porazila tak minulou generaci Hondy Civic Type R. Ta okruh v roce 2015 zajela za 7:50,63, Japonci se však do Zeleného pekla vrátili s nástupcem a opět přepsali dosavadně platné tabulky.

Nová generace Hondy Civic Type R zajela snad nejtěžší okruh světa za 7:43,80, Clubsportu S tedy nadělila více než tři sekundy. Přiložený záznam byl pořízen na začátku dubna a za úspěchy vozu stojí nejenom vyšší výkon než dříve (320 vs. 310 koní), o 16 kilogramů menší hmotnost a větší torzní tuhost, ale také více „hardcore“ podvozek. Však jde také o zcela nové auto! Jsem zvědav, jak na rekord zareaguje konkurence.

Související články

Témata
25. 4. 2017 19:33
Re: A zase
Podle mne bude celkem těžké dosáhnout nulového přínosu. Zanedbatelný bude snazší a pak je otázka, co je zanedbatelné. 1 %? 5 %? 10 %? A sériové auto nebude mít tuhost závodního speciálu. Pravda je, že to dokáží udělat i neviditelně, kdyby chtěli čachrovat s tuhostí. Viditelná klec by byl opravdu hloupý způsob. Takže bych jim i uvěřil, že ji tam dali kvůli bezpečnosti. Pochopení však pro to moc nemám. Chápu snahu minimalizovat rizika, ale je to dost nestandardní. Jednou to má být kolo sériového auta, tak by tam měli mít sériové auto. Klec není podmínkou provozovatele okruhu. Pokud je to podle nich příliš lehkomyslné, nemají tam co dělat. Nebo mají klec nabídnout i zákazníkům.
25. 4. 2017 19:15
Re: automat?
To máš pravdu :-) Nicméně po rovině se umí rozjet každá foukačka i 1.0 TSI :-) Proto jsem záměrně zkusil nejdříve rozjezd do táhlého kopce (Rychaltice>F-M), jak se s tím motor a hlavně CVT popere. K večeru jsem ještě dal rovinu, doma pak koukám, že jsem měl zřejmě upatlanou čočku, protože video bylo nekoukatelné, jak bych natáčel starou Nokií - ksakru :'-( A to je škoda, protože to jede fakt dobře, nejen v režimu S.
25. 4. 2017 16:00
Re: A zase
a pak do toho sednou ze sportauto a zajedou s tim za zcela srovnatelných podmínek z jinými auty 7:54...cca
Avatar - white label
25. 4. 2017 15:56
Re: A zase
Celé marketingové divadlo (ke kterému logicky patří i tohle) je založené hlavně na naivní důvěřivosti k marketingovým prohlášením..., viz nejen tato diskuse.
25. 4. 2017 15:40
Re: A zase
Jen mala poznamka: Vlastne zadna pravidla nejsou, jde o to, co ktery vyrobce predvede, rekne a cemu zakaznici uveri. Takze vlastne ani neni co ohybat :-)

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku
Články odjinud