Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Honda Civic Type R přijíždí ve dvou nových variantách. Potěší introverty i sběratele

Stanislav Kolman Stanislav Kolman 20. 2. 2020 • 10:05
33
115
Zobrazit náhledy (33)
Honda Civic Type R GT Honda Civic Type R GT Honda Civic Type R GT Honda Civic Type R GT Honda Civic Type R Limited Edition Honda Civic Type R Limited Edition Honda Civic Type R Limited Edition Honda Civic Type R Limited Edition Honda Civic Type R Limited Edition Honda Civic Type R Limited Edition Honda Civic Type R Limited Edition Honda Civic Type R Limited Edition Honda Civic Type R Limited Edition Honda Civic Type R Limited Edition Honda Civic Type R Limited Edition Honda Civic Type R Limited Edition Honda Civic Type R Limited Edition Honda Civic Type R Sport Line Honda Civic Type R Sport Line Honda Civic Type R Sport Line Honda Civic Type R Sport Line Honda Civic Type R Sport Line Honda Civic Type R Sport Line Honda Civic Type R Sport Line Honda Civic Type R Sport Line Honda Civic Type R Sport Line Honda Civic Type R Sport Line Honda Civic Type R Sport Line

Spoustě lidem přišel vzhled Civicu Type R až příliš odvážný, na což Honda konečně našla odpověď. Ty ostatní zase potěší exkluzivní limitka s okruhovými ambicemi.

Model Honda Civic nedávno prošel faceliftem a bylo jasné, že dlouho pozadu nezůstane ani ostrá verze Type R. Ta se nyní představuje ve dvou zbrusu nových provedeních – Sport Line dostává shodnou techniku, ale střízlivější balení, Limited Edition je zase omezená série s nižší hmotností, která se nezalekne ani zápřahu na závodních okruzích.

Provedení Sport Line se na trhu objeví letos v létě a jak sama Honda říká, hlavní prioritou tu byl diskrétnější styl pro ty, kterým vzhled současného Type R přišel jako příliš velký odvaz. Zásadní změnou je odebrání obrovského zadního křídla, které nahrazuje jemnější a méně nápadný spoiler. Všimnout si můžete speciálního vzhledu devatenáctipalcových kol, která jsou obuta do pneumatik Michelin Pilot Sport 4S.

Černé sedačky uvnitř dostávají červené prošívání, změny v kabině ale nejsou pouze vzhledové. Například v zavazadlovém prostoru a zadních dveřích přibyla dodatečná zvuková izolace, aby se snížil hluk a vibrace.

video

Ale nebojte, o extrovertní Type R nepřijdeme, naopak. Jeho nabídka je teď rozšířena o limitovanou edici, jež na evropské trhy zamíří v omezeném počtu 100 exemplářů. Japonští tvůrci říkají, že tahle specialitka byla od začátku navržena a zkonstruována jako nejdynamičtější hot hatch s pohonem předních kol. A nepřekvapí, že jde o nejextrémnější Civic Type R všech dob.

Hlavím tahákem je zredukovaná hmotnost. Nejostřejší Civic se zbavuje klimatizace, dotykové obrazovky a ve vybraných místech i zvukové izolace, čímž se podařilo snížit váhu o 47 kilogramů. Na rozdíl od takového Renaultu Mégane R.S. Trophy-R si ale zachovává zadní sedačky.

Za zmínku jistě stojí i lehká dvacetipalcová kola BBS s pneumatikami Michelin Cup 2. Honda prozrazuje, že poupravila nastavení tlumičů a řízení tak, aby to co nejlépe ladilo s novým typem obutí a zvýšila se úroveň zpětné vazby. Všechny exempláře limitky jsou zhotoveny v křiklavě žluté barvě s kontrastní černou střechou a zrcátky. Který kousek z edice máte prozradí štítek na přístrojovce.

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly
Avatar - white label
23. 2. 2020 15:04
Re: Křídlo
Jako, že 1,5 hb má taky tři roury, jako Type R? To snad ne...
Avatar - white label
23. 2. 2020 15:03
Re: Křídlo
Vážně jsem si myslel, že si bystřejší...
Moc dobře vím na co reaguji, zřejmě na rozdíl od tebe.
Přečti si znovu mou reakci, tentokrát pořádně, a pokus se u toho i trochu myslet.
Vím velmi dobře jak vypadají civilní verze Civicu (hb i sedan), takže to "školení" si klidně mohl vynechat. S designem civilní verze, včetně hb!, nemám větší problémy (vypadá trochu jako kompaktní liftback), designově je to sice spíš jako verze "Type R line" apod., ale budiž, svým způsobem to (pro někoho) může být bonus, že za ni nemusí připlácet. Problémem designu Type R není zdaleka jen samotné přidané velké křídlo, které mělo být volitelné už od začátku (což se teď konečně prakticky stalo), ale hlavně spousta "přilepených serepetiček"! Počínaje trumpetkou mezi výfuky a infantilními nekonečnými červenými polepy/proužky konče. Golf GTI to má jen vpředu (na masce/světlech), ale my ti to dáme komplet kolem dokola (i na kola) a vzadu ještě něco k tomu a hned budeš mnohem větší King, v duchu asijské tržnice - čím víc pruhů, tím víc adidas. Podobně "bohaté" (typicky červené) proužkování, to je dnes jeden ze symbolů garážového optického tuzingu, to už je běžně i na plastových poklicích na benzinkách: https://www.auto-doplnky.com/…-sada-4-ks-2.jpg
Na červeném autě se to aspoň částečně ztratí, k neutrální barvě (černá, šedé, bílá) se to sad nějak (se zavřenýma očima) dá přežít, ale třeba ke žluté, nebo k modré, je to kýč - kolotoč.
A na to, že má Type-R přeplácaný design rozhodně není třeba patent na vkus. Na to stačí selský rozum a srovnání s designem hh konkurence, že je Type R třídním králem přeplácanosti je pak jasné velmi rychle.

Poněkud zoufalé přirovnání k Banglovu designu je mimo mísu, ten design byl kontroverzní, ovšem nikoli přeplácaně vyzývavý. Něco na něm bylo inovativního/přínosného a něco na něm mnoha lidem (včetně mě) vadilo, ale to, co mi na něm vadilo tehdy, mi vadí dodnes, takže ne každý potřebuje tolik času jako např. ty. Každopádně "bangléra" by byla na delší diskusi, kdežto tohle je (proti tomu) jasné jak facka.
Avatar - Emel
22. 2. 2020 22:34
Re: Křídlo
Ty výfuky tam má i 1.5... myslím že stejně jako TypeR?

Mně to opticky nevadí, jen teda... když člověk koukne pod auto, kolik to tam zabírá místa... pak se nelze divit, že tam není místo na rezervu... a samozřejmě ani na tažné.
21. 2. 2020 21:35
Re: Křídlo
Precti si jeste jednou na co reagujes ;-)

Pro vysvetleni - iudex dal odkazy na "civilni" verzi a na Type R.
Jenze ta "civilni" je (trochu nestastne) v sedanu, ktery sam o sobe je "civilnejsi" nez HB! Lepsi by bylo pouzit toto foto "civilniho" Civicu:
https://www.auto.cz/…rtovni-styl-lepe?…

Pochopils?

Podle me se taky Type R od "civilni" verze - HB tolik nelisi.
Ano Type R je rozsireny, vicevyfukovy, se spoustou otvoru z nichz nektere jsou dokonce funkcni :-)
Ale Civic HB v zakladu je uz pomerne agresivne stylizovany auto.

Mne kdyz se nelibi A4, tak se mi nebude libit ani RS4.
Ten design proste zustava.
Jen ty ostrejsi verze byvaji koukatelnejsi (kdyz osadis tlusty kola, pripadne rozsiris blatniky a cely to snizis..) viz Oct. RS.

Btw. Debata na tema preplacany design je vtipna :-)
Obzvlast kdyz si nekdo mysli, ze ma patent na.. vkus :-D
Vzpominam si jak minuly CR-V bylo zpocatku strasne kontroverzni.
A pak si lidi zvykli a uz jim prijde uplne normalni :-)
Nebo Banglovo 5er. To bylo humbuku. Musim priznat, ze i ja jsem potreboval asi pul roku.. No po letech je to nakonec (porad) pekny auto.
Mozna kdyby tu jezdilo vic Civicu, tak by si lidi zvykli a ocenili ty propracovany krivky.
Jediny, co mi vadilo byly ty velky fake-otvory (HB). Coz se ale po FL podstatne zlepsilo.
Avatar - white label
21. 2. 2020 17:20
Re: Křídlo
Pokud mezi těmi auty nevidíš žádný jiný rozdíl, než odlišné verze karoserie (sedan/hb), pak je s tebou debata na téma "přeplácaný" design CTR naprosto zbytečná.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku