Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Honda představila modernizovaný Civic Type R, změny se dotkly hlavně podvozku

Ondřej Mára
Diskuze (81)

Honda vstupuje do nového roku odhalením prvních snímků a technických inovací modernizovaného hot-hatche Civic Type R.

Právě probíhající tokijský autosalon se stal místem premiéry omlazeného hot-hatche Honda Civic Type-R, který se představil v novém odstínu modré barvy Boost Blue, vyhrazené pouze pro Type R, a s lehce zvětšenou mřížkou chladiče. Na fotce je navíc vidět i výrazný spoiler, o jehož ponechání se vedly spekulace.

Mnohem zajímavější jsou však změny, které se měly odehrát na podvozku. Omlazený Type R by měl dostat například nově vyvinuté dvoudílné kotoučové brzdy, které doplňují vylepšení brzdové destičky. Výsledkem by mělo být pomalejší vadnutí a lepší výkon při brzdění z vysokých rychlostí.

Technici také přepracovali nastavení tlumičů, díky čemuž by měl být nejostřejší Civic komfortnější na běžných silnicích. Na závodní trati pak řidiči jistě docení tužší zadní silentbloky, které by měly zlepšovat přilnavost. Drobné modifikace předního odpružení by pak zase měly přispět k lepší odezvě řízení.

Změny se nevyhnuly ani interiéru, kde se objeví volant čalouněný Alcantarou a nově designovaná hlavice řadicí páky. Samotná převodovka by navíc měla nabídnout kratší dráhy.

Pod kapotou je uložen původní 2.0 litrový přeplňovaný čtyřválec o výkonu 235 kW (320 k) s maximálním točivým momentem 400 Nm – nic se tedy neměnilo. O přenos výkonu na kola se pak stará šestistupňová manuální převodovka a nechybí ani samosvorní diferenciál. Stejně jako před faceliftem zůstávají na výběr jízdní režimy Comfort, Sport a +R, které upravují odezvu plynu, řízení a tuhost podvozku.

Kromě prvního snímku omlazeného Civicu Type R se však Honda pochlubila i modernizovaným modelem NSX, který nabídne novou žlutou barvu v odstínu „Indy Yellow Pearl II“. Tento odstín je přitom fanouškům značky jistě známý, neboť se používal i u původních a dnes již kultovních modelů NSX a S2000.

Ondřej Mára
Diskuze (81)

Doporučujeme

Avatar - white label
14. 1. 2020 14:30
Re: Jízdně fascinující,...
Písemná diskuse je i o hře se slovy. Stejně jako si napsal rok 1993, i to se dá svézt na hru se slovíčky.
Aktuálně celkově, myslím samozřejmě konkrétně ve výrobě automobilů!, Honda TOP není, to že má aktuálně mainstreamový TOP hh k tomu nestačí. Na spoustu jiných vozů podobnou TOP odpověď nemá a taky je dost těch, na kterou nemá srovnatelnou odpověď vůbec.
Ve výrobě motocyklů ano, automobilů nikoli.
A konkrétně na na evropském automobilovým trhu je Honda spíš outsider, než TOP, na zlaté časy tady může jen vzpomínat.
14. 1. 2020 10:20
Re: Jízdně fascinující,...
Ahoj Karle,

Nemuzu si odpustit prohlaseni BMW, ze budou V8 nahrazovat PHEV... ;-)

Froehlich favors plug-in hybrids over EVs. He said PHEVS, which will replace V8 vehicles, will account for about 25% of European sales. Another 25% will go to BEVs, and a half or more to be shared by gas and diesel.

No rozdil je v tom, ze Toyota ma mnohem lepsi PHEV nez BMW. Tesim se na RAV4 PHEV - o tomto (pripravovanem) pohonu byla rec v souvislosti s premii..
14. 1. 2020 09:28
Re: Jízdně fascinující,...
Promin, mel jsem napsat, kdo mel moderni hlinikovou karoserii pred Audi ;-)

Hra o slovicka a smysl unika.

Karel tu zpochybnuje inovativnost Hondy, ty slovickaris..

Honda je TOP.
Avatar - white label
13. 1. 2020 20:55
Re: Jízdně fascinující,...
Přeložit sis to měl ty, než si to napsal.
Napsal jsi doslova:
"Vis kdo mel prvni hlinikovou karoserii?"
A to pravda prostě není, viz můj příklad z r. 1945.
13. 1. 2020 17:09
Re: Jízdně fascinující,...
https://www.carthrottle.com/…t-the-honda-nsx/

It was the first car to have a mass-produced, all-aluminium monocoque body

Preloz si to ;-)

K ventilum, Honda to uplne nevymyslela, ale vyrazne zpopularizovala.
http://www.nsxprime.com/…ra-invented-VTEC