Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Honda CR-V: První snímky evropské verze

Aleš Dragoun
Diskuze (60)
Podobu japonské i americké specifikace čtvrté generace Hondy CR-V již známe více než čtvrt roku. V Ženevě bude mít premiéru evropská verze.

Honda o ní mluví stále jako o prototypu, produkční varianta se ale určitě příliš lišit nebude. Jak evropské CR-V poznáme od amerického? Na první pohled jen zepředu. Nárazník je ve spodní části mohutnější a má větší chladicí otvor. Verze pro Severní Ameriku jej měla více zploštělý a možná trochu sportovnější.

Aerodynamika by ale měla být totožná, ne-li lepší. Jinak novinka přejímá agresivnější a hranatější proporce své starší sestry (ve srovnání s třetí řadou) včetně masky chladiče se třemi vodorovnými žebry. Zezadu byste rozdíly hledali lupou, interiér nám dosud Honda neukázala.

Američané, jejichž CR-V mělo výstavní premiéru na listopadovém autosalonu v Los Angeles, mají na výběr jediný motor: zážehový čtyřválec 2,4 l/138 kW spojený s pětistupňovou samočinnou převodovkou.

V nabídce pro Evropu nesmí chybět turbodiesel, podrobnosti o použité technice ovšem zatím neznáme. Plně elektronický pohon všech kol Real Time 4WD s vícelamelovou spojkou, dvojicí zadních hnacích hřídelů s diferenciálem a tentokrát jediným hydraulickým čerpadlem bude jistě shodný. Končící třetí řada měla čerpadla dvě.

Taktéž základní rozměry platformy (rozvor náprav 2619 mm, rozchod všech kol 1565 mm) a konstrukce podvozku (pomocný rám a vzpěry McPherson vpředu, tříprvkové zavěšení vzadu a příčné zkrutné stabilizátory na obou nápravách) zůstane. Jen naladění bude trochu jiné. O karoserii platí totéž jako o podvozku. Pro úplnost: severoamerická verze je je 4529 mm dlouhá, 1819 mm široká a 1654 mm vysoká.

Prototyp evropské Hondy CR-V se ukáže n autosalonu v Ženevě v úterý 6. března 2012, tisková konference začíná v 9:15. Čtvrtá generace ve své sériové podobě by měla být uvedena na trhy starého kontinentu v průběhu letošního podzimu.

Aleš Dragoun
Diskuze (60)
Avatar - King
29. 2. 2012 00:14
Re: 1:1
Úplně nerozumím konstrukci "rodinná plechovka = unylý design". Asi jsi až příliš ovlivněn evropskými (rozuměj VW) poměry. Je např. rodinnná plechovka Nissan Cube nějaký unisex? Nissan Juke? Kia Soul? Fór je právě v tom, že CR-V rozhodně "unisex" není, na rozdíl třeba od posledních 3 generaci amerického Civicu nebo Golfu.

Pokud je něco nanicovaté a bez stylu, pak Tiguan, Koleos, Antara/Captiva, nebo Forester, ale rozhodně ne CR-V, bez ohledu na to, jak silné antipatie ke značce chováš. Že to není vyhraněný styl je pravda, na ten si Honda moc nehraje, i když se postupem času určité společné rysy objevují. Ale styl se rozhodně nerovná unifikaci ve smyslu brand looku ani jakémkoli jiném.

Způsob, jakým Honda designuje nejnovější auta je naopak velmi invenční a s tím kontroverze dost úzce souvisí. Buď na to přistoupíš nebo ne. :-) Je pravda, že ne vždy se to povede, viz totálně zpackaný Crosstour. Ale že se na to snaží jít jinak, je určitě plus. Minimálně v kontrastu s tím, jak se ve firemním looku plácá Toyota nebo s vyumělkovanou rádobyestetikou Mazdy. Nissan je také na dobré cestě, ale potíž je trošku v tom, že je až příliš japonský, pro nás je přece jen přijatelnější ta Amerika.
Avatar - Ham.
28. 2. 2012 18:00
Re: Konec...
Na rozdíl od Wulingu který se prodává jen v tom rozvojovém světě se Accord, CRV a Civic prodávají i ve všech vyspělých zemích.
28. 2. 2012 09:33
Re: Konec...
Jasně, že je pro Hondu svět USA, je to jejich historicky "mateřská" země pro prodej aut a navíc je ten trh trošku jinde , než v Evropě. Honda v USA prodává plus minus 1,25 milionu aut ročně, tak se nedá divit tomu, že je to hlavní proud. A jinak Civic je v USA úplně jiné auto:-).
Avatar - Dinar
28. 2. 2012 07:44
Re: 1:1
"Kontroverze a rebelství v popisu práce" >:-[] >:-[] naprosto jasné zadání designérům při tvorbě rodinné plechovky určené pro americký trh. Ona Honda je v podstatě taková anarchistická značka. :-) Jenom pozor, aby z ní nebyl, alespoň v Evropě, nakonec underground, budou-li to plácat v tomto nanicovatém asijskoamerickém unisex stylu, tj. vlastně bez jakéhokoliv stylu, pak se to může stát velmi rychle. Předchozí generace CR-V se dala zachránit barvou a velkými koly, tomuhle už nepomůže nic... i když možná "vydařený" facelift outlanderu by trochu mohl. ;-)
28. 2. 2012 06:30
Re: Konec...
Jasne, mas pravdu.
Nicmene pro Hondu svet = USA.
Kdyby nebylo statu, tak by jak Accord, tak CR-V, tak Civic sly do kytek.

Je to jakobychom se hadali o tom, jestli je Wuling Sunshine fakt bozi kara, kdyz je treti nejprodavanejsi na svete. Ale videl ho nekdo mimo Cinu?