Honda CR-V: První snímky evropské verze
Honda o ní mluví stále jako o prototypu, produkční varianta se ale určitě příliš lišit nebude. Jak evropské CR-V poznáme od amerického? Na první pohled jen zepředu. Nárazník je ve spodní části mohutnější a má větší chladicí otvor. Verze pro Severní Ameriku jej měla více zploštělý a možná trochu sportovnější.
Aerodynamika by ale měla být totožná, ne-li lepší. Jinak novinka přejímá agresivnější a hranatější proporce své starší sestry (ve srovnání s třetí řadou) včetně masky chladiče se třemi vodorovnými žebry. Zezadu byste rozdíly hledali lupou, interiér nám dosud Honda neukázala.
Američané, jejichž CR-V mělo výstavní premiéru na listopadovém autosalonu v Los Angeles, mají na výběr jediný motor: zážehový čtyřválec 2,4 l/138 kW spojený s pětistupňovou samočinnou převodovkou.
V nabídce pro Evropu nesmí chybět turbodiesel, podrobnosti o použité technice ovšem zatím neznáme. Plně elektronický pohon všech kol Real Time 4WD s vícelamelovou spojkou, dvojicí zadních hnacích hřídelů s diferenciálem a tentokrát jediným hydraulickým čerpadlem bude jistě shodný. Končící třetí řada měla čerpadla dvě.
Taktéž základní rozměry platformy (rozvor náprav 2619 mm, rozchod všech kol 1565 mm) a konstrukce podvozku (pomocný rám a vzpěry McPherson vpředu, tříprvkové zavěšení vzadu a příčné zkrutné stabilizátory na obou nápravách) zůstane. Jen naladění bude trochu jiné. O karoserii platí totéž jako o podvozku. Pro úplnost: severoamerická verze je je 4529 mm dlouhá, 1819 mm široká a 1654 mm vysoká.
Prototyp evropské Hondy CR-V se ukáže n autosalonu v Ženevě v úterý 6. března 2012, tisková konference začíná v 9:15. Čtvrtá generace ve své sériové podobě by měla být uvedena na trhy starého kontinentu v průběhu letošního podzimu.