Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Honda e prozrazuje technické podrobnosti. Je zadokolkou s ideálním rozložením hmotnosti

Stanislav Kolman
Diskuze (13)

Finální odhalení prvního elektromobilu japonské automobilky se blíží. Ještě před oficiálním debutem se můžeme seznámit s technickými podrobnostmi.

Pro Hondu e máme v redakci slabost. Sympatický retro vzhled prvního sériového elektromobilu značky Honda si nás získal už představeným konceptem, což platí i pro interiér s kouzelně jednoduchou přístrojovou deskou.

Krátce před oficiálním odhalením se dozvídáme ještě nějaké technické podrobnosti. Prvně Honda říká, že chce zákazníkům nabídnout skvělý jízdní zážitek. Lithium-iontové akumulátory o kapacitě 35,5 kWh jsou umístěny pod podlahou mezi nápravami, takže přináší ideální rozložení hmotnosti 50:50 a nízké těžiště.

Architektura je od počátku vyvíjena pro elektrický pohon, Honda e bude zadokolkou vybavenou elektromotorem s „vysokým točivým momentem“. Inženýři říkají, že řízení bude mimořádně přesné i při akceleraci do vyšších rychlostí, než ve kterých byste se ve městském provoze měli pohybovat. Zároveň však vzhledem ke krátkému rozvoru a citlivě nastavenému řízení nebude problém ani manévrovatelnost na parkovištích u supermarketu.

Kromě standardního dobíjení bude Honda e umět také rychlonabíjení, které baterie doplní z nuly na 80 % kapacity za 30 minut. Honda slibuje, že elektroauto urazí s plně nabitým akumulátory až 200 kilometrů na jedno nabití. Pro každodenní provoz ve městě a příměstských oblastech je to prý plně dostačující.

Výrobce zatím neprozradil, kdy oficiálně sériovou podobu svého elektromobilu odhalí. Předkládáme ale, že ve srovnání s konceptem už se vůz příliš nezmění. Vždyť ve standardní výbavě dostane i kamerky namísto zpětných zrcátek!

Premiéra se nicméně očekává ještě v letošním roce. A zdá se, že Honda e by mohla být hitem. Vždyť od evropských zákazníků už automobilka obdržela 31.000 „projevení zájmu“. Pravda, závazné registrace to sice nejsou, i tak ale „éčku“ věštíme světlou budoucnost.

Stanislav Kolman
Diskuze (13)

Doporučujeme

18. 6. 2019 19:19
Re: vysoký točivý moment elektromotoru
Sorry, kdyz jsi napsal pomalubezny, tak mi napadlo srovnani se spalovaky.

Protoze pomalubezny motor a EV je blbost..

https://www.fansct.com/…o-chladici-veze/
16. 6. 2019 22:42
Re: vysoký točivý moment elektromotoru
Proč proboha do toho furt pleteš spalováky ? Honda e je elektromobil, bavíme se tady o elektromotorech, Charakteristiky spalováků jsou zcela odlišné

A i3 má rozsah otáček do 10 tisíc, nebo dokonce do 11,5 redline
https://www.automobile-catalog.com/…uta_details1.php
16. 6. 2019 22:37
Re: vysoký točivý moment elektromotoru
Je jasny ze vykon M3 se lame uplne jinde.
Slo zhruba o porovnani kroutaku spalovaciho motoru a elektrickyho.
Kterej je do 2000 ve prospech elektrickyho..
A o to, ze ani i3 neni uplne pomalubezny, treba v porovnani s dieselem, kdyz toci 7.000.
16. 6. 2019 22:32
Re: vysoký točivý moment elektromotoru
Pokud vysokým točivým momentem mysleli i vysoký výkon, přčemž výslovně zmínili ten nevýznamný údaj a naopak nezmínili ten významný, opět se musím ptát na fundovanost dotyčných PR pracovníků. Ale myslím že je tahle diskuze dále zbytečná, ppočkejme jaké budou konkrétní hodnoty. Osobně bych se dost divil, kdyby nějak výrazněji vybočovaly z toho co je dnes běžné.

Mimochodem ten poslední tvůj odkaz směřuje na graf obsahující hrubé chyby, tj, je jen laicky namalovaný. Proč jsem se na něj měl podívat, je to dalším důkazem hloupusti PR pracovníků ?
16. 6. 2019 22:10
Re: vysoký točivý moment elektromotoru
Ja narazim na to, ze ty opravdu nemuzes vedet, zda bude motor pomalubezny. I kdyz ted jsi to alespon zkorigoval na pomalubeznejsi..
Tady si prohlidni nejaky graf.
https://images.app.goo.gl/…XoWUZ8CBRbbqArB9

Podle tebe u Hondy jsou pitomci, prestoze ty nemas ani paru, jakej motor bude nasazenej.
Ja jelikoz to nevim, se o tom dal prit nehodlam. Uvidime az zverejni parametry motoru, zda bude pomalubezny. Nebo vysokym tocivym momentem mysleli i vyssi vykon ;-)
Sorry za toho smajlika, nemohl jsem si pomoct.