Honda Fit a Fit Hybrid: Omlazení pro japonský trh
Od premiéry aktuální generace Hondy Fit na tokijském autosalonu uplynuly právě tři roky a tak Honda na domácím trhu uvádí modernizované provedení zdejší mutace Jazzu. Hlavní novinkou je samozřejmě hybridní pohon, představený před dvěma týdny v Paříži.
Honda Jazz Hybrid (zde tedy Fit Hybrid) využívá stejné pohonné ústrojí jako technicky spřízněný Insight. Kombinace motoru 1,3 i-VTEC a malého elektromotoru vystačí v kombinovaném cyklu se 4,4 l/100 km, podle japonské normy v režimu dálnice ujede 30 km na 1 litr paliva.
Hybrid se do Evropy dostane na začátku roku 2011, v Japonsku je Fit Hybrid možné objednat už nyní a automobilka eviduje již 10 tisíc objednávek. V Japonsku je tento model nejlevnějším hybridem na trhu.
Japonci se zároveň mohou těšit z nové přídě pro Fit. Zaujme užším nasávacím otvorem a výraznějším tvarováním rohů nárazníku. Tyto změny, které dodávají přídi více dynamický nádech, ale nejsou samoúčelné – s úpravou tvaru nárazníku se pojí snížení aerodynamického odporu.
V Evropě známe Jazz jako model s motory 1,2 i-VTEC (66 kW) a 1,4 i-VTEC (73 kW), pro silnější agregát je k dispozici i robotizovaná převodovka.
Japonský Fit má místo toho motor 1,3 i-VTEC (73 kW) a 1,5 i-VTEC (88 kW). Na výběr je vždy pohon předních nebo všech kol a některá z následujících převodovek: pětistupňová manuální, pětistupňová automatická a CVT (4x4 je vždy s manuální převodovkou).
Hondy Jazz a Fit se ve dvou generacích od roku 2001 prodalo celkem 3,5 milionu kusů, z toho na Japonsko připadá 1,5 milionu. Tento model se ale nevyrábí jen v Japonsku, dohromady vzniká v deseti továrnách a v osmi různých zemích (včetně Japonska).