Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Honda Fit Shuttle: Facelift pro malé japonské kombi

Michal Fokt
Diskuze (21)
Ačkoli nová generace malého crossoveru Honda Fit/Jazz už byla představena, na produkci kombíku na bázi minulé generace to nebude mít zatím žádný vliv. Naopak přichází facelift, jenž dělá z autíčka mnohem luxusnější záležitost.

Japonsko dostane třetí generaci crossoveru mezi malým hatchbackem a MPV, označovaném v Asii a Americe Fit a v Evropě Jazz už letos na podzim (a Evropa možná až na jaře 2015!), od (dnes už se dá říci) minulé generace odvozené kombi Fit Shuttle ale zůstane ve výrobě ještě minimálně rok (spíše dva) a na závěr své kariéry Honda zapracovala na jeho atraktivitě.

Vůz, po kterém volala celá řada zákazníků i v Evropě, dostane v rámci modelového roku 2014 nový přední nárazník i masku, jiný design litých kol, respektive krytů plecháčů a přibudou i nové barvy. Vůz dostane dobře vypadající hnědou metalízu a verze s hybridním pohonem budou nabízeny ve speciální verzi Smart Selection se sedadly v kombinaci látky a kůže, vyvedené v hnědém a černém odstínu a doplněné oranžovým stehováním.

I nadále zůstávají v nabídce dvě motorizace, základem je 120koňový (88 kW) benziňák 1.5 i-VTEC a i nám dobře známý hybrid 1.3 i-VTEC IMA, zkombinovaný s převodovkou CVT. Na strategii ponechat si tento vůz výhradně pro Japonsko a jeho nejbližší okolí se nic nemění, ovšem jak známo, už zkraje příštího roku Evropa dostane svůj Civic Tourer s rekordním objemem kufru 624 l a adaptivními tlumiči pro zadní nápravu.

Michal Fokt
Diskuze (21)
Avatar - King
29. 8. 2013 13:54
Re: dalsi disproporcny ulet
Není problém, jsem na každém Hondayi a asi to tak bude i nadále. Nebo někde soukromě u minerálky. ;-)
28. 8. 2013 21:34
Re: dalsi disproporcny ulet
Rad bych Te nekdy poznal osobne.
A to myslim v tom nejlepsim slova smyslu.
Avatar - King
27. 8. 2013 20:23
Re: dalsi disproporcny ulet
Ad H-C - ano, to máš pravdu. Ale nemysli si, že je to u jiných značek jiné. :-) Do klubů se sdružují povětšinou ti, co kupují starší auto z několikáté ruky a potřebují rady s údržbou. Pokud nemluvíme o specifických uskupeních, jako je TypeRcz. A s tím souvisí i to, že si jen málokdo odtamtud koupí nové auto. S tím, že je někdo údajně dál, to nemá co dělat.

Jinak pokud jde o mě, tak ano, asi jsem skalní, ale moje sportovní auto logo Honda nenese. Tak nevím, jestli je to vůbec navzájem kompatibilní. ;-)

Ne, to se plateš, netvrdím, že na nové auto nemáš, ostatně na takový Jazz může našetřit téměř každý, ale že nová auta nekupuješ. A to je jako když na ně nemáš - tedy z pohledu automobilky a jejích obchodních a marketingových plánů. Ty jako zákazník prostě neexistuješ.

Pokud jde o "Podlozky Honda Club vsak sundam. Uz jsem to mel udelat davno, protoze ty absolutne nekriticke nazory na soucasnou auto produkci Hondy mi skutecne lezou na nervy" - nevím, jestli mluvíme o tom stejném klubu. Pokud je mi známo, tak naopak všechno nové tam je špatné a hnusné. Na atraktivitě to začíná nabírat, až když to jako ojetina stojí tolik, že si to mohu dovolit a současně to novější auto i chci, protože se to staré začíná sypat. Pak najednou jsou i ty nové (rozuměj o generaci starší) Civicy a Accordy pěkná auta. :-)
27. 8. 2013 19:29
Re: dalsi disproporcny ulet
Podivej se, ja jsem proste takovej. Auta casto stridam. U Hondy jsem zakotvil delsi dobu, ano, a nelituji.
Takovej Honda Club je kuprikladu plnej starych civicu, accordu atd. Je to s nadsazkou jedno velky vrakoviste. Ja si kazdou svoji Hondu vzdy vypiplal temer az k dokonalosti, protoze jsem je mel vzdy - az na jednu vyjimku (anglan civic, TO BYL OMYL, protoze to auto je neskutecnej krap) - rad a stalo me to tolik, ze bych si za to klidne mohl koupit novej civic. Ale ja nechtel, protoze se mi Civic prici, chapes to? Kolik lidi z Honda klubu si koupi tenhle odpornej fit, ci posledni Accord? Minimum! A s tim proste nic nenadelas. Konkurence je v mhoha smerech dal. Bohuzel!
Skalnich, jako jsi treba ty, je v CR minimum.
Nicmene, dekuji za Tvuj nazor. Udelal jsi ze me pripad, kterej na nove auto nema a jen brebta, pritom me ani neznas.
Ted si vezmu 4 roky stary BMW - ano, opet je starsi, protoze ja to tak proste delam - a Prelude Type-S zustane jen jako auto na obcasne jezdeni. Podlozky Honda Club vsak sundam. Uz jsem to mel udelat davno, protoze ty absolutne nekriticke nazory na soucasnou auto produkci Hondy mi skutecne lezou na nervy, trebaze mam Hondu rad, jak uz jsem psal.
Best Motoring - The Challenge of Honda, na konci to zname tvare reknou naprosto presne, tak se zkus podivat.
Mej se hezky.
Avatar - King
27. 8. 2013 14:45
Re: dalsi disproporcny ulet
No, mám pro tebe novinu. Ta, jak říkáš speciálnější auta, mohla existovat jen proto, že na ně vydělala masová vozítka jako je toto. Ok, ještě bych pochopil ty nářky, kdybys byl zákazníkem Hondy a ta speciální auta kupoval a umožnil tak jejich další existenci. Jenže tys byl zjevně zákazníkem autobazarů a teď si stěžuješ, že na sechandu není nic kloudného ke koupi?

Měl bys vědět, že Honda nevyrábí dvouletá auta s najetými 60.000 km za třetinu původní ceny. Bohužel tak jak ty smýšlí hodně lidí - nové sportovní auto si nikdo nekoupí a každý by chtěl sehnat ojetinu. Pak se logicky nelze divit, že se sportovní auta přestávají dělat, zvlášť když do toho promluví problémy v ekonomikách a s nimi související opatrná strategie zcela nezávislé automobilky.

Je jasné, že ti chystaný CTR nic neříká, protože ačkoli bude už za tok a půl, v tvém případě se jedná o horizont 5-6 let, do chvíle, než se stane dostupným. Pak je ovšem hodně troufalé tepat Hondu za to, jaká auta nabízí a její doslova zmrtvýchvstání v posledních dvou letech hodnotit slovy "nevěřím v návrat". Víc takových fandů značka potřebuje, jen co je pravda... 8-s