Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Honda FR-V s novým motorem 1,8 i-VTEC (103 kW) za 619 tisíc Kč

Ondřej Láník
Diskuze (17)
Kompaktní MPV Honda FR-V se šesti sedadly ve dvou řadách vstupuje do modelového roku 2007 s novým motorem a s celou řadou drobných změn v exteriéru i v interiéru. Základní cena dobře vybaveného modelu činí 619.000,-Kč.

Dieselový motor i-CTDi s objemem 2,2 litru může být nyní volitelně vybaven částicovým filtrem. Benzínové motory s objemem 1,7 a 2,0 litru byly nahrazeny 1,8 litrovým motorem SOHC i-VTEC s výkonem 103 kW při 6300 ot./min.

Kouzlem nového motoru, které znají už majitelé Civiků, je zejména systém variabilního časování a zdvihu ventilů i-VTEC, který přepíná nastavení otevírání ventilů podle zatížení a dalších provozních podmínek tak, aby podával ve vhodných okamžicích maximální výkon a současně vynikal nízkou spotřebou paliva v oblastech nízkých a středních zatížení.

Z vnějšku se modely pro rok 2007 odlišují novou tmavě chromovanou mřížkou chladiče, novými světlomety, klikami dveří, zadními skupinovými svítilnami a níže umístěným rámečkem pro upevnění registrační značky. Uvnitř jsou sedadla a panely dveří čalouněny novou měkkou látkou v modrošedé barvě a na středovém panelu se nyní u všech modelů nachází moderní obložení s kovovým dekorem. Praktické je dodatečné světlo pro osvětlení zavazadlového prostoru.

Vylepšení se dotkla celé řady oblastí včetně opěrek hlavy na předních sedadlech či loketní opěrky na zadních sedadlech. Přední odkládací plocha mezi sedadly, která vznikne odklopením přední poloviny sedáku prostředního sedadla směrem vpřed, je nyní vybavena dvěma přihrádkami a držáky nápojů s víčky.

Pro základní a jedinou zážehovou motorizaci jsou typické ve třídě kompaktních MPV mírně nadprůměrné jízdní výkony. Zrychlení z 0 na 100 km/h trvá nyní 10,9 s, nejvyšší rychlost činí 190 km/h, kombinovaná spotřeba dle údajů Hondy činí 7,5 l/100 km. Chcete-li si užívat komfort automatické převodovky (s pěti stupni), zaplatíte za to jen 30.000,-Kč navíc, ale budete muset více platit u pump. Kombinovaná spotřeba je totiž o 0,6 l/100 km vyšší, zrychlení z 0 na 100 km/h o 1,9 s delší a nejvyšší rychlost o 5 km/h nižší.

Nejdražší verzí, která současně nesnáze akceleruje (0-100 km/h trvá 10,1 s), je čtyřválcový turbodiesel za 725.000,-Kč.

Standardní výbava všech verzí obsahuje kopletní bezpečnostní výbavu (šest airbagů a stabilizační systém), praktický bude také alarm, automaticky řízená klimatizace nebo tempomat.

Ondřej Láník
Diskuze (17)
Avatar - King
21. 2. 2007 13:47
Re: Motory
Nechápu všeobecnou averzi vůči FR-V. Je sice fakt, že se sedí dost blízko dveří, ale levá ruka má být tak jako tak na volantu, v případě potřeby se dá i celkem komfortně opřít loket. Prostě abych to upřesnil - mám 183 cm, 93 kg, fitness (kdysi) postavu a coby řidič nestrádám. Jinak ovšem 1.7 byl opravdu hlučný, pomalý a jakmile jsi chtěl jet svižněji, bral si i přes 12. Ovšem na druhou stranu, je rozhodně lepší než Zafira. ;-)
Avatar - King
21. 2. 2007 13:42
Re: Motory
Tys opravdu perlil. >:D Ne, i-VTEC má plynule proměnné časování ventilů, zatímco VTEC má změnu časování skokovou současně se změnou zdvihu.
20. 2. 2007 08:13
Re: Motory
Opel Zafira :-)
19. 2. 2007 22:48
Re: Motory
Jo,Zafira je určitě pohlednější,a interiér je lépe vyřešen.V FR-V jsem také jaksi nemohl najít ten správný posaz :yes: