Alko kalkulačka Naplavka 2019
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Honda Integra Type R 2002 - ostřejší než předchůdce?

Tomáš Zajíček Tomáš Zajíček 16. 4. 2001
13
Zobrazit náhledy (13)
Honda Integra Honda Integra Honda Integra Honda Integra Honda Integra Honda Integra Honda Integra Honda Integra
Když se v lednu letošního roku objevila na autosalonu v Detroitu studie kupé, bylo jasné, že jde již o víceméně sériovou podobu sportovního vozu pro trhy USA a Kanady, který Acura obhospodařuje. Bylo také pochopitelně jen otázkou času, kdy se objeví i...

Zatímco se Acura RS-X v sériové podobě představila na autosalonu v New Yorku. Honda mezitím zapracovala na pořádně ostré verzi Type R. Ta ovšem nese tradiční název Integra a existuje zatím pouze ve verzi s pravostranným řízením pro japonský trh. My jsme exkluzivně získali její první snímky.

Jak velí tradice, Integra Type R se představila v soutěžní bílé barvě a její zádi, připomínající integru minulé generace vévodí nepřehlédnutelné křídlo. Koncové svítilny připomínají svého předchůdce, pro větší efekt však byly doplněny o dvě "vlnky" zasahující do nárazníku, osazeného decentním spoilerem.

Již tak dost ostrý profil získal na dynamice díky decentnímu rozšíření prahů a výsledný dojem umocňují sedmnáctipalcové ráfky z lehké slitiny s desetipaprskovým designem podobným kolům u vozů Accord a Civic Type R.

Sportovní vůz však "dělá" především design přední části, a to je také silná partie integry. Agresivní výraz přední partie se světlomety zakousnutými do nárazníku budí respekt, stejně tak jako úzká štěrbina masky chladiče s emblémem H na červeném podkladě svědčícím o tom, že se pod kapotou budou dít velké věci. Také přední nárazník je nadstaven spoilerem a přiblížil se tak o něco blíže vozovce.

V interiéru nalezneme červené sedačky Recaro se skutečně obrovitými anatomickými polštáři a sportovní volant Momo s designem navrženým speciálně pro Hondu. Titanová hlavice řadicí páky šestistupňové převodovky (minulá generace měla pětistupňovou) je tvarově shodná pro nejostřejší automobily Honda - S2000, Civic Type R a Accord Type R.

Ten, kdo byl nadšen točivým motorem 1,8 l s výkonem 140 kW u minulé ITR, rozhodně nepohrdne ani novou jednotkou. Dvoulitrový motor i-VTEC s plynulým časováním ventilů disponuje výkonem 162 kW a točivým momentem 206 Nm. To znamená, že je v současnosti vozem se čtvrtým nejvyšším litrovým výkonem mezi sériovými vozy na světě (81 kW/l). Není náhodou, že nejvýkonnějším je stále ještě Honda S2000, druhé místo drží minulá generace Civicu Type R (1,6 l/138 kW) a třetí je Ferrari 360 Modena. Pro zajímavost - BMW M3 má litrový výkon 78,8 kW. Otáčky, při kterých Integra Type R dosahuje svého maxima zatím nejsou známy, jak je ale u Hondy zvykem, lze očekávat výšiny kolem 8000 ot/min.

Podvozek vychází z řady Civic, takže má vpředu vzpěry McPherson a vzadu dvojité lichoběžníkové závěsy. Svými rozměry 4385 x 1725 x 1385 mm se podobá konkurentu Toyotě Celica (4335 x 1735 x 1320 mm) a váží 1170 kg bez klimatizace (Toyota Celica 1.8/140 kW má 1140 kg), toto zařízení však lze na přání dodat, ovšem za cenu desetikilogramového nárůstu. Běžná Integra (tedy bez označení Type R bude podle prvních informací k dispozici rovněž s "civilnější" pohonnou jednotkou i-VTEC, která dává výkon 118 kW při 6500 ot/min a točivý moment 191 Nm při 5000 ot/min. Ta bude mít na výšku o 15 mm více, což má na svědomí větší světlá výška.

O tom, že se na novou integru i její sportovní verzi Type R můžeme již brzy těšit svědčí mimo jiné i fakt, že nyní již minulá generace byla ze všech evropských trhů stažena. Otázkou zůstává, jestli dorazí i do ČR, protože podle prvních informací se můžeme těšit zatím jen na vůz Civic Type R, který přijde na podzim tohoto roku.



Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku