Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Honda Integra Type R 2002 - ostřejší než předchůdce?

Honda Integra
Honda Integra
Honda Integra
Honda Integra
13 Fotogalerie
Když se v lednu letošního roku objevila na autosalonu v Detroitu studie kupé, bylo jasné, že jde již o víceméně sériovou podobu sportovního vozu pro trhy USA a Kanady, který Acura obhospodařuje. Bylo také pochopitelně jen otázkou času, kdy se objeví i...

Zatímco se Acura RS-X v sériové podobě představila na autosalonu v New Yorku. Honda mezitím zapracovala na pořádně ostré verzi Type R. Ta ovšem nese tradiční název Integra a existuje zatím pouze ve verzi s pravostranným řízením pro japonský trh. My jsme exkluzivně získali její první snímky.

Jak velí tradice, Integra Type R se představila v soutěžní bílé barvě a její zádi, připomínající integru minulé generace vévodí nepřehlédnutelné křídlo. Koncové svítilny připomínají svého předchůdce, pro větší efekt však byly doplněny o dvě "vlnky" zasahující do nárazníku, osazeného decentním spoilerem.

Již tak dost ostrý profil získal na dynamice díky decentnímu rozšíření prahů a výsledný dojem umocňují sedmnáctipalcové ráfky z lehké slitiny s desetipaprskovým designem podobným kolům u vozů Accord a Civic Type R.

Sportovní vůz však "dělá" především design přední části, a to je také silná partie integry. Agresivní výraz přední partie se světlomety zakousnutými do nárazníku budí respekt, stejně tak jako úzká štěrbina masky chladiče s emblémem H na červeném podkladě svědčícím o tom, že se pod kapotou budou dít velké věci. Také přední nárazník je nadstaven spoilerem a přiblížil se tak o něco blíže vozovce.

V interiéru nalezneme červené sedačky Recaro se skutečně obrovitými anatomickými polštáři a sportovní volant Momo s designem navrženým speciálně pro Hondu. Titanová hlavice řadicí páky šestistupňové převodovky (minulá generace měla pětistupňovou) je tvarově shodná pro nejostřejší automobily Honda - S2000, Civic Type R a Accord Type R.

Ten, kdo byl nadšen točivým motorem 1,8 l s výkonem 140 kW u minulé ITR, rozhodně nepohrdne ani novou jednotkou. Dvoulitrový motor i-VTEC s plynulým časováním ventilů disponuje výkonem 162 kW a točivým momentem 206 Nm. To znamená, že je v současnosti vozem se čtvrtým nejvyšším litrovým výkonem mezi sériovými vozy na světě (81 kW/l). Není náhodou, že nejvýkonnějším je stále ještě Honda S2000, druhé místo drží minulá generace Civicu Type R (1,6 l/138 kW) a třetí je Ferrari 360 Modena. Pro zajímavost - BMW M3 má litrový výkon 78,8 kW. Otáčky, při kterých Integra Type R dosahuje svého maxima zatím nejsou známy, jak je ale u Hondy zvykem, lze očekávat výšiny kolem 8000 ot/min.

Podvozek vychází z řady Civic, takže má vpředu vzpěry McPherson a vzadu dvojité lichoběžníkové závěsy. Svými rozměry 4385 x 1725 x 1385 mm se podobá konkurentu Toyotě Celica (4335 x 1735 x 1320 mm) a váží 1170 kg bez klimatizace (Toyota Celica 1.8/140 kW má 1140 kg), toto zařízení však lze na přání dodat, ovšem za cenu desetikilogramového nárůstu. Běžná Integra (tedy bez označení Type R bude podle prvních informací k dispozici rovněž s "civilnější" pohonnou jednotkou i-VTEC, která dává výkon 118 kW při 6500 ot/min a točivý moment 191 Nm při 5000 ot/min. Ta bude mít na výšku o 15 mm více, což má na svědomí větší světlá výška.

O tom, že se na novou integru i její sportovní verzi Type R můžeme již brzy těšit svědčí mimo jiné i fakt, že nyní již minulá generace byla ze všech evropských trhů stažena. Otázkou zůstává, jestli dorazí i do ČR, protože podle prvních informací se můžeme těšit zatím jen na vůz Civic Type R, který přijde na podzim tohoto roku.