Acura Type S je krásný konkurent pro BMW 3. Škoda, že se ho u nás nedočkáme
Luxusní divize Hondy pracuje na nové generaci sedanu střední třídy TLX a konceptem Type S dává najevo, jak by taková novinka značky Acura mohla vypadat.
Acura v českém prostředí není moc známou značkou, i kvůli tomu, že z kdysi plánované expanze do Evropy sešlo. Jedná se o luxusní divizi Hondy, která vznikla v roce 1986, tedy tři roky před přímými konkurenty z řad japonských výrobců, Infiniti a Lexusem. Aktuálně pracuje na oživení sportovní řady Type S, přičemž konceptem Acura Type S dává najevo, co od ní můžeme očekávat.
A jestli to vyjde, těšit se můžeme těšit na opravdu krásný automobil. Acura Type S Concept je zároveň předzvěstí nové generace sedanu TLX, chystané pro rok 2020. Nový model střední třídy, konkurent pro všechny ty BMW řady 3, Mercedesy třídy C nebo Audi A4, bude podle této vize hodně ostře stylizovaný vůz.
Příď je velice agresivní, a to díky kombinaci úzkých světlometů, výrazného nárazníku a velké masky chladiče s dominantním znakem Acury. Z boku zaujme silueta s dlouhou kapotou a víkem zavazadelníku zakončeným elegantním „kachním křídlem.“ Kola konceptu jsou 21palcová a rýsují se za nimi brzdiče Brembo se žlutě lakovanými třmeny.
Záď pak navazuje na bojovné přední partie, nechybí tu čtveřice koncovek výfuku a výrazný difusor. Netradičně tvarovaná jsou též koncová světla. Po celé karoserii se pak objevují karbonové detaily.
Techniku v útrobách Acura neprozradila, pouze tvrdí, že pod kapotou bude pracovat vysokovýkonný motor. Již dříve však automobilka naznačila, že se o pohon chystaného modelu TLX Type S postará turbodmychadlem přeplňovaný vidlicový šestiválec. Spárován bude s pohonem všech kol.
Označení Type S bylo jakousi parafrází Acury na modely Type R mateřské Hondy, zkrátka se jednalo o ostré verze, s upravenými motory a podvozky. Naposledy se toto označení objevilo v roce 2008 na modelu Acura TL (předchůdci TLX). Nejvíce ho však proslavila Acura RSX z počátku milénia, prodávaná na vybraných trzích jako Honda Integra.