Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Honda na akci Glemseck 101: Stylové klasické i moderní stroje a Mick Doohan v akci

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)
Honda na 13. ročník populární akce Glemseck 101 přivezla šestici upravených motocyklů, z nichž tři vycházely z historických strojů a tři ze současných modelů.

Glemseck 101 je dnes akcí, která se stala stálicí na evropské scéně café racerů. Letošní ročník, který byl pořádán na přelomu srpna a září, přilákal do Leonbergu u Stuttgartu tisíce návštěvníků se speciálně upravenými motocykly.

Popularita této akce je po třinácti letech pořádání již na takové úrovni, že se jí oficiálně účastní i renomovaní výrobci a úpravci motocyklů. Na letošním ročníku proto nemohla chybět ani značka Honda, která se zde prezentovala prostřednictvím šestice nádherně upravených motocyklů.

Tři z těchto šesti motocyklů vycházely z dnes již historických strojů a tři byly zástupci současné produkce japonské značky. Všechny pak byly dílem více či méně známých evropských úpravců motorek.

Honda přehlídku těchto strojů zahajovala kreací od Libra Coachworks z Velké Británie, jejímž základem byl model CX500. Tato motorka s podélně uloženým vidlicovým dvouválcem je sice ve své původní podobě motorkáři po celém světě vnímána jako hodný a spolehlivý cesťák, ale po proměně v jednomístný café racer se zlatou upside-down přední vidlicí působí velmi lehce a mrštně.

Vizáž klasického café raceru se vzduchem chlazeným řadovým čtyřválcem nabídla Honda CB750 SevenFifty od Kaspeed Customs. Proměna sériového naháče, vyráběného pro evropský trh v letech 1992 až 2002, v tento skvost zabrala 200 hodin a ke slovu při ní přišel i 3D tisk.

Posledním zástupcem klasiků pak byla Honda GL1000 Gold Wing ze sedmdesátých let. Tento stroj s plochým kapalinou chlazeným čtyřválcem do jeho aktuální podoby odlehčil Holanďan Roy Holtman, když jej zbavil předního blatníku a osadil mimo jiné novou přední vidlicí, modernějšími brzdami, vlastním výfukovým systémem a sedlem.

Další tři motocykly již reprezentují současnou nabídku značky Honda. Nejčerstvější novinkou a zároveň i nejmenším zástupcem japonské značky na akci Glemseck 101 se stal zástupce nové generace modelu Monkey. Tento miniaturní stroj si vzal do parády Dirk Öhlerking z Kingston Customs a proměnil jej ve speciál pro závody na hliněných oválech.

Základem zbývajících dvou upravených motocyklů se stala novinka letošní sezóny v podobě modelu CB1000R. První z nich byl pojmenován Neo Daemon a německý úpravce Jens Kratschmar si pohrál především s jeho vzhledem. Motocykl díky tomu zaujme svou barevnou povrchovou úpravou v čele s bíle smaltovaným výfukovým systémem.

Poslední upravený stroj značky Honda byl pojmenován Glemseck CB100R a britská divize Honda Racing jej postavila přímo pro účast v závodu ve sprintu na osminu míle, pořádaného v rámci Glemseck 101. Motocykl v bílo-červeno-modrých závodních barvách HRC byl za tímto účelem osazen komponenty podvozku značky Öhlins původem z modelu CBR1000RR Fireblade SP, brzdami Brembo, výfukem Akrapovič, doplňky značky Rizoma a prodlouženým ramenem zavěšení zadního kola.

Na start sprintu pak s tímto motocyklem zamířil Mick Doohan, který v letech 1994 až 1998 v královské kubatuře silničních motocyklů do 500 cm3 se strojem Honda NSR500 vybojoval pětici mistrovských titulů. V samotném sprintu bohužel tak úspěšný nebyl a Per Nielsen, který skončil celkově třetí, jej vyřadil ve druhém kole.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)