Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Honda na akci Glemseck 101: Stylové klasické i moderní stroje a Mick Doohan v akci

Honda na akci Glemseck 101
Honda na akci Glemseck 101
Honda na akci Glemseck 101
Honda na akci Glemseck 101
95 Fotogalerie
Honda na 13. ročník populární akce Glemseck 101 přivezla šestici upravených motocyklů, z nichž tři vycházely z historických strojů a tři ze současných modelů.

Glemseck 101 je dnes akcí, která se stala stálicí na evropské scéně café racerů. Letošní ročník, který byl pořádán na přelomu srpna a září, přilákal do Leonbergu u Stuttgartu tisíce návštěvníků se speciálně upravenými motocykly.

Popularita této akce je po třinácti letech pořádání již na takové úrovni, že se jí oficiálně účastní i renomovaní výrobci a úpravci motocyklů. Na letošním ročníku proto nemohla chybět ani značka Honda, která se zde prezentovala prostřednictvím šestice nádherně upravených motocyklů.

Tři z těchto šesti motocyklů vycházely z dnes již historických strojů a tři byly zástupci současné produkce japonské značky. Všechny pak byly dílem více či méně známých evropských úpravců motorek.

Honda přehlídku těchto strojů zahajovala kreací od Libra Coachworks z Velké Británie, jejímž základem byl model CX500. Tato motorka s podélně uloženým vidlicovým dvouválcem je sice ve své původní podobě motorkáři po celém světě vnímána jako hodný a spolehlivý cesťák, ale po proměně v jednomístný café racer se zlatou upside-down přední vidlicí působí velmi lehce a mrštně.

Vizáž klasického café raceru se vzduchem chlazeným řadovým čtyřválcem nabídla Honda CB750 SevenFifty od Kaspeed Customs. Proměna sériového naháče, vyráběného pro evropský trh v letech 1992 až 2002, v tento skvost zabrala 200 hodin a ke slovu při ní přišel i 3D tisk.

Posledním zástupcem klasiků pak byla Honda GL1000 Gold Wing ze sedmdesátých let. Tento stroj s plochým kapalinou chlazeným čtyřválcem do jeho aktuální podoby odlehčil Holanďan Roy Holtman, když jej zbavil předního blatníku a osadil mimo jiné novou přední vidlicí, modernějšími brzdami, vlastním výfukovým systémem a sedlem.

Další tři motocykly již reprezentují současnou nabídku značky Honda. Nejčerstvější novinkou a zároveň i nejmenším zástupcem japonské značky na akci Glemseck 101 se stal zástupce nové generace modelu Monkey. Tento miniaturní stroj si vzal do parády Dirk Öhlerking z Kingston Customs a proměnil jej ve speciál pro závody na hliněných oválech.

Základem zbývajících dvou upravených motocyklů se stala novinka letošní sezóny v podobě modelu CB1000R. První z nich byl pojmenován Neo Daemon a německý úpravce Jens Kratschmar si pohrál především s jeho vzhledem. Motocykl díky tomu zaujme svou barevnou povrchovou úpravou v čele s bíle smaltovaným výfukovým systémem.

Poslední upravený stroj značky Honda byl pojmenován Glemseck CB100R a britská divize Honda Racing jej postavila přímo pro účast v závodu ve sprintu na osminu míle, pořádaného v rámci Glemseck 101. Motocykl v bílo-červeno-modrých závodních barvách HRC byl za tímto účelem osazen komponenty podvozku značky Öhlins původem z modelu CBR1000RR Fireblade SP, brzdami Brembo, výfukem Akrapovič, doplňky značky Rizoma a prodlouženým ramenem zavěšení zadního kola.

Na start sprintu pak s tímto motocyklem zamířil Mick Doohan, který v letech 1994 až 1998 v královské kubatuře silničních motocyklů do 500 cm3 se strojem Honda NSR500 vybojoval pětici mistrovských titulů. V samotném sprintu bohužel tak úspěšný nebyl a Per Nielsen, který skončil celkově třetí, jej vyřadil ve druhém kole.