Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Honda NSX: Evropská premiéra japonského hybridního supersportu

Michal Fokt
Diskuze (47)
Honda poprvé v Evropě ukazuje sériovou podobu druhé generace exotického supersportu NSX a zase o něco více poodhaluje jeho techniku.

V lednu letošního roku debutovala v Detroitu Acura NSX, nový supersport značky Honda a nyní se poprvé představuje také s logy mateřské značky, takže NSX si odbývá evropskou premiéru, avšak Honda NSX de facto světovou.

Japonci zatím dávkují informace velmi pozvolna a pomalu, prodej patrně začne až ve druhé polovině letošního roku, ne-li na sklonku a na konečné specifikace je tedy dost času, pojďme si tedy shrnout dostupné informace, doplněné o drobnosti z nejnovější tiskové zprávy a pochopitelně též nové fotky s výsostnými znaky Hondy.

Finální rozměry kupé jsou 4470 x 1940 x 1215 mm a rozvor 2630 mm, oproti studii tedy ve všech směrech lehce povyrostl.

Srdcem vozu je před zadní nápravou podélně uložený šestiválec, jenž byl konstruován s ohledem na dosažení co nejnižšího těžiště, tomu jsou přizpůsobeny rozvody a V6 má také suchou klikovou skříň. Přeplňování zajišťují dvě turbodmychadla a motor je doplněný elektromotorem a spojený se zadními koly o rozměru 295/30 R 20 (ráfky 11J x 20) prostřednictvím devítistupňové dvouspojkové převodovky, obsluhované kovovými pádly pod volantem. Přední kola s obutím 245/30 R 19 (ráfky 8,5J x 19) uvádí do pohybu dvojice menších elektromotorů, jejichž hlavní funkcí je vektorování točivého momentu v zatáčkách.

Honda tomu říká Sport Hybrid Super-Handling All Wheel Drive (SH-AWD) a zatím stále tají jeho parametry, bude však mít "přes 550 koní" a pochopitelně obří točivý moment. Sílu pohonného systému krotí karbonkeramické brzdy se šesti pístky na předních a čtyřmi na zadních třmenech, které navíc plní roli podpůrného stabilizačního systému AHA, jenž v případě potřeby mírně přibrzďuje jednotlivá kola.

Systém IDS (Integrated Dynamic System) upravuje zpětnou vazbu spalovacího motoru, elektromotoru, převodovky a podvozku a také hlučnost motoru na základě požadavku řidiče a jízdních podmínek. Nabízí režimy Quiet, Sport, Sport+ a Track. Režim Quiet umožňuje jezdit nízkou rychlostí na krátké vzdálenosti pouze s elektromotorem. Přepnutí z režimu Sport do režimu Sport+ a dále do režimu Track, zajistí zlepšení reakcí všech dotčených systémů.

Karoserie vozu je na rozdíl od původního celohliníkového NSX tvořena kombinací hliníku, oceli, karbonu a kompozitního plastu. V interiéru Honda slibuje sedadla, kombinující boční vedení a komfort, komunikaci s palubními systémy vozu zajišťuje TFT displej, ovládaný centrálním ovladačem na středovém tunelu.

Honda NSX se bude vyrábět pro celý svět v závodě PMC (Performance Manufacturing Centre) v Marysvillu ve státě Ohio, kde bude kombinována strojní výroba s výrazným podílem ruční práce přibližně stovky specialistů na malé série. Prodej by měl být zahájen ve druhé polovině letošního roku.

Michal Fokt
Diskuze (47)
6. 3. 2015 21:40
Re: NSX
To je opět nesmysl.
Honda NSX přišla v roce 1990.
F355 až v roce 1994. Tzn., že jde o téměř další generaci. Dá se říci. F355 byla odpověď na Hondu NSX.
Dále - ceny Hondy NSX byla od 60 000 - 90 000 USD. F355 stálo od 130 000 USD. Tzn. 2x dražší. Pokud by později vyvinuté Ferrari a zároveň 2 x dražší nebylo rychlejší něž Honda, to by na tom bylo Ferrari dost blbě.
Avatar - TeeJay
6. 3. 2015 20:07
Re: NSX
Promiň, ale současníkem NSX bylo 348, prodávalo se pouhý rok a půl před příchodem NSX, tak srovnávám logicky s 348. NSX Ferrari tak vyděsilo, že si na 355 dali hodně záležet. Přiznávám, že srovnání NSX vs 355 jsem až tak nezkoumal, což můžu příležitostně napravit.
Avatar - TeeJay
6. 3. 2015 20:04
Re: NSX
Co nám zbývá. ;-)

To je z toho avataru hned poznat. >:-[]
Avatar - TeeJay
6. 3. 2015 20:03
Re: NSX
Může být, nemám bohužel vlastní zkušenost. ;-)
Avatar - Petrolhead_CZ
6. 3. 2015 19:23
Re: NSX
S Italií můžeš jak drtit okruh, tak pohodově výletovat a vést i překvapivě s přehledem úspěšný boj s českými okreskami ;) Zato Speciale, to už je jiná káva, ta prý taky umí perfektně okresky, ale už tam je to jasně okruhové zaměření znát. Speciale musím ještě ozkoušet, ale Italia mě kromě motoru, zvuku, řízení a charakteru uhranula a nadchla schopnostmi, ovladatelností i využitelností.