Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Honda Project 2&4: Sporťák s motorem z MotoGP

Michal Fokt Michal Fokt 9. 9. 2015 • 18:20
8
8
Zobrazit náhledy (8)
Honda Honda Honda
Honda ve Frankfurtu ukáže studii sportovního monopostu, vybaveného vidlicovým čtyřválcem ze soutěžního motocyklu RC213V pro MotoGP.

Honda vyrábí automobily od roku 1963 a první dvoustopé modely byly vybaveny motory, navrženými za pomoci know-how pro motocykly. Typické tak byly poměrně nízké zdvihové objemy pohonných jednotek, v případě sportovních modelů S500, S600 a S800 pak jejich schopnosti točit přes 9000 otáček. Jenže, to už je zhruba půl století. A od té doby Honda bohužel nevytvořila žádný vůz, jenž by kombinoval to nejlepší z obou světů. Činili se jiní, třeba KTM X-Bow nebo Ariel Atom.

O to víc potěší exponát, který Honda přiveze za pár dní na frankfurtský autosalon - Project 2&4. Jak název napovídá, jedná se o kombinaci světa dvou a čtyř kol, přičemž v obou oblastech jdou Japonci až "na dřeň" - šasi má všechna čtyři kola mimo minimalistickou karoserii a připomíná tak spíše dávné závodní monoposty. Ostatně s těmi sdílí i schopnost odvézt pouze řidiče, jehož sedadlo je umístěno vlevo od nosného centrálního rámu mimo kapotáž.

Pravá, kapotovaná část auta pak nese motor a jeho systém sání a výfuku. Není to přitom jen tak nějaký motor - motocyklový vidlicový čtyřválec s objemem 1,0 l je z toho nejlepšího chovu - vychází z jednotky pro MotoGP speciál Honda RC213V. Je (p)odladěný na výkon "přes 215 koní" (tedy 158 kW, speciál Marka Marqueze pak poskytuje "přes" 175 kW) a disponuje točivým momentem 118 N.m. Jeho síla jde na zadní kola prostřednictvím šestistupňové dvouspojkové převodovky. Honda neudává dynamické parametry, ale s ohledem na to, že vůz váží jen 405 kg, to bude asi velká věc.

"Karoserie" Project 2&4 s rozměry 3040 x 1820 x 995 mm je inspirována efjedničkovým monopostem RA272 z roku 1965 a základní myšlenkou stroje je poskytnout řidiči co nejintenzivnější zážitky z jízdy, spojit atmosféru motorky s ovladatelností a jízdními vlastnostmi auta. Koncept byl navržen ve středisku pro výzkum a vývoj motocyklů Honda v Asace ve spolupráci s automobilovým R&D ve Wako v rámci každoroční interní designérské soutěže jednotlivých stylistických center značky.

Při pohledu na celkovou koncepci studie je zřejmé, že je bez šance na sériovou výrobu, minimálně tedy ve formě vozidla se silniční homologací. Teoreticky bychom se však mohli s Project 2&4 setkávat na závodních tratích, ať už individuálně nebo třeba v rámci značkových pohárů. To je však pouze spekulace, Honda zatím odmítá připustit, že by se jednalo o cokoli jiného než pouhé designérské (a technické) cvičení. A to by byla velká škoda...

Související články

Témata
10. 9. 2015 20:19
nechci motorku
Místo zelenýho kawasaki sršně už chci toto. Dám to do textilu a budu mít Honda Velorex.
Avatar - Barry Lyndon
10. 9. 2015 11:37
no nevím nevím...
... když už monopost, tak bych chtěl sedět uprostřed. Když už sedět vlevo, tak bych chtěl mít vedle sebe místo na spolujezdkyni a ne motor...
Avatar - Bully_
9. 9. 2015 17:17
Re: kopie ariel atom ?
Uz jsi nekdy videl Ariel Atom aspon na fotce? Vsechno co je trochu male a nema schovana kola neni to same.
Jinak dobra studie, projet se s tim musi byt zazitek :yes:
Avatar - TeeJay
9. 9. 2015 16:52
Re: pekne, ale...
Polaris se vyhnul autové homologaci Slingshotu, protože ho prezentuje jako motorku, ale ten má jen 3 kola.
Avatar - tfu
9. 9. 2015 16:33
kopie ariel atom ?
temer jako nejaka japonska kopie Atomu
Články odjinud