Horacio Pagani říká, proč nebude vyrábět plug-in hybrid. Nikdo to nechce
Zakladatel exkluzivní značky Pagani v nejbližší budoucnosti nepřipravuje žádný plug-in hybridní model. Nedává mu to smysl a říká, že to stejně nikdo nechce.
Elektrifikace se dostává i do světa supersportovních a hypersportovních aut. Výrobci exkluzivních aut pro tu nejbohatší klientelu ji efektivně využívají při zrychlování svých nejnovějších modelů na úplně novou úroveň, ale ne všem to dává smysl. Horacio Pagani, zakladatel továrny Pagani Automobili, se totiž rozmluvil o tom, proč nechce vyrábět plug-in hybridní hypersport.
Horacio Pagani si myslí, že hybridní supersporty a hypersporty jsou ztrátou času. I když se konkurence stále více ubírá k elektrifikaci, ve své továrně nechává vyrábět puristické neelektrifikované extrémně výkonné vozy s dvěma turbodmychadly přeplňovaným šestilitrovým V12 od AMG a podle nejnovějšího vyjádření je zřejmé, že v nejbližších letech neplánuje vyrábět plug-in hybridní „placku“.
Nebude tak konkurovat ani plug-in hybridnímu dvanáctiválcovému Lamborghini Revuelto a dalším soupeřům, jako bylo i nedávno ukončené Ferrari SF90 Stradale. Zkrátka uvádí, že minimálně jeho zákazníci takový pohon prostě nechtějí. Doslova říká, že nikdo nemá zájem o vysoce exkluzivní hybridní vozy.

Doplňuje to i vlastní zkušeností, protože je velkým sběratelem vozů značky Porsche. Ve své sbírce má i hybridní Porsche 918 Spyder, ale když se sám jde ve volném čase projet, raději sedne do čistě spalovacích porsche jako jsou 911 R nebo Carrera GT. A věří, že jeho zákazníci přemýšlejí stejně.
Plug-in hybridy podle něj navíc kombinují to nejhorší z obou světů – všechna negativa elektrických aut se všemi negativy spalovacích aut. Aby byly plně efektivní a poskytly maximální výkon, musíte je tankovat a nabíjet současně. To je problém, který u čistě spalovacích aut bez elektrifikace prostě neexistuje.
Pagani údajně v minulosti zvažovalo hybridní supersport s vidlicovým osmiválcem, ale vážil by o 400 až 500 kilogramů více než konvenční konstrukce a potenciální klientela se k tomu vyjádřila, že ani nemá zájem. A malá továrna, jakou Pagani je, si nemůže dovolit experimentovat, ale vyrábět a prodávat to, co její zákazníci chtějí.