Nové Pagani Utopia Roadster oficiálně: V12 s manuálem stojí 79 milionů
Italské Pagani znovu fascinuje. Uvádí otevřenou verzi nejnovějšího supersportu Utopia, která zaujme supermoderními technologiemi i tradičním dvanáctiválcem.
Je uměleckým dílem na kolech. Italská továrna Pagani znovu ohromuje automobilový svět novým exkluzivním supersportem, který kombinuje vše, co máme na unikátech vymyšlených talentovaným konstruktérem Horaciem Paganim tak rádi. Novinka je otevřenou variantou nejnovějšího pokračování evoluce, kterou už v roce 1999 odstartovala legendární Zonda, a cílí na všechny milionáře, co ještě milují řízení.
Novinka se oficiálně jmenuje Pagani Utopia Roadster a zakládá na nejmodernějším modelu značky Utopia. Historicky první roadster se představuje světu v senzační konfiguraci s odhalenými uhlíkovými vlákny nalakovanými slabou vrstvou červeného odstínu Habanero Red. Ten se inspiruje barvou Dubai Red, kterou malosériová automobilka lakovala na modernější evoluce zondy. A dokonce i roadster si zachovává k nebesům otevírající se dveře.
Srdcem utopie je dvěma turbodmychadly přeplňovaný šestilitrový vidlicový dvanáctiválec od Mercedesu-AMG bez sebemenší elektrifikace s maximálním výkonem 635 kW (864 koní) a vrcholným točivým momentem 1100 newtonmetrů. A teď to nejlepší – Pagani Utopia Roadster se prodává se sedmistupňovou převodovkou Xtrac, která je dostupná v čistě manuální i automatizované verzi.

Pagani novou otevřenou utopii současně standardně vybavuje adaptivním podvozkem, elektronickým diferenciálem i inovativními pneumatikami Pirelli Cyber Tyre, které komunikují s elektronikou vozu o datech z ABS, kontroly trakce a dalších systémů, aby za všech okolností zvládly podat co nejlepší výkony.
Inženýrům z továrny nedaleko italské Modeny se navíc povedlo zachovat hmotnost původního kupé, takže novinka s odnímatelnou střechou váží stejných 1280 kilogramů. Roadster tedy nepřibral jediný kilogram navíc. Vděčí za to hlavně exotickým materiálům, jako jsou karbon, hliník a monokok kombinující uhlíková vlákna s titanem. Pagani využívá až 40 různých kompozitních materiálů.
Jenže tohle vše bohužel nebude zadarmo. Pagani novinku oficiálně představí na nadcházejícím srpnovém setkání Monterey Car Week v Kalifornii a uvádí, že plánuje výrobu 130 kusů se základní cenou od 3,1 milionu eur. V korunách je to necelých 79 milionů.