Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Hyundai a Kia by mohly nabídnout mini SUV, menší než Kona a Stonic

David Bureš David Bureš 27. 1. 2019
30
26
Zobrazit náhledy (30)
Kia Picanto X-Line Kia Picanto X-Line Kia Picanto X-Line Kia Picanto X-Line Kia Picanto X-Line Kia Picanto X-Line Kia Picanto X-Line Kia Picanto X-Line Kia Picanto X-Line Kia Picanto X-Line Kia Picanto X-Line Kia Picanto X-Line Kia Picanto X-Line Kia Picanto X-Line Kia Picanto X-Line Kia Picanto X-Line Kia Picanto X-Line Kia Picanto X-Line Kia Picanto X-Line Kia Picanto X-Line Kia Picanto X-Line Kia Picanto X-Line Kia Picanto X-Line Kia Picanto X-Line Kia Picanto X-Line
Korejské značky už malá SUV nabízejí, prostřednictvím modelu Hyundai Kona a Kia Stonic. Zvažují však ještě menší takové modely.

Malá SUV se v uplynulých letech stala hitem, a tak některé automobilky zvažují, zda nejít ještě o krok níže a nepostavit „mini SUV,“ které by navíc mohlo být odpovědí na neustále klesající prodeje v segmentu minivozů. Nad takovým automobilem přemýšlejí v koncernu Hyundai Kia.

„Zvažujeme nabídnutí crossoveru menšího než Stonic, ačkoliv o něm zatím nebylo definitivně rozhodnuto,“ říká výkonný ředitel evropské divize Kie Emilio Herrera s tím, že by takové auto dávalo smysl a on sám by ho v nabídce značky rád viděl.

Automobil by se velikostně postavil pod Kiu Stonic, 4.140 mm dlouhý crossover s rozvorem 2.580 mm, který se prodává od roku 2017. Technický základ by mohl poskytnout některý z menších vozů pro asijské trhy, Kia však zatím musí zjistit, zda by pro náročného evropského zákazníka byla taková technika postačující.

S myšlenkou takového vozu si pohrává také Hyundai. Jeho evropský výkonný ředitel Thomas Schmid tvrdí, že v tomto případě by auto mělo být spíše crossoverem než SUV. K dispozici by nebyl ani pohon všech kol, o který v nejmenších segmentech i kvůli ceně není takový zájem. Nejmenší SUV (respektive crossover) Hyundai by se tak lišit od o segment větší Kony, 4.165 mm dlouhý model s rozvorem 2.600 mm. Ta zvýšenou stavbou má blíže SUV než crossover Stonic připomínající zvýšený hatchback, na rozdíl od Kie navíc nabízí i možnost čtyřkolky.

Pokud se Hyundaii a Kie podaří mini SUV rychle zrealizovat, mohly by se korejské značky stát průkopníkem nového segmentu SUV kratších než čtyři metry. Za mini SUV se dnes dá považovat leda tak 3.480 mm dlouhé Suzuki Jimny, to je ale poctivý offroad do terénu, nikoliv městské SUV. Blízko kategorii má též Suzuki Ignis, který dokonce nabízí i pohon všech kol. A zmínit musíme také oplastovaná miniauta jako Opel Adam Rocks nebo Kia Picanto X-Line, která takové kategorii mají také blízko.

To však neznamená, že by i jiné automobilky takový vůz nezvažovaly. Konkrétní je už Jeep, který pro rok 2022 chystá tzv. A-SUV, model menší než dnešní Renegade. Půjde o „městské užitkové vozidlo“ vyráběné v Itálii. Toyota pak zvažuje, zda maličkým crossoverem nenahradit miniauto Aygo, vyráběné v kolínském závodě TPCA.

Související články

Témata

Diskuse: Přidat názor

nic proti
martinfoj
| 31. 1. 2019
tu bych taky rád zkusil, v takovým menším provedení nemusí být na škodu, někde pořádně podrandit :-)
nic proti
Mino 1
| 28. 1. 2019
Je to tak. Kona ma vlastnu platformu, Stonic stoji na platforme Ria.
Avatar - wakantanka
nic proti
wakantanka
| 28. 1. 2019
Mne tu svojho času mnohí tvrdili, že Kona nemá so Stonicom nič spoločné, že sú postavené na iných platformách, čo sa mne osobne nezdalo a stále nezdá pravdepodobné. A iná platforma je vraj ten dôvod prečo Stonic nemá 4x4, takže ak ostanem u Kie, ťažko si viem predstaviť stav, že auto ala Picanto SUV 4x4 mať bude a o RIO SUV teda Stonic ho mať nemá a ani nebude.
Avatar - Ozzman
Jj,
Ozzman
| 28. 1. 2019
:yes: Je to krásné, když vidíš i dál, než za hranici tvého dvorku a chápeš potřeby jiných...

Přesně o tom to je .
Avatar - woody-alien
Jj,
woody-alien
| 28. 1. 2019
Ono se tu často píše, jak je AWD zbytečné a že skoro všechno vyjedeš s dvojkolkou a jak ty 4x4 jezdí tak maximálně na parkovišti u Tesca, navíc sníh přece u nás nepadá atd. Nechci to napadat, protože zčásti to určitě pravda je. Jenže ve svém blízkém okolí mám přesně cílovou skupinu pro tyhle dostupné čtyřkolky. Lidé se stěhují z měst do nejrůznějších příměstských zadelí a holt to není všude jako u Kolína. Převýšení 300-400m na třech kilometrech, MHD tam nejezdí, silnice se moc neudržují, obzvlášť když Frantovi s traktorem obec neproplatí naftu, navíc i v létě se tam dvě auta vyhýbaj krokem. No a odtamtud lidi denodenně, v létě v zimě dojížděj pár kilometrů do města. Nepotřebujou vymazlený SUV na dálnice a dovolenou, taťka má přece Octávku/Passata z práce, ale něco s čím ženuška relativně v klidu dojede do města, vyzvedne děti atd. A co nestojí 700t plus, protože hypotéka. Takže tam coby druhá auta vidíš postarší čtyřkolky všech možných značek ....nebo auta nová, ale s vysokým podílem značek jako Suzuki nebo Dacia (Duster).

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku