Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Hyundai Bayon oficiálně! Je to kompaktní crossover navržený pro Evropu

Ondřej Mára
Diskuze (41)

Společnost Hyundai Motor dnes představila nejmenšího člena své SUV rodinky, který chce zapůsobit kombinací výrazného designu, kompaktních rozměrů, prostorného interiéru a bohaté technologické výbavy.

Neustále rostoucí evropský B segment zlákal dalšího výrobce, kterým se tentokrát stala jihokorejská společnost Hyundai Motor. Nový Bayon přitom vznikal specificky pro Evropu, což by mělo podtrhovat i jeho jméno. To je totiž inspirováno městem Bayonne, metropolí francouzského Baskicka, která leží v jedné z nejkrásnějších oblastí jihozápadní Francie a je tak oblíbenou turistickou destinací.

A i když to Bayon nebude mít mezi zavedenou evropskou konkurencí jednoduché, jeho tvůrci věří, že má rozhodně co nabídnout. „Díky nejlepší nabídce konektivity a bezpečnostních systémů ve své třídě, ostře řezanému a osobitému designu a využití etablované 48V technologie mild hybridního pohonu značky Hyundai je Bayon ve svém segmentu opravdu výjimečný,“ říká Andreas-Christoph Hofmann, viceprezident společnosti Hyundai Motor Europe, odpovědný za marketing a produkt.

Stylový exteriér

Kompaktní crossover s rozměry 4180 mm na délku, 1775 mm na šířku, 1490 až 1500 mm na výšku (v závislosti na kolech) a rozvorem 2580 mm zaujme především výraznou přídí, která se snaží okamžitě odlišit od konkurence. Její dominantou je široká maska chladiče, otvírající se směrem dolů, která by měla navodit dojem stability. Výrazná jsou také světla, rozdělená na tenký proužek denního svícení a třídílný světlomet, který je navíc kombinován s otvorem pro přívod vzduchu. Spodní ochranný panel nárazníku by pak měl podtrhovat identitu SUV.

Při pohledu z boku si můžeme všimnout jasného klínovitého tvaru, výrazných prolisů karoserie a šípovitého střešního C sloupku, který má působit dynamicky. V podbězích mohou být 15“ ocelová kola, nebo 16“ a 17“ disky z lehkých slitin. Na výběr bude také devět barev karoserie, z nichž některé bude možné kombinovat s černou střechou v odstínu Phantom Black.

Vzadu zaujmou svítilny ve tvaru bumerangu, umístěné na samém okraji karoserie (pro dojem větší šířky modelu), které spojuje tenká linka, propojující tak záď a boky. Nad zadními podběhy si můžeme všimnout výrazné horizontální linie, zatímco jednoduchý černý nárazník s výrazným stříbrným dekorem a koncovými LED svítilnami i blinkry opět připomínají SUV charakter.

Moderní a prostorný interiér

Při prvním pohledu do interiéru nového Bayonu si nelze nevšimnout řady podobností s novou generací i20, na kterou odkazuje například středová část palubní desky s výrazným horizontálním dekorem, do kterého jsou integrovány výdechy ventilace. Podobná je ale i celá koncepce, která působí jednoduše, elegantně a čistě.

Video se připravuje ...

Automobilka ovšem dodává, že maximální důraz kladla především na prostor posádky v obou řadách sedadel a co největší prostor pro zavazadla. Cestující na přední řadě sedadel se tak údajně mohou těšit až na 1072 mm prostoru na nohy, zatímco cestující vzadu zřejmě dostanou opěradla s nastavitelným sklonem a 882 mm na nohy. Zavazadelník pak při vzpřímených zadních opěradlech nabídne maximální objem 411 litrů a vychytávku v podobě inteligentního krytu, který zakrývá náklad bez ohledu na polohu zadních opěradel.

Důraz byl ovšem kladen i na bohatou technologickou výbavu. Bayon nabídne například 10,25“ digitální přístrojový štít, 10,25“ multimediální a navigační systém nebo 8“ systém Display Audio, který nabídne i podporu bezdrátového připojení Apple Car Play a Android Auto. Posádka také jistě ocení 3 vstupy USB, bezdrátové nabíjení nebo prémiové audio Bose. Cestování by navíc mělo zpříjemnit LED ambientní osvětlení a citlivě zvolená škála barev interiéru a materiálu čalounění. Standardně dominuje interiéru černá s černým látkovým čalouněním, v nabídce ale najdeme i kombinaci tmavě a světle šedé nebo tmavě šedé s prošíváním a ozdobnými prvky v odstínu Safari Green.

Konektivita a bezpečnost

Kromě dnes již tradičních možností konektivity jako je Android Auto a Apple CarPlay nabídne model Bayon také funkci Hyundai Bluelink pro síťově připojené automobily. Uživatelé si tak mohou na dálku zkontrolovat polohu vozu, zamknuté dveře, zkontrolovat stav paliva nebo požadovaný servis.

V oblasti bezpečnosti pak Bayon nabídne technologie sdílené s ostatními SUV modely Hyundai, včetně funkcí pro částečně autonomní jízdu. Nechybí tak asistent pro vedení vozu v jízdních pruzích LFA, systém autonomního nouzového brzdění FCA nebo chytrý tempomat NSCC, schopný využívat data z navigačního systému. Mezi šikovné pomocníky ale patří i systémy upozorňující na obsazená zadní sedadla (ROA), systém eCall, asistent předcházející kolizím během couvání (PCA-R), systém upozornění na provoz za vozem (RCCA) nebo parkovací asistent.

Nabídka motorů

Pod kapotou modelu Bayon se zabydlela modernizovaná rodina zážehových motorů Kappa, přičemž některé motorizací nabízí kombinaci s 48V technologií mild hybridního pohonu Hyundai, technologii proměnného otevírání a zavírání ventilů CVVD, inteligentní mechanickou převodovku iMT a nechybí ani sedmistupňová dvouspojková převodovka DCT.

Vrcholem nabídky je motorizace 1.0 T-GDi v kombinaci s 48V mild hybridní technologií, která bude nabízena ve verzích s výkonem 120 nebo 100 koní. Tato motorizace pak bude dostupná s šestistupňovou inteligentní mechanickou převodovkou iMT, nebo sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou DCT.

Přeplňovaný litr 1.0 T-GDi však bude dostupný i bez mild hybridní technologie, ovšem tentokrát pouze s výkonem 100 koní. Motor je opět možné kombinovat se sedmistupňovým dvouspojkovým automatem, inteligentní mechanickou převodovku však nahrazuje klasický šestistupňový manuál. Základem nabídky je pak atmosférický 1,2litrový čtyřválec MPi o výkonu 84 koní, kombinovatelný pouze s pětistupňovou manuální převodovkou.

Hyundai Bayon - Technické parametry*
Motory a provozní vlastnosti  1.2 MPi 84 k 1.0 T-GDi 100 k  1.0 T-GDi 100 k 48V  1.0 T-GDi 120 k 48V 
Emisní norma EURO 6d  EURO 6d EURO 6d EURO 6d
Druh motoru  zážehový čtyřválec MPi zážehový tříválec T-GDi přeplňovaný výfukovým turbodmychadlem zážehový tříválec T-GDi přeplňovaný výfukovým turbodmychadlem s 48V mild hybridním systémem zážehový tříválec T-GDi přeplňovaný výfukovým turbodmychadlem s 48V mild hybridním systémem
Zdvihový objem [cm3] 1197 998 998 998
Vrtání x zdvih [mm] 71,0 x 75,6 71 x 84 71 x 84 71 x 84
Kompresní poměr 11,0:1 10,5:1 10,5:1 10,5:1
Nejvyšší výkon [k @ min-1 84 / 6000 83 / 6000 100 / 4500 ~ 6000 100 / 4500 ~ 6000 120 / 6000
Nejvyšší točivý moment [Nm @ min-1] 118 / 4200 115 / 4200 172 / 1500 ~ 4000 172 / 1500 ~ 4000 172 / 1500 ~ 4000
Převodovka 5MT 6MT  7DCT 6iMT 7DCT 6iMT 7DCT
Zrychlení z 0 na 100 km/h [s] 13,5 10,7 11,7 10,7  11,7 10,4 10,4
Nejvyšší rychlost [km/h]  165 183 180 183 180 185 185
*Všechny uvedené technické údaje jsou předběžné a mohou se po finální homologaci změnit.

Poprvé s vyrovnáváním otáček

Zajímavostí modelu Bayon přitom bude funkce vyrovnávání otáček při řazení, která vyrovnává otáčky motoru a výstupní hřídele pro hladší a sportovnější řazení. Tato funkce přitom byla dříve vyhrazena pouze pro vysokovýkonné modely a model Bayon ji nabídne jako první SUV značky. Dostupná přitom bude pro motorizaci 1.0 T-GDi s převodovkou 7DCT (ve všech jízdních režimech) a 1.0 T-GDi 48V s převodovkou 6iMT (pouze v režimu Sport).

Ondřej Mára
Diskuze (41)

Doporučujeme

12. 3. 2022 19:48
bizár design
Design je naprostý pro mě nestravitelný bizár. Podobně to asi vnímá spousta lidí, neboť na nejméně rok, co se prodává, jsem jej viděl na silnici jen jednou. Myslím, že Hyundai na tento nový ujetý design u nás doplatí....
3. 3. 2021 15:56
Re: Hezká MPV se neprodávají
To že to to značka tak nazvala, protože jsou crossovery in, neznamená že jí to budu jen tak baštit. Nejsem ovce. Beeee.

Je to crossover zhruba stejně jako toto
https://www.autowereld.com/…an-note-geprijsd

Nebo toto:
https://www.autoweb.cz/…cout-12-tsi-dsg/

Tedy MPV jako víno. :-O
3. 3. 2021 12:50
Black list narůstá...
...zařazuji hned vedle DS3 Crossback ;-)
Avatar - Ji/Ri
3. 3. 2021 10:09
Volant
Vypadá jak podprda nebo plynová maska. Jinak v pohodě.
2. 3. 2021 23:59
Proč Evropa musí snášet toto
Vždyť v Asii mají povedený nový, velikostně srovnatelný, Hyundai Creta 2021. Interiér disponuje normálnějšími tvary, na nic si nehraje. Ne jak u tohoto Bayonu, kdy kopíruje výdech ventilace Lexusu LS 500 a ještě přidá ambientní osvětlení. Navíc má uživatelsky mnohem příjemnější ovládání funkcí než Bayon.
Exteriér je u něj snesitelný, i když trochu odvaz. Motory 1.5 atmo 115 a 1.4 turbo 140 koní. Takže je to jasné. Pro spoustu automobilek je Indie a zbytek Asie velkou příležitostí, zatímco v Evropě jsou svazováni emisními limity, bezpečnostními předpisy (velký počet airbagů a asistentů jízdy), euronormy apod., takže navíc vyjdou dráže na vývoj i výrobu. A se spalovacími motory po 2030 tu ani nemají světlou budoucnost.