Hyundai Bayon oficiálně! Je to kompaktní crossover navržený pro Evropu
Společnost Hyundai Motor dnes představila nejmenšího člena své SUV rodinky, který chce zapůsobit kombinací výrazného designu, kompaktních rozměrů, prostorného interiéru a bohaté technologické výbavy.
Neustále rostoucí evropský B segment zlákal dalšího výrobce, kterým se tentokrát stala jihokorejská společnost Hyundai Motor. Nový Bayon přitom vznikal specificky pro Evropu, což by mělo podtrhovat i jeho jméno. To je totiž inspirováno městem Bayonne, metropolí francouzského Baskicka, která leží v jedné z nejkrásnějších oblastí jihozápadní Francie a je tak oblíbenou turistickou destinací.
A i když to Bayon nebude mít mezi zavedenou evropskou konkurencí jednoduché, jeho tvůrci věří, že má rozhodně co nabídnout. „Díky nejlepší nabídce konektivity a bezpečnostních systémů ve své třídě, ostře řezanému a osobitému designu a využití etablované 48V technologie mild hybridního pohonu značky Hyundai je Bayon ve svém segmentu opravdu výjimečný,“ říká Andreas-Christoph Hofmann, viceprezident společnosti Hyundai Motor Europe, odpovědný za marketing a produkt.
Stylový exteriér
Kompaktní crossover s rozměry 4180 mm na délku, 1775 mm na šířku, 1490 až 1500 mm na výšku (v závislosti na kolech) a rozvorem 2580 mm zaujme především výraznou přídí, která se snaží okamžitě odlišit od konkurence. Její dominantou je široká maska chladiče, otvírající se směrem dolů, která by měla navodit dojem stability. Výrazná jsou také světla, rozdělená na tenký proužek denního svícení a třídílný světlomet, který je navíc kombinován s otvorem pro přívod vzduchu. Spodní ochranný panel nárazníku by pak měl podtrhovat identitu SUV.
Při pohledu z boku si můžeme všimnout jasného klínovitého tvaru, výrazných prolisů karoserie a šípovitého střešního C sloupku, který má působit dynamicky. V podbězích mohou být 15“ ocelová kola, nebo 16“ a 17“ disky z lehkých slitin. Na výběr bude také devět barev karoserie, z nichž některé bude možné kombinovat s černou střechou v odstínu Phantom Black.
Vzadu zaujmou svítilny ve tvaru bumerangu, umístěné na samém okraji karoserie (pro dojem větší šířky modelu), které spojuje tenká linka, propojující tak záď a boky. Nad zadními podběhy si můžeme všimnout výrazné horizontální linie, zatímco jednoduchý černý nárazník s výrazným stříbrným dekorem a koncovými LED svítilnami i blinkry opět připomínají SUV charakter.
Moderní a prostorný interiér
Při prvním pohledu do interiéru nového Bayonu si nelze nevšimnout řady podobností s novou generací i20, na kterou odkazuje například středová část palubní desky s výrazným horizontálním dekorem, do kterého jsou integrovány výdechy ventilace. Podobná je ale i celá koncepce, která působí jednoduše, elegantně a čistě.
Automobilka ovšem dodává, že maximální důraz kladla především na prostor posádky v obou řadách sedadel a co největší prostor pro zavazadla. Cestující na přední řadě sedadel se tak údajně mohou těšit až na 1072 mm prostoru na nohy, zatímco cestující vzadu zřejmě dostanou opěradla s nastavitelným sklonem a 882 mm na nohy. Zavazadelník pak při vzpřímených zadních opěradlech nabídne maximální objem 411 litrů a vychytávku v podobě inteligentního krytu, který zakrývá náklad bez ohledu na polohu zadních opěradel.
Důraz byl ovšem kladen i na bohatou technologickou výbavu. Bayon nabídne například 10,25“ digitální přístrojový štít, 10,25“ multimediální a navigační systém nebo 8“ systém Display Audio, který nabídne i podporu bezdrátového připojení Apple Car Play a Android Auto. Posádka také jistě ocení 3 vstupy USB, bezdrátové nabíjení nebo prémiové audio Bose. Cestování by navíc mělo zpříjemnit LED ambientní osvětlení a citlivě zvolená škála barev interiéru a materiálu čalounění. Standardně dominuje interiéru černá s černým látkovým čalouněním, v nabídce ale najdeme i kombinaci tmavě a světle šedé nebo tmavě šedé s prošíváním a ozdobnými prvky v odstínu Safari Green.
Konektivita a bezpečnost
Kromě dnes již tradičních možností konektivity jako je Android Auto a Apple CarPlay nabídne model Bayon také funkci Hyundai Bluelink pro síťově připojené automobily. Uživatelé si tak mohou na dálku zkontrolovat polohu vozu, zamknuté dveře, zkontrolovat stav paliva nebo požadovaný servis.
V oblasti bezpečnosti pak Bayon nabídne technologie sdílené s ostatními SUV modely Hyundai, včetně funkcí pro částečně autonomní jízdu. Nechybí tak asistent pro vedení vozu v jízdních pruzích LFA, systém autonomního nouzového brzdění FCA nebo chytrý tempomat NSCC, schopný využívat data z navigačního systému. Mezi šikovné pomocníky ale patří i systémy upozorňující na obsazená zadní sedadla (ROA), systém eCall, asistent předcházející kolizím během couvání (PCA-R), systém upozornění na provoz za vozem (RCCA) nebo parkovací asistent.
Nabídka motorů
Pod kapotou modelu Bayon se zabydlela modernizovaná rodina zážehových motorů Kappa, přičemž některé motorizací nabízí kombinaci s 48V technologií mild hybridního pohonu Hyundai, technologii proměnného otevírání a zavírání ventilů CVVD, inteligentní mechanickou převodovku iMT a nechybí ani sedmistupňová dvouspojková převodovka DCT.
Vrcholem nabídky je motorizace 1.0 T-GDi v kombinaci s 48V mild hybridní technologií, která bude nabízena ve verzích s výkonem 120 nebo 100 koní. Tato motorizace pak bude dostupná s šestistupňovou inteligentní mechanickou převodovkou iMT, nebo sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou DCT.
Přeplňovaný litr 1.0 T-GDi však bude dostupný i bez mild hybridní technologie, ovšem tentokrát pouze s výkonem 100 koní. Motor je opět možné kombinovat se sedmistupňovým dvouspojkovým automatem, inteligentní mechanickou převodovku však nahrazuje klasický šestistupňový manuál. Základem nabídky je pak atmosférický 1,2litrový čtyřválec MPi o výkonu 84 koní, kombinovatelný pouze s pětistupňovou manuální převodovkou.
Hyundai Bayon - Technické parametry* | ||||||||
Motory a provozní vlastnosti | 1.2 MPi 84 k | 1.0 T-GDi 100 k | 1.0 T-GDi 100 k 48V | 1.0 T-GDi 120 k 48V | ||||
Emisní norma | EURO 6d | EURO 6d | EURO 6d | EURO 6d | ||||
Druh motoru | zážehový čtyřválec MPi | zážehový tříválec T-GDi přeplňovaný výfukovým turbodmychadlem | zážehový tříválec T-GDi přeplňovaný výfukovým turbodmychadlem s 48V mild hybridním systémem | zážehový tříválec T-GDi přeplňovaný výfukovým turbodmychadlem s 48V mild hybridním systémem | ||||
Zdvihový objem [cm3] | 1197 | 998 | 998 | 998 | ||||
Vrtání x zdvih [mm] | 71,0 x 75,6 | 71 x 84 | 71 x 84 | 71 x 84 | ||||
Kompresní poměr | 11,0:1 | 10,5:1 | 10,5:1 | 10,5:1 | ||||
Nejvyšší výkon [k @ min-1] | 84 / 6000 | 83 / 6000 | 100 / 4500 ~ 6000 | 100 / 4500 ~ 6000 | 120 / 6000 | |||
Nejvyšší točivý moment [Nm @ min-1] | 118 / 4200 | 115 / 4200 | 172 / 1500 ~ 4000 | 172 / 1500 ~ 4000 | 172 / 1500 ~ 4000 | |||
Převodovka | 5MT | 6MT | 7DCT | 6iMT | 7DCT | 6iMT | 7DCT | |
Zrychlení z 0 na 100 km/h [s] | 13,5 | 10,7 | 11,7 | 10,7 | 11,7 | 10,4 | 10,4 | |
Nejvyšší rychlost [km/h] | 165 | 183 | 180 | 183 | 180 | 185 | 185 | |
*Všechny uvedené technické údaje jsou předběžné a mohou se po finální homologaci změnit. |
Poprvé s vyrovnáváním otáček
Zajímavostí modelu Bayon přitom bude funkce vyrovnávání otáček při řazení, která vyrovnává otáčky motoru a výstupní hřídele pro hladší a sportovnější řazení. Tato funkce přitom byla dříve vyhrazena pouze pro vysokovýkonné modely a model Bayon ji nabídne jako první SUV značky. Dostupná přitom bude pro motorizaci 1.0 T-GDi s převodovkou 7DCT (ve všech jízdních režimech) a 1.0 T-GDi 48V s převodovkou 6iMT (pouze v režimu Sport).