Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Hyundai Elantra
Hyundai Elantra
Hyundai Elantra
Hyundai Elantra
14 Fotogalerie

Hyundai Elantra Coupé: Dvoudveřová Elantra pro Ameriku

Aleš Dragoun
Hyundai v USA rozšiřuje řadu Elantra. Zatímco ostatní trhy znají pouze sedan, Američané se mohou těšit i na kupé.

A to jsme ještě vynechali další novinku, pětidveřový hatchback GT, který je variantou nové generace v Nošovicích vyráběné i30. V USA tak vlastně budou k mání tři karosářské verze. Je novinka, která má premiéru spolu s GT na chicagském autosalonu, vůbec kupé? Ano, na rozdíl od mnoha sportovně se tvářících hatchbacků včetně modelu Veloster. Tomu ale zřejmě krást zákazníky nebude. V zámoří se jedná o hlavního konkurenta obdobné verze aktuální Hondy Civic, za soupeře je považována i Kia Forte Koup, ta má ale pod kapotami větší motory.

Zážehový řadový čtyřválcový agregát řady Nu objemu 1,8 l je identický se sedany Elantra i hatchbacky GT. Pohonná jednotka má hliníkovou hlavu a blok, variabilní časování ventilů D-CVVT a proměnné zapalování. Nabídne 110 kW (150 k) výkonu při 6500 min-1 a 178 Nm točivého momentu. Standardem je šestistupňový manuál M6CF3-1, automat A6GF1 se stejným počtem rychlostí je za příplatek a umí řadit díky funkci Shiftronic i přímo. Oba pocházejí z vlastního vývoje automobilky. Spotřeba? 8,1/5,9 l/100 km pro mechanickou skříň a 8,4/6,0 l/100 km pro samočinnou. Samozřejmě dle norem EPA v městském a dálničním režimu. Na jednu nádrž tak Elantra GT ujede v obou variantách kolem 800 km.

Oproti sedanu má přitvrzený podvozek se shodným rozvorem 2700 mm, ještě tvrdší je k mání ve výbavě SE, navíc s v kombinaci s nízkoprofilovými pneumatikami P215/45 R17. Základ šasi představují vpředu vzpěry McPherson s vinutými pružinami, plynokapalinovými tlumiči a stabilizátorem. Vzadu najdeme nápravu s torzní příčkou. Elektrický posilovač řízení s proměnnou charakteristikou účinku je umístěn na jeho sloupku. Dnes obvyklé elektronické pomocníky: ABS s distribucí brzdné síly a asistentem, stabilizační systémy ESC a VSM (Vehicle Stability Management) doplňuje šestice airbagů. Kontrolu trakce TCS ovšem čtyř- a pětidveřové Elantry nemají.

Kupé je delší než sedan (4415 oproti 4402 mm). Ostatní rozměry jsou identické (šířka 1776 mm, výška 1435 mm). Sklon střechy je také velmi podobný. Největší tvarové odlišnosti od čtyřdveřových verzí najdeme na bocích - pouhou dvojici dveří, kratší střechu a menší zadní boční okénka. Při pohledu zpředu je odlišná mřížkovaná maska a trojúhelníkové mlhovky.

Součinitel odporu vzduchu se ustálil na nízkých 0,28 a design vozu (nebo spíše zmíněné úpravy) mělo na starosti vlastní návrhářské centrum v kalifornském Irvine.

Stupně výbavy jsou dva: GS a již zmíněný vyšší SE. Už základ nabídne vyhřívaná sedadla a interiér ve dvou odstínech: černé nebo šedé, dále třeba šestireproduktorové audio s CD/MP3, bezdrátovým připojením a USB. V případě SE dostane zájemce k zadnímu difuzoru a chromované koncovce výfuku navíc sedmnáctipalcová pětipaprsková litá kola místo o palec menších a zadní spoiler. Pouze s tímto modelem je možné objednat navigaci se sedmipalcovou obrazovkou a zadní kamerou.

Přidejme ještě dvouzónovou klimatizaci s ionizátorem vzduchu, celokožené čalounění a prosklenou střechu. K (alespoň vizuálně) sportovně laděnému autu se hodí startování motoru tlačítkem, které je k mání spolu s bezklíčkovým vstupem, ale také třeba hliníkové pedály. Lepší audio se subwooferem lze koupit v balíčku SE Technology. Laků karoserie je celkem sedm, tři z nich jsou určeny pouze pro kupé: bílá Monaco, černá perleť a červená Volcanic.

Američané si budou moci Elantru Coupé pořídit od léta. S největší pravděpodobností ovšem zůstane vyhrazena pouze jim.