Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Hyundai Genesis na nových fotografiích

Jan Mička
Diskuze (30)
Nový Hyundai Genesis se poprvé představil na americké půdě.

V souvislosti s představením vlajkové lodi jihokorejské automobilky přichází i rozsáhlá galerie fotografií. 4.990 milimetrů dlouhý sedan je o pouhé čtyři milimetry delší než předchůdce, jeho rozvor náprav však narostl z 2.936 na 3010 milimetrů. Poprvé se také setkáváme se zcela novým fluidním designem, jehož prvky se později objeví u nových vozů Hyundai.

V Americe bude pro vůz dostupná dvojice pohonných jednotek (3,8 V6 a 5,0 V8), celková nabídka však čítá ještě další dva agregáty. Nejvýkonnější verzí je přitom ta pětilitrová – má 313 kW (425 koní) a točivý moment 519 N.m., což masivnímu sedanu dovoluje zrychlení z 0-100 km/h za 5,4 sekundy. O tři sekundy horší dynamika základního třílitrového šestiválce ale také není k zahození. Všechny agregáty spolupracují s automatickou osmistupňovou převodovkou.

Hyundai Genesis (2014)
Motor3.0 V63.3 V63.8 V65.0 V8
Převodovka8A8A8A8A
Zdvihový objem [cm3]2999334237785038
Válce/ventily6/46/46/48/4
Největší výkon [kW/min-1]189/6000210/6000232/6000313/6000
Největší toč. mom. [N.m/min-1]303/5000347/5000397/5000519/5000
Max. rychlost [km/h]230240240240
Zrychlení 0-100 km/h [s]8,67,26,55,4

Vůz bude k dispozici jak s pohonem zadních, tak všech kol. Druhá varianta přitom znamená nový systém HTRAC, který chytře rozděluje hnací síly mezi obě nápravy. Výchozí rozdělení je 40:60 ve prospěch zadní nápravy, poměr se dokáže měnit až na 10:90. V úsporném režimu však řídíte čistou zadokolku.

Nová generace Genesisu je moderní také uvnitř. Multimediální systém umožňuje spojení s Google Glass, bezpečnostní systémy zase dokážou auto samo zastavit nebo řeknou, zda se jiný vůz nenachází v mrtvém úhlu. Mezi čistě komfortní prvky patří adaptivní radarový tempomat a Head-Up displej.

Vlajková loď automobilky Hyundai bude sjíždět z výrobní linky továrny v jihokorejském městě Ulsan. Dobrou zprávou je, že si jej od druhého čtvrtletí budeme moci v rámci oficiální distribuce koupit i u nás. Ceny však dosud nebyly stanoveny.

Jan Mička
Diskuze (30)
15. 1. 2014 07:14
Re: Kyj aaa
Ale no tak, trochu nadhledu, Klaudie...
15. 1. 2014 00:26
Re: DESIGN
No, nemá... Je to přesně rok, kdy je za design (i) u Hyundai zodpovědný Schreyer. Těžko říct, zda do Genesisu už nějak významně zasáhl, ale spíše ne. Uvidíme tak za rok či dva, zda bude mít vizi a také štěstí na designéry (on to sám za obě značky osobně vše nenakreslí).
14. 1. 2014 22:41
Re: DESIGN
Pokiaľ by niekto nahodil štýl jednej značky, O.K., veľa sa toho zrejme vymyslieť nedá, ale pomiešať dva štýly a prsknúť to tretím, to sa akceptovať nedá. Vyššie je popisovaný vznik dizajnu Lexusu, neviem, čo je na tom pravdy, ale pravda tiež je, že ani Lexus extra lvábne nevyzerá. V tejto triede je skutočne ťažké mať vlastnú tvár ale práve tu sa pozná skutočný umelec a tvorca. Hyundai podľa všetkého takého človeka nemá.
14. 1. 2014 22:37
Re: Kyj aaa
Fuj, kámo, umy si prsty aj klávesnicu, kto to má po tebe čítať...
14. 1. 2014 22:36
Re: Predny gril
Navrhoval by som transparent na streche a´la autoškola. ;-)