Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Hyundai i20: Méně verzí a nižší ceny

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (9)
České zastoupení Hyundai pro letošní rok zredukovalo nabídku motorů i stupňů výbavy modelu i20, jehož ceny začínají na 194.990,- Kč.

Hyundai i20 je na českém trhu i v letošním roce nabízen s třídveřovou a pětidveřovou karoserií, ale zákazníci mohou vybírat jen ze tří stupňů výbavy a stejného počtu pohonných jednotek.

Při srovnání s ceníkem z konce loňského roku je jasné, že zůstalo zachováno pouze základní provedení Classic, které je nyní o 4.910,- Kč levnější. Limitované série Family, Family Plus a vyšší verze výbav Comfort i Style jsou ovšem minulostí. Místo nich základní Classic doplňují limitované série Inclusive a Inclusive Plus.

Zúžila se rovněž nabídka pohonných jednotek. Ceník opustil zážehový čtyřválec 1,6 CVVT 16V (92 kW) i turbodiesely 1,4 CRDi 16V (66 kW) a 1,6 CRDi VGT 16V (94 kW). Všechny tři tyto motory byly k dispozici jen s výbavou Style.

Zájemci o i20 mohou nyní vybírat z dvojice zážehových motorů a jednoho turbodieselu. Základní motorizace 1,2 16V (57 kW) je k dispozici pro všechny stupně výbavy a také pro třídveřovou i pětidveřovou karoserii. Motory 1,4 CVVT 16V (73 kW) a 1,4 CRDi 16V (55 kW) je možné získat je s výbavou Inclusive Plus a pětidveřovou karoserií.

Nejlevnější výbava Classic obsahuje ABS, EBD, šest airbagů, aktivní opěrky hlav, imobilizér, centrální zamykání, elektrický posilovač řízení, výškově i podélně stavitelný volant, otáčkoměr, čtyři reproduktory a dělená zadní sedadla.

Nabídka příplatkové výbavy pro Classic zahrnuje mimo jiné rádio s přehrávačem CD i MP3 a vstupem AUX za 5.000,- Kč, elektrické ovládání předních oken za 5.000,- Kč, dálkové ovládání centrálního zamykání za 6.540,- Kč a manuální klimatizaci za 20.000,- Kč. Za pětidveřovou karoserii se připlácí 10.000,- Kč.

Druhý stupeň výbavy představuje limitovaná série Inclusive, která je jen o 5.000,- Kč dražší než základní Classic a je standardně vybavena manuální klimatizací. Za pětidveřovou karoserii se u této verze připlácí 12.000. Hyundai uvádí, že Inclusive představuje akční nabídku, která se vztahuje na vozy objednané do 31. 4. 2011 u participujících autorizovaných dealerů Hyundai a platí pro zakoupení jednoho vozu na 1 zákazníka.

Současným vrcholem mezi výbavami Hyundai i20 je provedení Inclusive Plus, které předchozí stupně rozšiřuje o dálkově ovládané centrální zamykání, palubní počítač, rádio s přehrávačem CD i MP3 a vstupem AUX, elektrické ovládání předních oken a vnější kliky dveří i kryty vnějších zpětných zrcátek v barvě vozu. Standardem pro Inclusive Plus je pětidveřová karoserie.

Pouze pro nejvyšší stupeň výbavy je k dispozici paket komfort za 10.000,- Kč, který obsahuje mlhovky, výškově nastavitelné sedadlo řidiče, kožený volant a hlavice řadicí páky, USB konektor, směrová světla v zrcátkách, chromovanou masku chladiče, tónovaná skla a regulaci osvětlení palubních přístrojů.

Pro všechny tři stupně výbav je k dispozici ESP s TCS za 15.000,- Kč, funkce komfortního blikání (trojblik) za 1.300,- Kč, vyhřívání předních sedadel za 7.040,- Kč, zadní parkovací asistent od 5.450,- Kč, alarm za 8.890,- Kč a metalický lak za 10.900,- Kč.

Hyundai i20 - ceny na českém trhu
Motor1,2 16V1,4 CVVT 16V1,4 CRDi 16V
Převodovka5M5M (4A)5M
Zdvihový objem [cm3]124813961396
Válce/ventily4/44/44/4
Nejvyšší výkon [kW/min-1]57/600073/550055/4000
Nejvyšší toč. mom. [Nm/min-1]118/4000137/4200220/1750-2350
Max. rychlost [km/h]165180 (172)161
Zrychlení 0-100 km/h [s]12,911,6 (12,9)16,6
Komb. spotřeba [l/100 km]5,25,6 (6,2)4,4
Cena Classic [Kč]194.990,---
Cena Inclusive [Kč]199.990,---
Cena Inclusive Plus [Kč]221.990,-236.990,- (256.990,-)271.990,-

Údaje v závorkách platí pro čtyřstupňovou automatickou převodovku.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (9)
Avatar - pelikoš
14. 2. 2011 16:00
Re: Male auto s AT
a počkej až dají v létě ten nový motor s kompresorem do micry,ten má mít ještě výrazně nižší spotřebu a výrazně vyšší zrychlení :yes: ;-) samozřejmě naroste i cena
Avatar - Peto02
14. 2. 2011 15:15
Re: Male auto s AT
Ja som si na konci roka robil teoreticky rebricek takychto aut, ktore by som kupil keby som mal dost penazi, kedze teraz jazdim na Focuse 1.6 s AT a spotrebou v meste skoro 10l, kombinovana 8l. Poradie mi vyslo nasledujuco:
1. Colt 1.3 12600€;
2. Polo 1.4 13370€;
3. Mazda 2 1.5 12890€;
4. Yaris 1.33 14990€;
5. Corsa 1.4 13320€;
6. Aveo 1.4 11200€;
7. i20 1.4 12349€;
8. Micra 1.2 11400€;
9. Swift 1.2 13333€;
10. Fusion 1.4 10610€.
Nasledovali Jazz, Fiesta, C3 a RIO. Ibizu a Fabiu som do vyberu nezaratal, kedze tie ponukali AT len s TSi motorom, ktory by mal jasne navrch v tabulkovom pomere spotreba a zrychlenie...

Vsetko to su male 5dv auta s AT prevodovkou. Rozhodujucimi faktormi bola spotreba (cim nizzsia), zrychlenie (cim rychlejsie), celkova dlzka auta (cim vecsia) a cena (cim najizsia).
Teoretickym vitazom sa pre mna stal Colt s mestskou spotrebou 6.8l, zrychlenim 12s, dlzkou 3940mm a cenou 12 600€, resp. 319 900Kc v najvyssej vybave.
Micra by bola fajn, len pre madau rodinu celkom mala a 1.2 motor mal najhorsie zrychlenie zo vsetkych, ale zato najlepsia spotreba. i20 bola v strede, uplny priemer vo vsetkych parametroch, len s lepsou cenou, pritom mal skoro rovnaku ako Colt.
Avatar - saldy
14. 2. 2011 14:32
Re: Male auto s AT
Je to tak, podle zjištění na foru i30 naprosto dominuje základní motorizace 1,4 cvvt a za ní je 1,6 cvvt, dýzly mají malé %, nejsilnější variantu s 94kW tam máme 2 možná 3 lidi, ix20 už ani 1,6 dýzly nenabízí, u i20 bude statistika podobná, 1,2cvvt se těší velké oblibě. Ty důvody jsou zřejmé ale i tak je to škoda, jinak příchod ix35 dokázal, že umí zaujmout i solventnější kupce.
Avatar - pelikoš
14. 2. 2011 13:34
Re: Novy cenik
[odkaz]
nissan micra pod 180.000,-
14. 2. 2011 11:44
Re: Male auto s AT
Protože ty dražší a výkonější varianty si nikdo nekupoval, takže je zbytečné je mít v nabídce. Je potřeba si uvědomit, že Hyundai nenabízí žádnou verzi "Junior", takže už základní stupeň výbavy a základní motor je pro velkou část potencionálních zákazníků dostatečný. A pro náročnější je v nabídce výkonější varinata i bohatší výbavový stupeň.