Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Hyundai i30 poprvé nastupuje s třídveřovou karoserií

Ondřej Pavlůsek Ondřej Pavlůsek 27. 9. 2012 • 03:50
7
9
Zobrazit náhledy (7)
Hyundai i30 Hyundai i30
Modelová řada i30 nabídne ve své druhé generaci trojici karosářských verzí a jde proti současnému trendu evropských značek.

Jihokorejská automobilka Hyundai si pro Paříž připravila premiéru třídveřového provedení modelu i30. To je v modelové řadě i30 novinkou a Hyundai s ním postupuje opačným směrem než některé evropské automobilky, které třídveřové verze svých zástupců pro nižší střední třídu již nenabízejí.

Kompaktní řada, která se etablovala na trhu v klasických formách pětidveřového hatchbacku a kombi, nově dostane třetí karosářskou verzi.

Silně skloněný pás bočních oken s hranatější siluetou a delší dveře dodávají třídveřovému i30 dynamičtější profil a tento efekt posilují změny designu přídě a zádě.

Šestiúhelníkovou masku chladiče zdůrazňuje černá mřížka se sítovou strukturou a středová lišta. Nová je optika mlhových světel ve spojení s pásy LED pro denní svícení. Síťovou strukturu mají také výplně přídavných otvorů pro přívod vzduchu a design přídě završuje nově tvarovaný nižší nárazník.

Vzadu vyniká přepracovaná spodní část nárazníku a nové horizontálně tvarované mlhové světlomety, které se liší od svislých svítilen pětidveřového modelu. Toto řešení společně s černou spodní částí nárazníku vytváří u zadní partie dojem širšího a sportovnějšího vzhledu.

Proměnu exteriéru završují 16“ kola z lehké slitiny. K dispozici je nová barevná kombinace interiéru s oranžovým stehováním na volantu, hlavici řadicí páky a loketních opěrkách ve výplních dveří.

Třídveřový model nové generace i30 přebírá techniku i prvky výbavy pětidveřového modelu. Novinka nabídne paletu šesti pohonných jednotek v kombinaci se šestistupňovými mechanickými a samočinnými převodovkami.

Turbodiesel 1,6 CRDi má nabídnout nejlepší poměr výkonu a hospodárnosti – má výkon 94 kW (128 k) a emisím CO2 odpovídá kombinovaná spotřeba 3,7 l/100 km.

Výroba nové karosářské verze Hyundaie i30 bude probíhat v továrně v Nošovicích.

Související články

Témata
27. 9. 2012 16:30
okno
to okno místo zadních dveří je fakt divný, hrozně zkosený. konstruktéři si asi myslí, že když na rodinný vůz nalepí zkosené okno, tak z toho hned bude sportovní vůz...
27. 9. 2012 14:03
Re: Diesel 1,6
Myslíš jako ze SSSR? >:D

Stačí napsat o udajné spotřebě a výkonu a hned tady máme moudro jako hrom, co?
27. 9. 2012 14:01
Teoreticky správně
Hyundai v aktuální verzi ve všech (naživo v obou dvou - hatchback 5d a combi) tentokrát překonal KIU C´eed. Je více než zřejmé, že oba vozy používají stejnou karoserii a u Hyundaie je designový záměr dotažen daleko líp. Objektivně je proporčně v pořádku, použité tvary jsou komplatibilní a desig není ani přeplácaný množstvím různorodých prvků, ani nesourodých tvarově materiálových řešení. Objektivně je design ok a bohužel musím konstatovat, že Korejcům se podařilo to, co se absolutně nepovedlo a nefunguje u FFIII.

Na druhou stranu, musím konstatovat, že podobně pojatá Astra nebo do jisté míry i Megane se mi líbí víc, právě proto že designové markanty tak prvoplánově nekřičí a nesnaží se být ještě výraznější, než je zdrávo. U předchozích eurokorejců se mi líbila jednoduchost tvarů, jistá míra skromnosti. Tady je to o poněkud přehnaném sebevědomí a snaze upoutat pozornost za každou cenu. Všude, kde Hyundai postupuje při designu cestou střídmosti, výsledek bývá (a býval velice dobrý (Accent sedan, Getz, předchozí Santa Fe a jak píšu - předchozí i30 v obou verzích).

Tady z toho přívalu bouřlivých a dramatických tvarů přiliš čiší vědomí, že to ještě pořád není "ono". Když to člověk porovná se spotřební elektronikou Made in Korea, stačí si vybavit, jak ještě před několika lety Samsung zaobloval spodní hranu svých televizorů. Dneska už má stejnou hranatou placku jako ostatní konkurenti, protože na sebe z technického hlediska nepotřebuje podobnými "výkřiky" upozorňovat.....mám pocit, že u těch aut je to podobné.

JInak KIA s i30 prohrává díky až přehnaně klínovitému profilu karoserie a velikostně i nesourodě tvarovaným předkem a zadkem.
27. 9. 2012 12:50
Diesel 1,6
Slusny parametry a spotreba :yes: Jak to tak vypada, tak slusny diesly asi budou casteji prichazet z vychodu :yes:
27. 9. 2012 12:38
Re: Sportovní vozidlo...
Asi horsi je velka kola na autosalonech a ve skutecnem prodeji pak mrnavy plechovy kola jak od kocarku ;-)Taky mi neprijdou nejak extra maly.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku