reklama


Hyundai i30 kombi 1,6 GDI – Óda na kufr

Hyundai i30 kombi 1,6 GDI – Óda na kufr

 
 

Polovina nových i30 kombi by měla zamířit do firemních flotil. Co jim nabídne nový Hyundai s 524litrovým kufrem?

Auto, které vidíte na fotkách, je v pořadí 125. kus nové generace Hyundai i30 kombi, který opustil výrobní linku v nošovické továrně. O pozornost se hlásí výrazným lakem v odstínu Hazel Brown (lísková hnědá), nás ale hlavně zajímá, co ukrývá nové provedení zádě.

Naší pozornosti tentokrát unikne motor, schválně jsme totiž vybrali benzinový 1,6 GDI o výkonu 99 kW. Ten samý agregát totiž pohání dlouhodobě testovaný hatchback Hyundai i30, a tak dnešní test bez zkreslení ukáže, jaký je rozdíl mezi hatchemkombíkem.

Dosud jsme testovali Hyundai i30 ve verzích:

Mimochodem, s novou generací Hyundai opouští označení cw. Místo i30 cw se proto do prodeje dostává konvenčně pojmenované i30 kombi. Změna to přitom není samoúčelná, nové označení má i určitý symbolický význam.

obrázek [600 x 322]  

Design a rozměry

Předchůdce i30 cw si užíval zvláštní postavení. Dosavadní model totiž plnil spíš funkci kompaktního cestovního vozu, než kombi s obřím zavazadelníkem. Důvodem byl rozvor 2700 mm, o pět centimetrů delší než u výchozího hatchbacku. S novou generací je to jinak – rozvor 2650 mm je shodný s hatchbackem, přitom délka karoserie se mezigeneračně natáhla o centimetr na 4485 mm.

Co z toho vyplývá? Nové kombi má delší zadní převis, a tak nepřekvapí, že má i větší zavazadlový prostor. Řečí konkrétních čísel se i30 vytáhla z pozice kompaktního kombi s nejmenším zavazadlovým prostorem (415 l) na opačný konec spektra.

Víc než nošovických 524 litrů v základní konfiguraci nabídne ze všech konkurentů jen Peugeot 308 SW (573 l) a Škoda Octavia Combi (605 l).

Rozměry zavazadlového prostoruHyundai i30 kombiPeugeot 308 SWŠkoda Octavia Combi
Délka u dna [mm]9309801080
Délka - sklopená sedadla [mm]154517501720
Šířka mezi podběhy (min) [mm]105010101000
Výška pod roletou [mm]455570450
Nakládací hrana [mm]630550570
Výška pod otevřenými dveřmi [mm]187019001940
Udávaný objem [l]528 / 1642573 / 1736605 / 1665

A jak tedy vznikla ona velká objemová revoluce? Šířka mezi podběhy ani výška pod roletou se mezigeneračně téměř nezměnily. Délka u dna se natáhla přesně o oněch 5 cm, které ubyly na rozvoru, a tak nyní měří 930 mm. K tomu se ale ještě přidávají velké schránky pod podlahou, které se přičítají do celkové hodnoty objemu zavazadelníku.

obrázek [600 x 395]  

Srovnání s hatchbackem vyznívá jasně pro kombi. Zavazadlový prostor je delší o víc než 15 cm. Na výšku se do něj naloží předměty vyšší o 5 cm a o stejných 5 cm blíž vozovce leží nakládací hrana. Při poměřování povychází najevo i jedna nepříjemná vlastnost, která využitelnost kombi lehce omezuje.

Systém sklápění sedadel je stejný jako v hatchbacku. Žádné usnadňovací mechanismy Hyundai nepřipravil, pro maximální využitelnost je potřeba nejprve překlopit sedák a až poté sklápět opěradlo. Na tom by v zásadě nebylo nic špatného – existují mnohem elegantnější řešení, ale třeba u Octavie se se sedadly manipuluje úplně stejně. Jenže v i30 jde práce se sedákem obzvlášť ztuha…

obrázek [600 x 250]  

Tento detail navíc dost kontrastuje s celkovým pojetím zavazadelníku. Ten totiž (od úrovně výbavy Trikolor Style) přebral všechna chytrá řešení z většího i40 kombi. Mezi ně patří posuvná hliníková dělící přepážka, oka pro uchycení podlahové sítě nebo vyjímatelná dělící síť mezi zavazadlovým prostorem a kabinou.

Pod podlahou čeká čtveřice přihrádek. Ta nad náhradním kolem je dělená do menších částí a je zcela vyjímatelná. V zadní části se nachází hluboká schránka, které s přehledem pojme lékárničku a další drobnosti. Na krajích jsou pak ještě menší přihrádky, které vyplňují prostor v podlaze za podběhy.

Nechybí ani českými chalupáři oblíbené dotykové ovládání rolety – stačí na ni klepnout a roleta se sama navine.

Rozměry zavazadlového prostoruHyundai i30 hatchbackHyundai i30 kombiHyundai i40 kombi
Délka u dna [mm]7759301110
Délka - sklopená sedadla [mm]139015451710
Šířka mezi podběhy (min) [mm]103010501000
Výška pod roletou [mm]405455465
Nakládací hrana [mm]680630590
Výška pod otevřenými dveřmi [mm]187018701840
Udávaný objem [l]378 / 1314528 / 1642553 / 1719

Jízda

Už jsme se zmínili o motoru 1,6 GDI, který má v kombi na starosti o 30 kg víc hmoty než v hatchbacku. Automobilka přiznává, že kombi na stovku akceleruje o 0,3 sekundy pomaleji a má o půl litru větší apetit. Vzhledem k úplné syrovosti motoru jsme tyto hodnoty v praxi neprověřovali.

Faktem ale je, že lehkoběžný a pružný agregát působil v kombi přece jen o něco utlumeněji. Nic to ale nemění na jeho postavení na špičce mezi atmosférickými motory v nižší střední třídě. Zkrátka moderní technika v podobě přímého vstřikování a variabilního časování sacích i výfukových ventilů je cestou k pružnosti a živým reakcím i bez pomoci turbodmychadla.

obrázek [600 x 287]  

Hatchback od kombi ale po jízdní stránce odlišuje jiné dvě věci. Jednak doslova gumové řízení, které v odtažitosti překonává snad veškerou konkurenci, a jednak naladění podvozku. Kombi dostalo tužší charakteristiku zadního zavěšení, která delší karoserii velmi dobře sedí.

Zadní náprava má tužší uložení, takže se může kombi i v nezatíženém stavu pochlubit velmi jistým vedením zadních kol. Přitom stejně jako u hatchbacku nehrozí odskakování zadních kol, na nerovnostech se o zkrocení vertikálních pohybů karoserie se starají tužší, ale rychle pracující tlumiče.

Naladění šasi je tedy u kombi o krok dál než u i30 s karoserií hatchback. Proti tomu ale stojí řízení, které mění jízdu na přesun z bodu A do bodu B. To u auta zaměřeného na firemní klientelu a každodenní všestranné nasazení není chybou. Ve srovnání s hatchbackem ale součet těchto vlastností znamená remízu.

obrázek [600 x 362]  

Výbava a závěr

Ceník nového kombi je pečlivě vybalancovaný. Pětatřicetitisícový příplatek proti hatchbacku je poměrně výrazní a mnoho rodin zřejmě odradí od myšlenky na pořízení kombi. Tato karosářská verze ale stejně míří hlavně na firemní zákazníky.

Jde jim naproti dvěma speciálními pakety, které jsou sestaveny pro potřeby obchodních cestujících. Paket Fleet 1 za 2 tisíce korun přidává Bluetooth a odebírá elektrické stahování zadních oken a pár dalších drobností. Paket Fleet 2 pak stojí 22 tisíc Kč, nic neodebírá a naopak kromě Bluetooth přidává tempomat, kožený volant, vyhřívání sedadel, automatickou klimatizaci, parkovací senzory vzadu i vpředu a parkovací kameru.

Zrovna takové auto považujeme za nejlepší koupi, testovaný vůz ale šel dál a dostal paket Style. Zde jsou navíc 16palcová litá kola, chromované detaily karoserie a hlavně bezklíčový vstup, polokožené čalounění a kolenní airbag řidiče.

ModelHyundai i30 kombiPeugeot 308 SWŠkoda Octavia CombiVW Golf Variant
Motor1,6 GDI/99 kW1,6 VTi/88 kW1,4 TSI/90 kW1,4 TSI (90 kW)
VýbavaTrikolor StyleActive+Ambition PlusHighline Comfort
Cena [Kč]430.990,-370.000,-488.900,-494.900,-
Airbagy čelní, boční, okenní+ kolenní3.500,-S+ kolenní
AlarmS11.900,-6.100,-8.800,-
BluetoothSS12.000,-6.800,-
Čalounění látka/kůžeS19.900,-23.100,--
El. ovládaná a vyhřívaná zpětná zrcátkaSSSS
El. stahování P+Z okenSS5.000,-S
Klimatizace automatickáSS-S
Kola z lehké slitinySSSS
Kožený volantSSSS
Metalický lak13.000,-13.995,-12.500,-13.700,-
Navigace25.000,-19.500,-12.800,-17.400,-
Parkovací kameraS--5.100,-
Parkovací senzory P/ZS23.200,-17.100,-S
Přední mlhovkySSSS
Rádio s CD/MP3/konektorSSSS
TempomatS9.700,-SS
Vyhřívání předních sedadelS4.800,-6.000,-S
Cena při shodné výbavě [Kč]468.990,-476.495,-583.500,-546.700,-
Motor diesel 77-81 kW50.000,-50.000,-0,-30.000,-
Cena s turbodieselem [Kč]518.990,-526.495,-583.500,-628.500,-

Když se přidá i zabudovaná navigace, cena se přibližuje půlmilionové hranici. Na pohled to není málo, ale ceníkové ceny konkurence leží na stejné, často i vyšší úrovni. To znamená vcelku dobrou startovací pozici, zvlášť když negativa spočívají spíš v detailech.

JAKE.AUTO.CZ Hyundai i30 – všechny testy a další články

obrázek [600 x 320]  

První cena vozu299.990,- Kč (1,4 CVVT/73 kW Entry)
První cena vozu s testovanou motorizací370.990,- Kč (1,6 GDI/99 kW Trikolor)
Základní cena testovaného vozu430.990,- Kč (1,6 GDI/99 kW Trikolor Style)
Cena testovaného vozu vč. příplatků468.990,- Kč (1,6 GDI/99 kW Trikolor Style)

Plusy

  • Kvalitní a hodnotně vypadající interiér
  • Objem zavazadlového prostoru
  • Možnosti zajištění nákladu (pakety Style a Premium)
  • Stabilita v podélném směru i v zatáčkách
  • Délka záruky
  • Politika výhodných paketů výbavy

Minusy

  • Složité sklápění zadních sedadel
  • Těžkopádný design zadních partií
  • Hlučnější pneumatiky Hankook Ventus Prime 2
  • Velmi odtažité řízení
  • U navigace nelze trvale vypnout hlasové pokyny
  • Omezené možnosti individualizace
Rallye Dakar 2017
Spolupracujeme s TipCars.com

Hyundai i30 kombi 1,6 GDI

Cena v základní výbavě: 430 990 Kč Cena v testované výbavě: 468 990 Kč

Nejcennější fotbalista Evropy je Neymar, má hodnotu 6,7 miliardy korun Nejcennější fotbalista Evropy je Neymar, má hodnotu 6,7 miliardy korun

Nejcennějším fotbalistou v Evropě je Brazilec Neymar.…

Mobilní bankovnictví pomáhá v Keni odstraňovat chudobu, tvrdí studie Mobilní bankovnictví pomáhá v Keni odstraňovat chudobu, tvrdí studie

Bezhotovostní platby mobilním telefonem mohou významně…

Knihkupec Schulz končí v EU. Může se stát německým kancléřem? Knihkupec Schulz končí v EU. Může se stát německým kancléřem?

Martin Schulz byl několik pět let vůdčí postavou…

ČEZ sníží dividendu, investorům ale přinese nadprůměrný výnos ČEZ sníží dividendu, investorům ale přinese nadprůměrný výnos

Akcie společnosti ČEZ v posledním roce pozvolna rostou.…

 
Technické údaje
Motor Hyundai i30 kombi 1,6 GDI
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1591
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 99 / 6300
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 164 / 4850
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 192
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 10.2
Spotřeba-město/mimo/kombi (l/100 km): 8.1 / 5.1 / 6.2
Emise CO2:140
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 528 / 1642
Objem nádrže (l):53
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1298 / 522
Rozměr pneu:205/55 R16
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 44785
b) šířka (mm): 1780
c) výška (mm): 1500
d) rozvor (mm): 2650
e) rozchod vpředu (mm): 1555
f) rozchod vzadu (mm): 1563
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 830 / 1060
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 570 / 860
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1015
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):970
k) šířka vpředu (mm): 1470
l) šířka vzadu (mm): 1470
délka sedáku vpředu (mm): 500
délka sedáku vzadu (mm): 440
výška opěradla vpředu (mm): 660
výška opěradla vzadu (mm): 640
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
 

Přidat názorDiskuse: Hyundai i30 kombi 1,6 GDI – Óda na kufr



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Zapomenuté koncepty: Toto bylo první elektrické BMW. Je mu už 44 let Zapomenuté koncepty: Toto bylo první elektrické BMW. Je mu už 44 let

Na olympiádě v Mnichově překvapil v roce 1973 kromě…

Jaká auta doporučují ve Velké Británii ke koupi? Fotky vítězů 16 kategorií Jaká auta doporučují ve Velké Británii ke koupi? Fotky vítězů 16 kategorií

Už skoro 40 let organizuje britský časopis What Car…

 




Video: Hyundai i30 N. Bude mít zvuk jako BMW M? Video: Hyundai i30 N. Bude mít zvuk jako BMW M?

Vývoj hot-hatche i30 N jede na plné obrátky. Dohlédne šéf…

Hyundai i30 N: Na silnicích až příští rok Hyundai i30 N: Na silnicích až příští rok

Hyundai si se svými sportovními modely dává načas, ale už…

 



 
Černé ovce: Vysmívaná auta, která šla proti proudu. Proč se tyhle propadáky nechytly?

Černé ovce: Vysmívaná auta, která šla proti proudu. Proč se tyhle propadáky nechytly?

Dnes 18:50

Výrobci občas uvedou na trh modely, které boří zavedené konvence v jejich nabídce a klientela je ne úplně pochopí...




Blesk.cz

Taboo: Seriál syrový jako flák masa a Tom Hardy v rouše Adamově

Taboo: Seriál syrový jako flák masa a Tom Hardy v…

Zatímco nejen v tuzemsku boduje HBO s Pustinou, kde se dá, na obrazovkách této televize se skví další zajímavý…

Lyžování na Slovensku: Velký přehled nejlepších sjezdovek a cen skipasů

Lyžování na Slovensku: Velký přehled nejlepších…

Zima je v plném proudu a s ní přichází i období zimních radovánek! Sousední Slovensko hlásí dobré sněhové…

 

iSport.cz

Sparta je krok od finále CHL! Znamená to pro nás hodně, hlásí sparťané

Sparta je krok od finále CHL! Znamená to pro nás…

Už jsou velmi blízko. Hokejisté Sparty jsou posledním českým zástupcem v hokejové Lize mistrů a jediný krok je…

Rosický: Na jaře chci hrát první zápas. Do nároďáku půjdu už jen na výpomoc

Rosický: Na jaře chci hrát první zápas. Do nároďáku…

Když vše dál poběží podle plánu, letenští fanoušci se brzy dočkají. Tomáš Rosický usilovně pracuje na tom, aby…

 

Reflex.cz

Svléknout se před foťákem v šedesáti? Francouzská modelka dokazuje, že věk je jenom číslo

Svléknout se před foťákem v šedesáti? Francouzská…

V době, kdy má většina modelek už několik let po kariéře, se jedenašedesátiletá Yazemeenah Rossiová teprve…

Medvědodlak vede bandu sovětských superhrdinů. Video odhaluje bizarní podobu ruských „Avengers“

Medvědodlak vede bandu sovětských superhrdinů. Video…

Zrodila je studená válka. I když pocházejí z různých koutů Sovětského svazu, mají jedno společné – ovládají…

 
 
reklama