Hyundai i30 kombi 1,6 GDI – Óda na kufr

Hyundai i30 kombi 1,6 GDI – Óda na kufr

 
 

Polovina nových i30 kombi by měla zamířit do firemních flotil. Co jim nabídne nový Hyundai s 524litrovým kufrem?

Auto, které vidíte na fotkách, je v pořadí 125. kus nové generace Hyundai i30 kombi, který opustil výrobní linku v nošovické továrně. O pozornost se hlásí výrazným lakem v odstínu Hazel Brown (lísková hnědá), nás ale hlavně zajímá, co ukrývá nové provedení zádě.

Naší pozornosti tentokrát unikne motor, schválně jsme totiž vybrali benzinový 1,6 GDI o výkonu 99 kW. Ten samý agregát totiž pohání dlouhodobě testovaný hatchback Hyundai i30, a tak dnešní test bez zkreslení ukáže, jaký je rozdíl mezi hatchemkombíkem.

Dosud jsme testovali Hyundai i30 ve verzích:

Mimochodem, s novou generací Hyundai opouští označení cw. Místo i30 cw se proto do prodeje dostává konvenčně pojmenované i30 kombi. Změna to přitom není samoúčelná, nové označení má i určitý symbolický význam.

obrázek [600 x 322]  

Design a rozměry

Předchůdce i30 cw si užíval zvláštní postavení. Dosavadní model totiž plnil spíš funkci kompaktního cestovního vozu, než kombi s obřím zavazadelníkem. Důvodem byl rozvor 2700 mm, o pět centimetrů delší než u výchozího hatchbacku. S novou generací je to jinak – rozvor 2650 mm je shodný s hatchbackem, přitom délka karoserie se mezigeneračně natáhla o centimetr na 4485 mm.

Co z toho vyplývá? Nové kombi má delší zadní převis, a tak nepřekvapí, že má i větší zavazadlový prostor. Řečí konkrétních čísel se i30 vytáhla z pozice kompaktního kombi s nejmenším zavazadlovým prostorem (415 l) na opačný konec spektra.

Víc než nošovických 524 litrů v základní konfiguraci nabídne ze všech konkurentů jen Peugeot 308 SW (573 l) a Škoda Octavia Combi (605 l).

Rozměry zavazadlového prostoruHyundai i30 kombiPeugeot 308 SWŠkoda Octavia Combi
Délka u dna [mm]9309801080
Délka - sklopená sedadla [mm]154517501720
Šířka mezi podběhy (min) [mm]105010101000
Výška pod roletou [mm]455570450
Nakládací hrana [mm]630550570
Výška pod otevřenými dveřmi [mm]187019001940
Udávaný objem [l]528 / 1642573 / 1736605 / 1665

A jak tedy vznikla ona velká objemová revoluce? Šířka mezi podběhy ani výška pod roletou se mezigeneračně téměř nezměnily. Délka u dna se natáhla přesně o oněch 5 cm, které ubyly na rozvoru, a tak nyní měří 930 mm. K tomu se ale ještě přidávají velké schránky pod podlahou, které se přičítají do celkové hodnoty objemu zavazadelníku.

obrázek [600 x 395]  

Srovnání s hatchbackem vyznívá jasně pro kombi. Zavazadlový prostor je delší o víc než 15 cm. Na výšku se do něj naloží předměty vyšší o 5 cm a o stejných 5 cm blíž vozovce leží nakládací hrana. Při poměřování povychází najevo i jedna nepříjemná vlastnost, která využitelnost kombi lehce omezuje.

Systém sklápění sedadel je stejný jako v hatchbacku. Žádné usnadňovací mechanismy Hyundai nepřipravil, pro maximální využitelnost je potřeba nejprve překlopit sedák a až poté sklápět opěradlo. Na tom by v zásadě nebylo nic špatného – existují mnohem elegantnější řešení, ale třeba u Octavie se se sedadly manipuluje úplně stejně. Jenže v i30 jde práce se sedákem obzvlášť ztuha…

obrázek [600 x 250]  

Tento detail navíc dost kontrastuje s celkovým pojetím zavazadelníku. Ten totiž (od úrovně výbavy Trikolor Style) přebral všechna chytrá řešení z většího i40 kombi. Mezi ně patří posuvná hliníková dělící přepážka, oka pro uchycení podlahové sítě nebo vyjímatelná dělící síť mezi zavazadlovým prostorem a kabinou.

Pod podlahou čeká čtveřice přihrádek. Ta nad náhradním kolem je dělená do menších částí a je zcela vyjímatelná. V zadní části se nachází hluboká schránka, které s přehledem pojme lékárničku a další drobnosti. Na krajích jsou pak ještě menší přihrádky, které vyplňují prostor v podlaze za podběhy.

Nechybí ani českými chalupáři oblíbené dotykové ovládání rolety – stačí na ni klepnout a roleta se sama navine.

Rozměry zavazadlového prostoruHyundai i30 hatchbackHyundai i30 kombiHyundai i40 kombi
Délka u dna [mm]7759301110
Délka - sklopená sedadla [mm]139015451710
Šířka mezi podběhy (min) [mm]103010501000
Výška pod roletou [mm]405455465
Nakládací hrana [mm]680630590
Výška pod otevřenými dveřmi [mm]187018701840
Udávaný objem [l]378 / 1314528 / 1642553 / 1719

Jízda

Už jsme se zmínili o motoru 1,6 GDI, který má v kombi na starosti o 30 kg víc hmoty než v hatchbacku. Automobilka přiznává, že kombi na stovku akceleruje o 0,3 sekundy pomaleji a má o půl litru větší apetit. Vzhledem k úplné syrovosti motoru jsme tyto hodnoty v praxi neprověřovali.

Faktem ale je, že lehkoběžný a pružný agregát působil v kombi přece jen o něco utlumeněji. Nic to ale nemění na jeho postavení na špičce mezi atmosférickými motory v nižší střední třídě. Zkrátka moderní technika v podobě přímého vstřikování a variabilního časování sacích i výfukových ventilů je cestou k pružnosti a živým reakcím i bez pomoci turbodmychadla.

obrázek [600 x 287]  

Hatchback od kombi ale po jízdní stránce odlišuje jiné dvě věci. Jednak doslova gumové řízení, které v odtažitosti překonává snad veškerou konkurenci, a jednak naladění podvozku. Kombi dostalo tužší charakteristiku zadního zavěšení, která delší karoserii velmi dobře sedí.

Zadní náprava má tužší uložení, takže se může kombi i v nezatíženém stavu pochlubit velmi jistým vedením zadních kol. Přitom stejně jako u hatchbacku nehrozí odskakování zadních kol, na nerovnostech se o zkrocení vertikálních pohybů karoserie se starají tužší, ale rychle pracující tlumiče.

Naladění šasi je tedy u kombi o krok dál než u i30 s karoserií hatchback. Proti tomu ale stojí řízení, které mění jízdu na přesun z bodu A do bodu B. To u auta zaměřeného na firemní klientelu a každodenní všestranné nasazení není chybou. Ve srovnání s hatchbackem ale součet těchto vlastností znamená remízu.

obrázek [600 x 362]  

Výbava a závěr

Ceník nového kombi je pečlivě vybalancovaný. Pětatřicetitisícový příplatek proti hatchbacku je poměrně výrazní a mnoho rodin zřejmě odradí od myšlenky na pořízení kombi. Tato karosářská verze ale stejně míří hlavně na firemní zákazníky.

Jde jim naproti dvěma speciálními pakety, které jsou sestaveny pro potřeby obchodních cestujících. Paket Fleet 1 za 2 tisíce korun přidává Bluetooth a odebírá elektrické stahování zadních oken a pár dalších drobností. Paket Fleet 2 pak stojí 22 tisíc Kč, nic neodebírá a naopak kromě Bluetooth přidává tempomat, kožený volant, vyhřívání sedadel, automatickou klimatizaci, parkovací senzory vzadu i vpředu a parkovací kameru.

Zrovna takové auto považujeme za nejlepší koupi, testovaný vůz ale šel dál a dostal paket Style. Zde jsou navíc 16palcová litá kola, chromované detaily karoserie a hlavně bezklíčový vstup, polokožené čalounění a kolenní airbag řidiče.

ModelHyundai i30 kombiPeugeot 308 SWŠkoda Octavia CombiVW Golf Variant
Motor1,6 GDI/99 kW1,6 VTi/88 kW1,4 TSI/90 kW1,4 TSI (90 kW)
VýbavaTrikolor StyleActive+Ambition PlusHighline Comfort
Cena [Kč]430.990,-370.000,-488.900,-494.900,-
Airbagy čelní, boční, okenní+ kolenní3.500,-S+ kolenní
AlarmS11.900,-6.100,-8.800,-
BluetoothSS12.000,-6.800,-
Čalounění látka/kůžeS19.900,-23.100,--
El. ovládaná a vyhřívaná zpětná zrcátkaSSSS
El. stahování P+Z okenSS5.000,-S
Klimatizace automatickáSS-S
Kola z lehké slitinySSSS
Kožený volantSSSS
Metalický lak13.000,-13.995,-12.500,-13.700,-
Navigace25.000,-19.500,-12.800,-17.400,-
Parkovací kameraS--5.100,-
Parkovací senzory P/ZS23.200,-17.100,-S
Přední mlhovkySSSS
Rádio s CD/MP3/konektorSSSS
TempomatS9.700,-SS
Vyhřívání předních sedadelS4.800,-6.000,-S
Cena při shodné výbavě [Kč]468.990,-476.495,-583.500,-546.700,-
Motor diesel 77-81 kW50.000,-50.000,-0,-30.000,-
Cena s turbodieselem [Kč]518.990,-526.495,-583.500,-628.500,-

Když se přidá i zabudovaná navigace, cena se přibližuje půlmilionové hranici. Na pohled to není málo, ale ceníkové ceny konkurence leží na stejné, často i vyšší úrovni. To znamená vcelku dobrou startovací pozici, zvlášť když negativa spočívají spíš v detailech.

JAKE.AUTO.CZ Hyundai i30 – všechny testy a další články

obrázek [600 x 320]  

První cena vozu299.990,- Kč (1,4 CVVT/73 kW Entry)
První cena vozu s testovanou motorizací370.990,- Kč (1,6 GDI/99 kW Trikolor)
Základní cena testovaného vozu430.990,- Kč (1,6 GDI/99 kW Trikolor Style)
Cena testovaného vozu vč. příplatků468.990,- Kč (1,6 GDI/99 kW Trikolor Style)

Plusy

  • Kvalitní a hodnotně vypadající interiér
  • Objem zavazadlového prostoru
  • Možnosti zajištění nákladu (pakety Style a Premium)
  • Stabilita v podélném směru i v zatáčkách
  • Délka záruky
  • Politika výhodných paketů výbavy

Minusy

  • Složité sklápění zadních sedadel
  • Těžkopádný design zadních partií
  • Hlučnější pneumatiky Hankook Ventus Prime 2
  • Velmi odtažité řízení
  • U navigace nelze trvale vypnout hlasové pokyny
  • Omezené možnosti individualizace
Spolupracujeme s TipCars.com

Hyundai i30 kombi 1,6 GDI

Cena v základní výbavě: 430 990 Kč Cena v testované výbavě: 468 990 Kč

Svrhněme Unii zevnitř, vyzvala v Praze nacionalistka Le Penová Svrhněme Unii zevnitř, vyzvala v Praze nacionalistka Le Penová

Evropská unie v současné podobě je podle šéfky…

Ve zpracování halal masa se točí téměř půl bilionu dolarů Ve zpracování halal masa se točí téměř půl bilionu dolarů

Průmysl zpracování masa podle arabského práva má hodnotu…

Prázdné bankomaty, astronomické poplatky. Čtěte, jak kupovat bitcoin v době kryptománie Prázdné bankomaty, astronomické poplatky. Čtěte, jak kupovat bitcoin v době kryptománie

Českem se valí vlna zájmu o bitcoin, kdo by chtěl ale…

Evropu prý kolonizují muslimové. Xenofobové ale nejsme, tvrdí radikálové Evropu prý kolonizují muslimové. Xenofobové ale nejsme, tvrdí radikálové

Odmítání současné podoby EU, varování před údajnou…

 
Technické údaje
Motor Hyundai i30 kombi 1,6 GDI
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1591
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 99 / 6300
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 164 / 4850
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 192
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 10.2
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 8.1 / 5.1 / 6.2
Emise CO2:140
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 528 / 1642
Objem nádrže (l):53
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1298 / 522
Rozměr pneu:205/55 R16
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 44785
b) šířka (mm): 1780
c) výška (mm): 1500
d) rozvor (mm): 2650
e) rozchod vpředu (mm): 1555
f) rozchod vzadu (mm): 1563
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 830 / 1060
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 570 / 860
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1015
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):970
k) šířka vpředu (mm): 1470
l) šířka vzadu (mm): 1470
délka sedáku vpředu (mm): 500
délka sedáku vzadu (mm): 440
výška opěradla vpředu (mm): 660
výška opěradla vzadu (mm): 640
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
 

Přidat názorDiskuse: Hyundai i30 kombi 1,6 GDI – Óda na kufr







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Dacia Duster II dorazila na Slovensko. Skvělé ceny si zachovala Dacia Duster II dorazila na Slovensko. Skvělé ceny si zachovala

Český ceník Dacie Duster zatím není k dispozici, a podle…

Toto je 10 nejlepších motorů roku 2018. Downsizing nečekejte, přeplňování ano Toto je 10 nejlepších motorů roku 2018. Downsizing nečekejte, přeplňování ano

Wards Auto vyhlašuje anketu Motor roku už více než dvacet…

 



Video: Hyundai i30 N. Bude mít zvuk jako BMW M? Video: Hyundai i30 N. Bude mít zvuk jako BMW M?

Vývoj hot-hatche i30 N jede na plné obrátky. Dohlédne šéf…

Hyundai i30 N: Na silnicích až příští rok Hyundai i30 N: Na silnicích až příští rok

Hyundai si se svými sportovními modely dává načas, ale už…

 



 
The Grand Tour má novou testovací jezdkyni. Kdo je Abbie Eaton?

Clarksona a spol. doplnila v The Grand Tour žena! Kdo je Abbie Eaton?

Včera

Američan Mike Skinner strávil v The Grand Tour coby zkušební jezdec jen jednu sérii. Nahrazuje ho... žena.




Blesk.cz

Apple kupuje Shazam. Prý je to hotová věc

Apple kupuje Shazam. Prý je to hotová věc

Shazam je celosvětově nejznámější služba pro rozpoznávání hudby. Stačí aktivovat, aplikace si přes mikrofon…

Vánoční tipy Františky Čížkové: Jak svátky zvládnout v pohodě

Vánoční tipy Františky Čížkové: Jak svátky zvládnout…

Jak si zbytek adventní doby a vánoční svátky s nepředstíranou pohodou užít? Vyhovět svým představám a zároveň co…

 

iSport.cz

Kometa Kilnarová: Posun o 846 míst? Vzorem je Vondroušová, sním o Fed Cupu

Kometa Kilnarová: Posun o 846 míst? Vzorem je…

Sezonu 2015 končila Monika Kilnarová jako 1256. hráčka žebříčku. O rok později se posunula o 410 míst na 855.…

SESTŘIHY: Kadeřábek nahrál na gól, Hoffenheim ale padl. Bayern zvýšil náskok

SESTŘIHY: Kadeřábek nahrál na gól, Hoffenheim ale…

Fotbalisté Dortmundu v 17. kole německé ligy porazili 2:1 Hoffenheim a po pěti zápasech se dočkali domácí výhry.…

 

Reflex.cz

Cromwell Stone: Mysteriózní modlitba ke gotickému bohu

Cromwell Stone: Mysteriózní modlitba ke gotickému bohu

K dlouhým zimním večerům už tak nějak patří gotické příběhy. Několik z nejslavnějších se ostatně zrodilo za…

Česko má nového spojence v boji proti uprchlickým kvótám. Odmítá je rakouský premiér Kurz

Česko má nového spojence v boji proti uprchlickým…

Naši jižní sousedé budou mít od pondělí novou koaliční vládu, kterou vytvoří ve volbách vítězná Rakouská lidová…