Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Hyundai i30: první jízdní dojmy

Ondřej Pavlůsek Ondřej Pavlůsek 1. 7. 2007
50
264
Zobrazit náhledy (50)
Hyundai i30 Hyundai i30 Hyundai i30 Hyundai i30 Hyundai i30 Hyundai i30 Hyundai i30 Hyundai i30 Hyundai i30 Hyundai i30 Hyundai i30 Hyundai i30 Hyundai i30 Hyundai i30 Hyundai i30 Hyundai i30 Hyundai i30 Hyundai i30 Hyundai i30 Hyundai i30 Hyundai i30 Hyundai i30 Hyundai i30 Hyundai i30 Hyundai i30 Hyundai i30 Hyundai i30 Hyundai i30 Hyundai i30 Hyundai i30 Hyundai i30 Hyundai i30 Hyundai i30 Hyundai i30 Hyundai i30 Hyundai i30 Hyundai i30 Hyundai i30 Hyundai i30 Hyundai i30 Hyundai i30 Hyundai i30 Hyundai i30 Hyundai i30 Hyundai i30
V ulicích města Vídně, ale i na dálnicích a zakroucených okreskách v okolí rakouské metropole, jsme měli možnost vyzkoušet při mezinárodní prezentaci nové Hyundai i30. Tento pětidveřový hatchback patří k nejdůležitějším novinkám korejské automobilky.

Hyundai i30 bude prvním vozem, který bude opouštět brány nové továrny v Nošovicích, jejíž stavba byla oficiálně zahájena 25.dubna letošního roku. Produkce pětidveřového hatchbacku sice začne v Koreji, ale do Nošovic se přesune koncem roku 2008 a první sériové vozy odtud začnou vyjíždět v roce 2009. Novou továrnu by mělo opouštět 200 000 vozů modelu i30 ročně a později by je mělo doplnit kombi odvozené od tohoto typu. A v roce 2011 je doplní třetí model, kterým se pravděpodobně stane Hyundai Tucson.

Hyundai i30 není pro automobilku důležitý jen jako první model, který se začne vyrábět v nové továrně v Nošovicích, ale také jako průkopník v novém označování. Automobilka se rozhodla pro alfanumerické pojmenování, které vytvoří vazbu mezi základními hodnotami značky a technologií/technikou.

Model i30 je tedy prvním vozem Hyundai nesoucím písmeno „i“ ve svém názvu. Číslo 30 je numerickým ekvivalentem přiděleným segmentu vozidla. V tomto případě segmentu C. Analogicky můžeme očekávat i10 v segmentu A (mini vozy), i20 v segmentu B (malé vozy), i40 v segmentu D (střední třída) a i50 v segmentu E (vyšší střední třída).U budoucích odvozených modelů nebo modelů spadajících do speciálních segmentů budou k písmenu „i“ připojována další písmena, například i30 CW bude odpovídat cross-wagonu segmentu C. Toto nové alfanumerické pojmenování bude používáno pouze u vozidel prodávaných v budoucnosti v Evropě, přičemž názvy stávajících modelů nebudou okamžitě nahrazeny tímto novým pojmenováním.

Ale, vraťme se k mezinárodní prezentaci, kde jsme měli k dispozici početnou flotilu testovacích vozů a mohli jsme si vyzkoušet Hyundai i30 v různých provedeních. Jako první jsme si vybrali vůz s dieselovým motorem 1.6 CRDi VGT o výkonu 85 kW (115 k), který je k dispozici při 4000 ot./min a točivý moment dosahuje hodnoty 255 Nm při 2000 ot./min. Druhou pohonnou jednotkou, kterou jsme vyzkoušeli byl benzinový čtyřválec o objemu 1,6 l s výkonem 85 kW (115 k) při 6200 ot./min a točivým momentem 154 Nm při 4200 ot./min. A jako třetí nám byl k dispozici zážehový dvoulitr s výkonem 105 kW (143 k) při 6000 ot./min a točivým momentem 186 Nm při 4500 ot./min.

Pokud, čekáte nějaké fantastické odhalení jízdních výkonů o třídu převyšujících konkurenci nebo naopak podprůměrných, které nestojí za řeč, tak vás musíme zklamat. Hyundai i30 s dieselovou šestnáctistovkou a pětistupňovou manuální převodovkou, který jsme měli k dispozici, byl příjemným dopravním prostředkem, který vás dopraví z bodu A do bodu B, aniž by vás obtěžoval nepříjemný hluk od motoru, podvozku nebo karoserie a vy vlastně ani nevíte, že jedete. Můžete namítat, že na hladkých rakouských silnicích bude tichá i Avie naložená chrastítky, ale součástí testovací trasy bylo i několik nepříliš dokonalých výtvorů tamních silničářů a Hyundai byl klidný a pohodlný i na hrbolaté silnici, včetně rychlého překonání několika železničních přejezdů za sebou. Podvozek je naladěn na měkkou komfortní jízdu a příliš mu nevyhovuje zběsilé zacházení rádoby sportovních jezdců.

Hyundai i30 s benzinovou šestnáctistovkou a manuální pětistupňovou převodovkou funguje podobně, ale přidává malou porci emocí, motor se rád točí do vyšších otáček a můžete s ním jet svižnějším stylem. S tímto motorem je vůz o 100 kg lehčí než diesel a celý tento rozdíl připadá na přední nápravu, což znamená, že se ochotněji vrhá do zatáček, ale nesmí se zapomínat, že jde o pětidveřový rodinný hatchback, který nemá na zádi nalepeno žádné RS, GTI nebo ST.

Po příjemných šestnáctistovkách, které svou práci odvádí velmi dobře, byl benzinový dvoulitr s pětistupňovou manuální převodovkou malým zklamáním. Papírově se sice jedná o nejsilnější pohonnou jednotku v nabídce a dalo by se proto očekávat, že s ní bude nejzábavnější svezení. Bohužel skutečnost je poněkud jiná. Ti, kteří chtějí mít pohodlné auto a dobrý pocit z toho, že vlastní dvoulitr bez jakýchkoliv sportovních ambicí, budou spokojeni, ale jestli někdo očekává nějaké emoce, tak ať na ně rychle zapomene. Dvoulitr většinu svého výkonu podává až okolo 6000 ot./min, takže pokud chcete jet svižně na silnici plné zatáček, budete muset držet motor pěkně pod krkem, stále v nejvyšších otáčkách, ale přesto to nebude ono, protože i při seberychlejším přeřazení vám budou otáčky padat jako sebevrah z mrakodrapu. Zájemce o zábavnější svezení si tedy dovolíme nasměrovat k benzinové šestnáctistovce a ti, kteří přesto touží po dvoulitru se budou muset spokojit s trochu lenivým motorem, který si asi lépe než s manuální převodovkou porozumí s automatickou převodovkou.

V interiéru narazíte u většiny stupňů výbavy na tmavé materiály, což někomu může vadit, jinému naopak vyhovovat, v každém případě se Hyundai nesnaží zaujmout extravagantními výstřelky, ale kvalitním zpracování a logicky rozmístěnými ovládacími prvky. Sedadla jsou na první pohled jednoduše střižená a zvláštní komfort neslibují, ale opak je pravdou. Všechny sedačky, včetně zadních, totiž poskytují v rámci třídy nadprůměrný podélný i svislý prostor, správně umístěné loketní opěrky a účinné opěrky hlav. Za volantem si tu správnou polohu najdou dlouháni i řidiči a řidičky menších postav, přičemž všechny ovládací prvky budou mít v dosahu, bez zbytečného naklánění a natahování.

Na českém trhu bude Hyundai i30 nabízeno ve čtyřech stupních výbavy označených CLASSIC, COMFORT, STYLE a PREMIUM o nichž si můžete přečíst v článku - Hyundai i30: ceny známy, prodej nejdříve na konci léta, přijde i levnější diesel.

Hyundai i30 je dobře vymyšleným a kvalitně vyrobeným rodinný hatchbackem, který sice nevyvolává žádné zvláštní emoce, ale bez ostychu se může postavit čelem svým evropským konkurentům. Těm může podrazit nohy pohodlnými jízdními vlastnostmi, komfortním prostorným interiérem, bohatou výbavou a také cenou. Ti, kteří se pro i30 rozhodnou si mohou být jisti, že za své peníze dostanou kvalitní auto, které jim neudělá ostudu ani svým vzhledem.

Hyundai i30
Motor1,4i CVVT1,6i CVVT2,0i CVVT1,6 CRDi VGT1,6 CRDi VGT2,0 CRDi VGT
Zdvihový objem [cm3]139615911975158215821991
Válce/ventily4/44/44/44/44/44/4
Nejvyšší výkon [kW/ot/min]80/620090/6200105/600066/400085/4000103/3800
Nejvyšší toč. mom. [Nm/ot/min]137/5000154/4200188/4600235/2000255/1900-2500304/1900-2500
Max. rychlost [km/h]187192 (183)205 (195)172188 (181)205
Zrychlení 0-100 km/h [s]11,711,1 (12,1)10,6 (10,6)14,911,6 (12,8)10,3
Komb. spotřeba [l/100 km]6,16,2 (6,9)7,1 (7,6)4,74,7 (-)5,5
Cena [Kč] Classic344.900,---389.900,---
Cena [Kč] Comfort399.900,-429.900,--444.900,-464.900,--
Cena [Kč] Style-469.900,-509.900,--504.900,-549.900,-
Cena [Kč] Premium--549.900,---589.900,-

Pozn.: údaje v závorkách platí pro automatickou převodovku (4 st.)

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

GETZ nemá konkureci
Banjo
| 3. 7. 2007
Nic ve zlým, ale pokud testujete Getz jen proti Fabii, pak opomíjíte naprostou většinu vozů ve třídě B, namátkou Fiestu, Punto, Polo, P 207, Clio, Swifta, Jazz, Mazdu 2 ... (omluva těm, na které jsem zapomněl).
Cee'd vs i30
Banjo
| 3. 7. 2007
Tak KIA by měla být sportovnější a Huňáč zase komfortnější.
Aspoň to tak prezentujou... Ale velký rozdíl zrovna těchhle dvou modelů z fotek nevidím. Velký rozdíl neuvidím ani, když vedle nich postavím trojku od Mazdy :-)
TADY KONĆÍME
GTI
| 2. 7. 2007
Hele, nevíš kde dělaj dobrý téčka >:D Myslím jako tíťu, tetivu, tetovačku, kapiš, ne? Já nakonec, když to tak promýšlím, člověče, já si asi nechám zejtra tetnout jednoho Perníčka ze Shreka na prsa >:D >:D tak ale už fakt dost, jsme mimo téma, Galante.
KOMPAKT
GTI
| 2. 7. 2007
Tak ještě v sobě najdi odvahu si odpovědět na motivaci k tetování a máš naději. Malou, ale reálnou. P.S. doufám, se nedomníváš, že studia z tebe udělají terminátora menzy >:D :yes: Ale i tak - za studia (doufám to není nějaká bakalářská odřenina?) a za basket :yes:
KOMPAKT
GTI
| 2. 7. 2007
To bude krása, až jako soudce s vytetovanou masařkou na čele budeš vynášet rozsudky 8-s >:D

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku