Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Hyundai i40 Kombi 1.7 CRDi na 100.000 km: Žádný zázrak nečekejte

Autotip Autotip Autotip Autotip 20. 6. 2014 • 06:40
19
329
Zobrazit náhledy (19)
Dva dny po závěrečné kompletní demontáži je vůz opět smontovaný a připravený vyrazit na další porci kilometrů Jedna ze služebních cest vedla na rallye, za „kolegou“ i20 WRC Nedaleko Neustadtgödenasu ve východním Frísku se nacházejí dva stále funkční větrné mlýny Zastávka u Bodamského jezera: kombi i40 za dva roky redakční služby navštívilo velkou část Evropy Plochá střecha a hrany na karoserii propůjčují vozu dynamický vzhled Moderní styling kombi podtrhují chromované díly a dvoudílná koncovka výfuku Zavazadlový prostor pojme maximálních 1719 l. Vypadá to hodně, nikoli na kombi střední třídy. Turbodieselový čtyřválec 1.7 CRDi vyvinuli v Německu, disponuje výkonem 100 kW a točivým momentem 330 N.m Hyundai i40 Hadicová sponka na palivovém potrubí hned za hrdlem nádrže zrezla Po celé styčné ploše třetího válce se táhnou viditelné povrchové rýhy Kvůli výraznějším nečistotám se muselo lakování zkoušeného i40 kompletně opravit Závěrečné měření výkonu proběhlo na válcové zkušební stolici Dekry v Klettwitzu Günther Schiele z Dekry (na fotce vpravo) proměřuje vnitřnosti motoru
Vypadalo to na bezproblémový průběh testu. Jenže to by si redaktoři nesměli stěžovat na odhlučnění kabiny, prodlevu při rozjezdu, přehnaně komfortní pérování a odtažité řízení. Všechno korunovaly koroze, spotřeba a elektronika.

Hyundai se zmítá v problémech: v Evropě se mu v poslední době příliš nedaří a prodeje nejdou ani v Česku. Do toho hádanice dealerů s dovozcem, kvůli které 21 ze 47 na protest vstoupilo do takzvané Asociace autorizovaných prodejců a opravců automobilů značky Hyundai. A pak se ve stotisícovém testu objeví i40 Kombi 1.7 CRDi/100 kW a "dílo zkázy" je dokonáno.

Podle výrobce by se kombi mělo spokojit s 4,5 l na 100 km a ujet vzdálenost přes 1550 km. Jenže realita se hodně lišila: vůz absolvoval dlouhodobý test s kombinovanou spotřebou 7,3 l a na plnou nádrž urazil necelou tisícovku kilometrů. K tomu se přidala nadměrná spotřeba oleje, dolít 9,5 litru oleje během 100.000 kilometrů redaktorům přišlo hodně...

Spoustě řidičů kombi i40 od začátku nepřirostlo k srdci. Stěžovali si zejména na slabé utlumení motoru a výrazný turboefekt v nízkých otáčkách, jakož i přehnaně komfortní pérování. Při náhlé změně jízdní stopy a na výraznějších nerovnostech se vůz hluboko ponořuje v pružinách a nepůsobí vůbec suverénně. Navíc pro řízení je slovo přesnost neznámý pojem.

Při ujetí 79.000 km přestala fungovat parkovací čidla vpředu. O šest tisíc kilometrů dále zkolaboval přehrávač CD, který předtím dlouhou dobu drásal nervy posádky různým bzučením a cinkáním. Navíc se zjistilo, že se na pátých dveřích objevila zrezavělá místa, čalounění v interiéru se viditelně zkroutilo a ohmataný kožený věnec volantu jako by předčasně zestárnul...

Kompletní text, včetně tabulek a závěrečného hodnocení si přečtete v aktuálním Auto Tipu č. 13/14, který je právě k dostání na stáncích.

Související články

Témata
6. 11. 2016 21:25
Re: To je lež jako věž...
Ja i40 problem nemam, ale s kolegom sme stravili dost casu koumanim, preco ta najlepsia Oktavka vrzga pri prejazde retarderom, ako rebrinak. A vlastne vsetky oktavky v nasom okoli, dokonca aj Superb. Soudrozi v autorizovanom servise (dvoch) takisto po par navstevach na nich neprisli. A ono to staci len nastriekat silikonovy olej na spravne miesta. Simply clever >:D
Avatar - idam.i
25. 6. 2014 12:02
Re: i40 po dvou letech
Ale ten IMAGE ! 8-s >:D
23. 6. 2014 17:16
Re: Vsem...
Asi ulozena spina zalepila vsetky praskliny, resp. kontinualna mastnota im nedovolila ani vzniknut >:D
23. 6. 2014 15:42
i40 po dvou letech
I40 kombi CRDI máme jako služební, ještě taky spoustu i30 kombi . Jezdili jsme OI, potom OII, OII Mk2 a právě problémy s OII a následnými cenami za opravy nakopli jednatele firmy ke změně. I40 jezdím dva roky , teď 60 000km, čeká se druhá servisní prohlídka. Cena za první byla 6 200,- s DPH. Závady: 2x přední čidla, dle servisu výrobní chřipečka, 1x čidla tlaku pneumatik po přezutí - vše zdarma na počkání. 1l oleje na 15 000km pravidelně, takže celkem dolito 2 l na 60 000km. (potom vždy výměna v servisu :-) Průměrná spotřeba 6,1 za rok při nájezdu 30 000km. Kolegové: přední čidla, olej, jinak nic... Máme už auta s nájezdem 90 000- 120 000km, zatím ještě do konce záruky 5 let. Po 20 000 se motor nastavil tak, že bere od 1 350 ot/s, upravila se definitivně spotřeba. tiché auto, super muzika, spousta místa v kabině full výbava za super cenu. Fleet Superb ve stejné výbavě byl o 250 000,- dražší >:D :yes: >:D
23. 6. 2014 12:49
Re: prkotiny
A mně tam ti pacholci fujaru vůbec nenamontovali, a to jsem ani nekupoval základní model... >:D

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku