Hyundai Ioniq 5 N dostal vylepšení. Driftování s ním bude ještě jednodušší
Elektrický Hyundai Ioniq 5 N dostává vylepšený režim pro driftování. Nabízí individuální nastavení rozsahu asistence.
Hyundai Ioniq 5 N je ve světe elektromobilů opravdový unikát. Už při oficiálním debutu během loňského července nám Korejci vyrazili dech, když představili první pořádný elektrický hot hatch. Se dvěma elektromotory má kombinovaných až 478 kW (650 koní) a díky moderním technologiím se nechá dlouze trápit na závodních okruzích, aniž by se přehříval a nějak zvlášť mu to vadilo.
A teď sportovní evoluce retro-futuristického ioniqu 5 přijíždí s novou modernizací, která se zaměřuje hlavně na funkci široké nabídky jízdních režimů, s nimiž tenhle elektromobil umí driftovat i simulovat dvouspojkovou převodovku, aniž by nějakou převodovou skříní vůbec disponoval. Hyundai jej s novými vylepšeními přizpůsobuje ještě většímu počtu potenciálních zájemců i řidičů.
Už v původním modelu byla k dispozici funkce N Drift Optimizer, jež méně či více zkušeným řidičům pomáhala se snadným driftováním a inženýři se rozhodli ji inovovat. Nejnovější verze tak umožňuje nastavení elektronické asistence v deseti režimech, přičemž v nejostřejším módu jsou zásahy stabilizačních systémů pouze minimální. Každý si tak může míru asistence přizpůsobit podle svých dovedností. Hyundai však doufá, že tuhle funkci budeme používat jen na závodních tratích.
Automobilka také vylepšila změnu virtuálních rychlostních stupňů, která funguje podobně jako ochrana před zničením klasických převodovek. Pokud v módu manuálního řazení budete chtít podřadit v příliš vysokých otáčkách, ani simulovaná převodovka vám to nedovolí. Systém si tento příkaz uloží a počká až otáčky klesnou na povolenou mez a následně podřadí.
S modernizací se současně představuje i vylepšení funkce Launch Control, s níž se automaticky aktivuje syntetický zvuk připomínající řev přeplňovaného benzinového čtyřválcového dvoulitru. Nová verze elektromobilu Hyundai Ioniq 5 N se zatím představuje na domácím korejském trhu a na uvedení v Česku si ještě musíme počkat.