Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Hyundai Ioniq 6 oficiálně odhaluje vzhled i interiér: Má funkční siluetu a minimum tlačítek

Stanislav Kolman
Diskuze (11)

Automobilka Hyundai odhalila design svého druhého elektromobilu rodiny Ioniq. Šestka zaujme tvarem karoserie i výtečnou aerodynamikou.

Sériová podoba elektromobilu Hyundai Ioniq 6 netají inspiraci někdejším konceptem Prophecy EV. Vyznačuje se jednoduchými a čistými liniemi, které se maximálně přizpůsobují aerodynamice. Není divu, že Korejci svou novinku popisují jako „elektrifikovaný streamliner“.

„Ioniq 6 spojuje funkčnost a estetiku. Osobitý a efektivní design je výsledkem úzké spolupráce mezi inženýry a designéry, s obsedantní pozorností kladenou na detail a hodnoty zákazníka,“ vysvětlil během premiéry SangYup Lee, výkonný viceprezident a vedoucí designového centra Hyundai.

S modelem Ioniq 5 odstartovala značka designovou strategii, která dává jedinečný vzhled každému modelu, prý aby vyhověl rozmanitým životním stylům. Značce to přišlo sympatičtější než aplikovat jede konkrétní design na vícero modelů, jako to dělají některé konkurenční značky. Když ale celou modelovou řadu Ioniq jednou uvidíte pohromadě, prý okamžitě poznáte, která značka za ní stojí. Podobně jako když se podíváte na šachovnicové figurky.

Ale zpátky k nově představené „šestce“. Ta se kromě jiného chlubí výtečným součinitelem aerodynamického odporu s hodnotou cx 0,21, za čímž stojí nízká karoserie a přizpůsobená silueta. Pomáhají rovněž dva nepřehlédnutelné výstupy vzadu, specifické tvary zadního nárazníku i aerodynamická kola.

Video se připravuje ...

Po vzoru hranatější „pětky“ si i novinka zachovává originální pixelové zobrazení světlometů. Takových segmentů napříč autem najdeme na sedm stovek, nacházejí se třeba i na zadním křídle, kde mají vytvořit unikátní světelnou informaci po sešlápnutí brzdového pedálu. Novinkou je rovněž přepracované logo společnosti, které najdeme vpředu i vzadu.

Čtyřdveřový sedan s výrazně se svažující střechou poodhalil také interiér. Platforma E-GMP umožnila maximalizovat rozvor, čímž by měl vzniknout dostatečný prostor v obou řadách. Pracoviště řidiče integruje po vzoru moderních trendů dvě 12“ obrazovky v jeden celek. Jenda zastupuje klasické budíky, druhá multimediální prostředí. Zajímavé jsou pak kraje přístrojové desky, do kterých jsou originálně zakomponovány displeje promítající obraz z vnějších kamer nahrazujících klasická zpětná zrcátka.

Hyundai však zmiňuje i další zajímavosti. Posádka si může kabinu přizpůsobit ambientním osvětlením se čtyřiašedesáti barvami. Z výplně předních dveří pak zmizela veškeré tlačítka, zůstala jen klika. Prý aby vznikl vzdušnější prostor a více úložných míst.

Samozřejmě se myslelo i na udržitelné materiály. Podle výbavového stupně může Ioniq 6 obsahovat například sedadla v ekologické kůži, recyklované PET tkaniny, bio kůži na přístrojové desce či bio barvu odvozenou z rostlinných olejů. Design se do sériové produkce nezmění, na technické podrobnosti si ale musíme ještě nějaký čas počkat.

Video se připravuje ...

Stanislav Kolman
Diskuze (11)

Doporučujeme

Avatar - skejpa
1. 7. 2022 07:39
Čekal jsem víc
Čekal jsem tedy po konceptu něco designově čistšího a hezčího. Z oblázku se stala trochu otesanej kámen. Celkově se mi líbí proporce ale teď to místo Porsche spíš připomíná starej hranatej Saab.

Jsem však hodně zvědavej na dodání. Nedávno jsme do firmy chtěli objednat Ioniq 5 a dodání 12+ měsíců. To je teda jako docela slušnej nesmysl. Když takhle nestíhaj i starej Ioniq 5, jak na tom asi bude nová šestka a jaké si nasadí ceny...
Avatar - skejpa
1. 7. 2022 07:34
Re: Redakce proboha!
Přesně. Člověk klikne na obrázky a vyskočí neaktuální koncept ... Amatéři.
Avatar - twistedTSD
29. 6. 2022 22:59
Ujde to...
Občas teda nad vynálezy inženýrů z Hyundaie kroutím hlavou, viz třeba stahování oken kdesi vzadu na středovém tunelu. Jakou to má přidanou hodnotu? Celkově ale pořád jedno z mála rozumných EV. V Evropě se zatím přetahujeme, kdo udělá větší, oteklejší, ohavnější plečku, která bude za hodinu svižné jízdy na nabíječce.
Avatar - WinDiesel
29. 6. 2022 16:25
Re: Redakce proboha!
Klasika :-)
Avatar - WinDiesel
29. 6. 2022 16:25
Re: Líbí nelíbí to je jedno,
Tak se mi to nezdálo, mám stejný dojem.
Ale asi to bude levnější :-[] :-[] :-[] :-[] :-[]