Hyundai Ioniq: Korejský Prius se představuje
V lehkém předstihu před detroitským autosalonem Hyundai v Koreji stručně představil model Ioniq. Jeho hlavním úkolem bude poprat se o "hybridní zákazníky" Toyoty Prius, ale v širším kontextu se vůz stane "zeleným imagemakerem" automobilky, nabízet se totiž bude postupem času jako hybrid, plug-in hybrid a čistý elektromobil.
První na řadě bude každopádně hybridní varianta, která spoléhá na atmosférickou šestnáctistovku GDI, ta bude prostřednictvím šestistupňové dvouspojkové převodovky spojena s elektromotorem. Spalovací motor bude mít výkon 77 kW a točivý moment 146 N.m, elektromotor vypomůže 32 kW a 170 N.m. Celkový výkon systému zatím není znám.
Jak už bývá u ekoaut běžné, Ioniq bude prostřednictvím elektronického asistenta řidiče "učit" úsporné jízdě. Na úzkých 15" pneumatikách by měl řidič zvládnout ujet na litr benzinu 22,4 km (podle korejského cyklu). Minimalistický interiér bude laděn do modra a jeho markantou se stane středový panel s dotykovou obrazovkou, tvořící opticky jeden celek s výdechy ventilace. A mimochodem - sedadla se zdají být hezky profilovaná... Bližší informace budou k dispozici co nevidět.