Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Hyundai Ioniq: Korejský Prius se představuje

Michal Fokt Michal Fokt 7. 1. 2016 • 19:59
13
19
Zobrazit náhledy (13)
hyundai elektromobil hybrid nizsistredni hyundai elektromobil hybrid nizsistredni hyundai elektromobil hybrid nizsistredni hyundai elektromobil hybrid nizsistredni hyundai elektromobil hybrid nizsistredni hyundai elektromobil hybrid nizsistredni hyundai elektromobil hybrid nizsistredni hyundai elektromobil hybrid nizsistredni
Hyundai chce konkurovat Toyotě Prius specifickým ekomodelem s benzinovou šestnáctistovkou a 32kW elekromotorem.

V lehkém předstihu před detroitským autosalonem Hyundai v Koreji stručně představil model Ioniq. Jeho hlavním úkolem bude poprat se o "hybridní zákazníky" Toyoty Prius, ale v širším kontextu se vůz stane "zeleným imagemakerem" automobilky, nabízet se totiž bude postupem času jako hybrid, plug-in hybrid a čistý elektromobil.

První na řadě bude každopádně hybridní varianta, která spoléhá na atmosférickou šestnáctistovku GDI, ta bude prostřednictvím šestistupňové dvouspojkové převodovky spojena s elektromotorem. Spalovací motor bude mít výkon 77 kW a točivý moment 146 N.m, elektromotor vypomůže 32 kW a 170 N.m. Celkový výkon systému zatím není znám.

Jak už bývá u ekoaut běžné, Ioniq bude prostřednictvím elektronického asistenta řidiče "učit" úsporné jízdě. Na úzkých 15" pneumatikách by měl řidič zvládnout ujet na litr benzinu 22,4 km (podle korejského cyklu). Minimalistický interiér bude laděn do modra a jeho markantou se stane středový panel s dotykovou obrazovkou, tvořící opticky jeden celek s výdechy ventilace. A mimochodem - sedadla se zdají být hezky profilovaná... Bližší informace budou k dispozici co nevidět.

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

ach jo...
| 8. 1. 2016
Použitá "převodovka," tedy to, co dělá HSD tak jednoduchým, je ze 60./70. let od TRW. Ani Toyota v 90. letech nemusela platit za licenci, protože patent už tou dobou neplatil. Toyota pokročila v řídící elektronice a to je to, pokud vím, na co například Ford od ní získal licenci.
ach jo...
| 8. 1. 2016
Lidi sakra proberte se, sice vzhled je důležitý, ale na to to auto nejezdí... a když Toyota vlastní přes 300 patentů na hybridní technologii, která je zatím nejjednodušší a díky tomu nejspolehlivější tak pokud nedojde ke spolupráci dvou automobilek tak žádný konkurent pro Prius není v hybridní kategorii... Toyota jede ;-) :yes:
Jiná kategorie
| 7. 1. 2016
presne si trafil... prednosťou Toyoty je nezničiteľná primitívna prevodovka...., deficit hnacích remeňov, reťaz v motore, štartovanie z veľkej baterky.... narvať debilnú dvojspojku do hybridu je asi taká kravina s akou prišiel aj odišiel peugeot.. Toyota to robí najlepšie lebo najjednoduchšie. ostatní sa asi ostýchajú kopírovať jednoduchosť aby nedostali nálepku kopírovačov... pre Toyotu je to plus.... toto skončí v zabudnutí ako naftový hybrid Peugeotu s rozdeleným pohonom....
Avatar - twistedTSD
no...
| 7. 1. 2016
Na ekopřibližovadlo a na Hyundai vypadá celkem pěkně. Když si vezmu, co provedla Toyota s Priusem...
Avatar - .StenLi.
Predok
| 7. 1. 2016
Nedrzali sa ziadneho designu Priusu ani to nema nic s ulozenim baterii.. je to jednoducho najaerodynamickejsi tvar zadku.. preto ho ma Ampera, Prius, Civic atd.. a ma to vyhodu ze ti nesvietia auta za tebou do spetaku.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku