Hyundai ix35 Fuel Cell pro sériovou výrobu
Hyundai ix35 Fuel Cell představuje doslova dvě novinky v jednom. Přední partie s jednodílnou maskou chladiče tohoto vozu totiž odhalují, jakou podobu budou mít konvenční provedení modelové řady ix35 po modernizaci.
Tím hlavním ovšem není u ix35 Fuel Cell vzhled, ale jeho pohonný systém s palivovými články, který je výsledkem několikaletého vývoje automobilky Hyundai.
Celý pohonný systém byl testován v prototypech Tucson ix35 FCEV, představených v roce 2010. Ty byly třetí generací vodíkových prototypů automobilky Hyundai a pohonný systém, který byl použit v nich i v právě představované produkční verzi má oproti předchozím verzím kompaktnější rozměry.
Palivový článek Hyundai ix35 Fuel Cell poskytuje maximální výkon 100 kW, přičemž do dvou nádrží se vejde 5,6 kg vodíku, který je zde uložen pod tlakem 700 barů. Síla se přenáší na baterii s kapacitou 24 kWh, která napájí elektromotor. Vůz dosahuje maximální rychlosti 160 km/h, akceleruje z 0 na 100 km/h za 12,5 s a jeho dojezd je 588 km.
Hyundai oznámilo, že v prosinci letošního roku hodlá zahájit produkci ix35 Fuel Cell ve svém jihokorejském podniku v Ulsanu a do roku 2015 má být vyrobeno 1000 vozidel. Ta mají být k dispozici i soukromým osobám. Po roce 2015 se má rozběhnout masová výroba tohoto modelu a cílem je produkce 10.000 vozidel.