Hyundai N Vision 74 přeci jen do výroby zamíří, tvrdí zpráva
Produkční verze konceptu Hyundai N Vision 74, který před dvěma lety ohromil svět, má přeci jen přijít na trh, a to v roce 2026. Zda si zachová hybridní ústrojí s velkou baterií a vodíkovým palivovým článkem, zatím není jasné.
Představili ho v červenci roku 2022 a způsobili obrovský poprask. Každý ho chtěl. Po nějaké době haló utichlo, ale jen do května 2023, kdy se objevily spekulace, že zamíří do výroby. Opět ho každý začal chtít a ti bohatší si připravovali portmonky. Jenže netrvalo ani dva týdny a automobilka všechno popřela s tím, že Hyundai N Vision 74 zůstane navždy konceptem.
O víc než rok později, na konci srpna 2024, je zase všechno jinak – N Vision 74 se přeci jen dostane do výroby, alespoň podle informací webu Korean Car Blog. Ten uvádí, že potvrzení proběhlo potichu v rámci odhalení plánu na uvedení 21 nových elektrických modelů do roku 2030. Prezentace ukázala, že jedním z nich bude „vysokovýkonný elektromobil Hyundai N (vision 74)/Genesis Magma“.
Potvrzení od automobilky to samozřejmě není, takže pořád je třeba jisté opatrnosti. Web nicméně uvádí, že subdodavatelé první úrovně již dostali specifikace některých dílů, které budou ve voze použity, a že plná výroba se má rozběhnout v červnu 2026. To je za méně než dva roky, což znamená, že vývoj už nějakou dobu musí probíhat.
Pro připomenutí, Hyundai N Vision 74 je hybridním vozem kombinujícím trakční baterii o 62,4 kWh s vodíkovým palivovým článkem, který dává 85 kW. Vůz si ve dvou nádržích veze celkem 4,2 kg a spolu s plně nabitou baterií – dá se nabíjet i ze sítě – má zvládnout 600 km na jedno nabití/natankování vodíku. Důležitější však je výkon 680 koní (500 kW) a stovka za méně než 4 sekundy.
Samozřejmě, jestli si případný produkční vůz zachová tohle složité – a nepochybně velmi těžké – hybridní pohonné ústrojí, nebo jestli bude ryzím bateriovým elektromobilem, je zatím ve hvězdách. Stejně jako – nalijme si čistého vína – zda skutečně přijde, nebo zda se jedná o další planý poplach.