Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nový Hyundai Santa Fe vstupuje na český trh. Srovnali jsme ho s Kodiaqem a další konkurencí

David Bureš David Bureš 2. 8. 2018
45
67
Zobrazit náhledy (45)
Hyundai Santa Fe Hyundai Santa Fe Hyundai Santa Fe Hyundai Santa Fe Hyundai Santa Fe Hyundai Santa Fe Hyundai Santa Fe Hyundai Santa Fe Hyundai Santa Fe Hyundai Santa Fe Hyundai Santa Fe Hyundai Santa Fe Hyundai Santa Fe Hyundai Santa Fe Hyundai Santa Fe Hyundai Santa Fe Hyundai Santa Fe Hyundai Santa Fe Hyundai Santa Fe Hyundai Santa Fe Hyundai Santa Fe Hyundai Santa Fe Hyundai Santa Fe Hyundai Santa Fe Hyundai Santa Fe Hyundai Santa Fe Hyundai Santa Fe Hyundai Santa Fe Hyundai Santa Fe Hyundai Santa Fe Hyundai Santa Fe Hyundai Santa Fe Hyundai Santa Fe Hyundai Santa Fe Hyundai Santa Fe Hyundai Santa Fe Hyundai Santa Fe Hyundai Santa Fe Hyundai Santa Fe Hyundai Santa Fe
Nová generace korejského SUV je nabízena se čtyřmi motory, jeden zážehový čtyřválec doplňují tři turbodiesely.

Hyundai začíná na českém trhu prodávat již čtvrtou generaci svého úspěšného rodinného SUV Santa Fe. Do prodeje vstupuje se čtyřmi motory, přičemž ze zveřejněného českého ceníku vyplývá, že ceny startují na částce 849.990 korun. Za tuto cenu dostanete benzinový čtyřválec 2.4 GDI o výkonu 138 kW, kombinovaný s pohonem všech kol a šestistupňovým automatem.

Zážehová dva čtyřka se tak jeví jako atraktivnější volba než turbodiesely. Základní 2.0 CRDi totiž přijde v základu na 859.990 korun, tedy o deset tisíc více než 2.4 GDI, navíc spolupracuje s manuální převodovkou a pohonem jen přední nápravy.

Vyšší základní cenovka je však kompenzována slušnou výbavou. Výchozí stupeň Confidence nabízí dojezdovou rezervu, střešní ližiny, šest airbagů, asistent pro jízdu v pruzích, zadní parkovací senzory nebo dvouzónovou automatickou klimatizaci. Nechybí ani elektrické ovládání oken vpředu i vzadu, tempomat (adaptivní u vozů se samočinnou převodovkou), mlhovky nebo rádio s ovládáním na volantu. Třetí řada sedadel přijde ve všech stupních výbavy za 20.000 korun.

Za druhý stupeň Style se připlácí 50.000 korun, přičemž za tento příplatek navíc dostanete mlhovky i koncová světla z LED, elektricky nastavitelné sedadlo řidiče, vyhřívání volantu i předních a zadních sedadel, přední a zadní parkovací senzory s parkovací kamerou nebo rádio se sedmipalcovým dotykovým displejem.

Hyundai Santa Fe – technická data a české ceny nové generace
Motor2.4 GDI2.0 CRDi2.0 CRDi2.2 CRDi
Pohon4x44x24x44x4
Zdvihový objem [cm3]2359199519952199
Válce/ventily4/44/44/44/4
Největší výkon [kW/min]138/6000110/4000136/4000147/3800
Točivý moment [N.m/min]241/4000400/1750-2500400/1750-2750440/1750-2750
Převodovka6A6M6M (8A*)6M (8A*)
Max. rychlost [km/h]195190201205
Zrychlení 0-100 km/h [s]10,410,310,09,3
Komb. spotřeba [l/100 km]9,35,65,7 (6,0)5,9 (6,1)
Cena Confidence [Kč]849.990859.990--
Cena Style [Kč]899.990909.990959.9901.059.990
Cena Premium [Kč]--1.099.9901.199.990
*Automat za příplatek 60.000 korun

Výbavu je pak v tomto případě možné rozšířit o paket Success, který za 55.000 korun poskytne 18palcová kola, rezervu z lehkých slitin, full-LED světlomety s automatickým přepínáním potkávacích a dálkových světel, sledování mrtvého úhlu nebo inteligentní klíč. Na objednání tohoto balíčku se pak váže paket Executive, který za dalších 60.000 Kč přidává anatomická přední sedadla s koženým čalouněním, bezdrátové nabíjení telefonu nebo elektrické ovládání pátých dveří.

Vrcholnou verzi pak pořídíte výhradně s turbodiesely, s 2.0 CRDi (136 kW) s manuálem a čtyřkolkou stojí 1.099.900 korun. V tomto případě dostanete nejen pakety Success a Executive, ale také upozornění na cestující vzadu, chránící uzamčení dětí ve vozidle, navigaci, hudební systém Krell s 10 reproduktory či rozpoznávání dopravních značek omezujících rychlost.

Jak si vede proti Kodiaqovi a spol.?

Hyundai Santa Fe je již zavedeným členem segmentu rodinných SUV, v posledních letech mu ale vyrostla mnohá nová konkurence, a tak jsme se zveřejněné ceny rozhodli porovnat s konkurenčními auty.

Nejprve jsme srovnali Santa Fe s nejlevnějším motorem v nabídce, 2.4 GDI (138 kW). V takovém případě se korejská novinka jeví jako dražší. Škodu Kodiaq totiž s 2.0 TSI (132 kW), pohonem všech kol a sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou pořídíte už za 792.900 korun. Peugeot 5008 pak s 1.6 PureTech (133 kW) v základu přijde dokonce na 685.900 Kč, Francouzovi ale chybí pohon všech kol, který vůbec nenabízí.

Hyundai Santa Fe – srovnání základní výbavy s konkurencí
ModelHyundai Santa FePeugeot 5008Škoda KodiaqVW Tiguan Allspace
Motor2.4 GDI1.6 PureTech2.0 TSI2.0 TSI
Pohon4x44x24x44x4
Výkon [kW]138133132132
Převodovka6A8A7DS7DS
Základní cena [Kč]849.990 (Confidence)685.900 (Active)792.900 (Active)949.900 (Comfortline)
Airbagy6677
El. stahování oken vpředu/vzaduS/SS/SS/SS/S
El. ovládané víko kufru---S
Klimatizaceautomatická dvouzónováautomatická dvouzónováautomatická dvouzónováautomatická třízónová
Kola17" litá17" litá17" litá17" litá
Metalický lak [Kč]19.90015.50017.50015.500
Mlhovky [Kč]SS15.000*S
Navigace [Kč]-30.000-22.700
Parkovací senzory vzadu [Kč]SS15.000*S
Rezerva [Kč]S4.0002.100-
TempomatadaptivníS15.000*adaptivní
Třetí řada sedadel [Kč]20.000S23.00015.300
Zpětná zrcátka elektricky nastavitelná/vyhřívanáS/SS/SS/SS/S
Cena po dopočtení výbavy [Kč]889.890735.400850.5001.003.400
*V rámci paketu Active Plus

Vyšší cenovku částečně kompenzuje slušná výbava Santa Fe, které už má v základu adaptivní tempomat nebo rezervní kolo, i po dopočtení vybraných příplatků však Peugeot a Škoda zůstávají výhodnější. Pro Kodiaq však v základním stupni nepořídíte třeba navigaci.

Podobně je to také u naftových motorů, v nichž je Santa Fe dražším vozem, podobně jako Volkswagen Tiguan Allspace. Ten má každopádně navíc v základu elektricky ovládané víko kufru nebo dokonce třízonovou automatickou klimatizaci. Nejlevněji vychází Nissan X-Trial s turbodieselem 2.0 dCi (130 kW) kombinovaným s pohonem všech kol a převodovkou CVT. V jeho případě ale podobně jako u Kodiaqu platí, že ve standardní výbavě nelze všechny prvky dokoupit, u Japonce třeba ani třetí řadu sedadel.

Hyundai Santa Fe – srovnání základní výbavy s konkurencí
ModelHyundai Santa FeNissan X-TrailŠkoda KodiaqVW Tiguan Allspace
Motor2.0 CRDi2.0 dCi2.0 TDI2.0 TDI
Pohon4x44x44x44x4
Výkon [kW]136130140140
Převodovka8ACVT7DS7DS
Základní cena [Kč]1.019.990 (Style)775.900 (Acenta)857.900 (Active)1.036.900 (Comfortline)
Airbagy6677
El. stahování oken vpředu/vzaduS/SS/SS/SS/S
Klimatizacedvouzónová automatickádvouzónová automatickáautomatická dvouzónováautomatická třízónová
Kola17" litá17" litá17" litá17" litá
Metalický lak [Kč]19.90015.00017.50015.500
Mlhovky [Kč]SS15.000*S
Navigace [Kč]25.00041.600-22.700
Parkovací senzory vpředu/vzaduS/SS/S18.000S/S
Tempomat [Kč]adaptivníS15.000*adaptivní
Třetí řada sedadel [Kč]20.000-23.00015.300
Vyhřívaný volant [Kč]S--3.400
Zpětná zrcátka elektricky nastavitelná/vyhřívanáS/SS/SS/SS/S
Cena po dopočtení výbavy [Kč]1.084.890832.500931.4001.093.800
*V rámci paketu Active Plus

Související články

Témata

Diskuse: Přidat názor

santa fe
Mirecek
| 21. 1. 2019
kdyz zde ctu jak nikdo nesnasi hyundai tak si rikam kdo s nima jezdi? Kdyz jedu tak potkavam same SUVcka od hyundaje a male vozy i30 nebo i10 a 20. Uz to neni jako dri ze co druhe auto byla skodovka, ted uz je to vseho chut, takze 100 lidi a je tu 100 nazoru. u nas v ulici je to vlastne stejne 20 aut a z toho je 18 ruznych, jen 2 skodovky. v americe zas vyhralo hyundai kona prestizni cenu nejlepsiho crossoveru, tady se na to stale jen kyda hnuj. Kazdy nema na BMW, ci Mercedes nebo Audi i bezni ridici si chtej svezt zadky v lepsim a tak jdou do Santa fe, Edge, Kodiaq a jinych
suv
Jindra36
| 8. 8. 2018
Když vidím to srovnání ta u mě spíš vede Santa Fe od Hyundae. Celkově Hyundai má poslední dobou navrh o proti Škodovce ta pěkně zaostává a myslím, že budou mít co dělat.
Na tomto Hjondé oceňuji:
nextart
| 5. 8. 2018
Opravdu takový příspěvek o designu atd může napsat člověk, který má v nicku(a asi nejen tam) Oktávku?... To je síla...
Na tomto Hjondé oceňuji:
kyklop
| 3. 8. 2018
Tebe to môže byť jedno, podľa úrovne tvojich príspevkov tiež nie si normálny >:D
Avatar - Emel
2.4 motor
Emel
| 3. 8. 2018
Do takhle velkých snad litr nikdo nedává... Peugeot dává tu 1.2. Uvidíme, jaké na to budou ohlasy... ta 2.0GDI bývala celkem zdechlina.