Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Hyundai Sonata: Nová generace odhaluje svoje dynamické linie

Diskuze (35)
Aktuální generace Hyundai Sonata je na trhu pět let, její nástupce s kódovým označením YF bude mít v Koreji premiéru 10. září. Už nyní ale na skicách a prvních obrázcích odhaluje nový dynamičtější tvar.

Nová Sonata dostane zcela nový design se zaoblenými, ostře řezanými liniemi. Tento designérský přístup se uplatní také na novém Tucsonu/ix35. Výrazným prvkem bude mohutná široká maska chladiče a trojúhelníková přední světla. Boční linie je inspirovaná moderními kupé, přichází tak o klasické tříprostorové uspořádání.

Z motorů je zatím pro korejský trh potvrzen jen benzinový čtyřválec 2,0 l Theta II ve spojení se šestistupňovou automatickou převodovkou. V nabídce se zřejmě objeví také nový čtyřválec 2,4 l s přímým vstřikováním a výkonem kolem 140 kW a vidlicový šestiválec. Turbodiesely bude zastupovat motor 2,2 l o výkonu 150 kW, který vyhovuje emisní normě Euro 5.

Korejská premiéra se uskuteční 10. září a prodej bude zahájen v říjnu. Do Evropy a USA se nová Sonata (v EU pod názvem i40) dostane začátkem roku 2010.

Diskuze (35)
5. 9. 2009 13:18
Hyundai fluidní, ix-Metro, čili vzpomínky na HED-1
Hyundai si je dobře vědom, že musí změnit svou stylistiku, aby se urychleně dostal ze stínu "značky bez vlastní tváře". A je už jasné, že půjde cestou dynamického designu, který staví na pradávné streamlined škole. To není samo o sobě objev - Mazda. Ford a jiní to dělají taky, i když samozřejmě každá značka vymyslí vlastní slovní nálepku. Hyundai s "fluidním" designem koketuje pěkných pár let (třeba Elantra druhé generace), teď se k tomu ale vrací s maximálním sebevědomím - a konečně snad taky začne být důsledný.

Postupně se začíná skládat dohromady mozaika, kam Hyundai vlastně míří: i30, i20, Genesis (kupé!), ix35, nová Sonata/i40. Jako nejnovější příspěvek teď ve Frankfurtu představí malé městské utility vozítko o délce Fabie, pracovně nazvané ix-Metro. Linky a hrany jsou na konceptu ostřejší, proudění tvarů tím dostává další alternativu vyjádření: [odkaz] Zrovna srovnání s i30 a i20 ukazuje, že se Hyundai posunul během krátké doby zase o kus dál. Jak prozrazuje kód konceptu (HND), vznikl design v korejském centru v Namyangu, ovšem odpovědný za něj je Rogelio J. Flores ;-) a cílovým trhem je Evropa. (Hybridní pohon s hodně zajímavým GDI tříválcem a 6-kvaltem dvojspojkou). Uvidíme, jaké úpravy pak ještě evropské centrum (HED) provede ve finále.

Pro připomenutí sem dávám koncept HED-1 z roku 2005, s velmi příbuznou koncepcí. Je na něm skvěle vidět posun myšlení Hyundaie i fofr, kterým se design aut proměňuje: [odkaz]
Avatar - DRBNUTY
4. 9. 2009 14:41
Re: Pár pro doplnění
zvratok si ty a tiez na teba nie som zvedavy >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D
4. 9. 2009 09:15
Re: Pár pro doplnění
Utri su ústa, poprípade klávesnicu kámoš, na takéto zvratky tu niekto nie je zvedavý.

P.S. omlouvam se Klaudiovi za pouziti jeho slov. Prisly mi trefne a ferove...jen tak pro rovnovahu.
4. 9. 2009 07:00
Re: Pár pro doplnění
Utri su ústa, poprípade klávesnicu kámoš, na takéto zvratky tu niekto nie je zvedavý - a nezachráni to ani vysmiaty smajlík.
4. 9. 2009 06:59
Re: Pár pro doplnění
Ssangyong bude teda výnimkou potvrdzujúcou pravidlo? Inak súhlas. Zdá sa, že aj Kórejci sa už naučili, že lepšie predajú nevýraznú "všehochuť" ako niečo svojské ázijské.