Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Hyundai Terracan 2.9 CRDi - Měkké šplhání

Ondřej Šuch Ondřej Šuch 13. 6. 2005 • 21:30
35
Zobrazit náhledy (35)
Hyundai Terracan Hyundai Terracan Hyundai Terracan Hyundai Terracan Hyundai Terracan Hyundai Terracan Hyundai Terracan Hyundai Terracan Hyundai Terracan Hyundai Terracan Hyundai Terracan Hyundai Terracan Hyundai Terracan Hyundai Terracan Hyundai Terracan Hyundai Terracan Hyundai Terracan Hyundai Terracan Hyundai Terracan Hyundai Terracan Hyundai Terracan Hyundai Terracan Hyundai Terracan Hyundai Terracan Hyundai Terracan Hyundai Terracan Hyundai Terracan Hyundai Terracan Hyundai Terracan Hyundai Terracan
Během let se z trochu netypicky tvarovaného Terracanu stal respektovaný zástupce off-roadů, pro který mluví velmi dobrá kombinace hodnoty za vydané peníze.

Po třech letech jsme si tedy půjčili vůz znovu, tentokrát s mimořádnou výbavou Adventure a automatickou převodovkou – jak obstál tentokrát?

Z pohledu designu se nic podstatného nezměnilo - korejské ozdobnictví, balónové pneumatiky ani nezvykle plochá kapota s ostrým úhlem předního okna zůstaly zachovány. Masivní obložení boků karoserie je ve třídě unikátní a chrání lak dveří i v extrémních podmínkách. Drobné změny v optice světlometů a zadních svítilen přibližují auto evropskému zákazníkovi, pneumatiky Hankook s neobvykle tvarovanými hliníkovými disky zůstaly zachovány.

suv hyundai testy crossover suv hyundai testy crossover
V interiéru opět vládnou světlé plasty a imitace dřevěného obložení, kruhové přístroje jen získaly dobře čitelný světlý podklad. Nejpodstatnější změnou prošel kruhový přepínač, který bývalou klasickou trojkombinaci režimů pohonu 2H/4H/4L zjednodušil na Auto/Low. Terracan tak získal trvalý pohon všech kol s aktivním přenosem kroutícího momentu, možnost zařazení redukce zůstala zachována.

Sedačky jsou sice v této výbavě potažené kůží, v zatáčkách ale tělo příliš nedrží. Krátkým opěradlům se sice snaží pomáhat vysouvatelné opěrky hlavy, ale i ony mají pro vyšší postavy k ideálu ještě kousek. Vnitřním prostorem a zvláště odkládacími přihrádkami auto naopak doslova překypuje. Pětice cestujících tak nejenže může cestovat v klobouku a s téměř nataženýma nohama, ale náklad drobných či větších nezbytností se podaří ukrýt také dostupně a bezpečně. Komfortu posádky pomáhají také celkem tři dvanáctivoltové zásuvky, z toho jedna v zavazadlovém prostoru. Jedinou, zato vážnou výhradu máme k absenci bočních airbagů, které nejde objednat ani za příplatek.

V pětimístné konfiguraci má dobře přístupný zavazadelník skvělý objem 750 litrů, po sklopení zadních sedaček pak rovných 2000 litrů. Pod podlahou je ukryto zespodu přístupné plnohodnotné rezervní kolo a nakládací hrana i přes nadprůměrnou výšku nepřekáží.

suv hyundai testy crossover suv hyundai testy crossover
Třílitrový čtyřválec má oproti původní verzi výkon zvýšený na 120 kW a kroutící moment vrcholí nyní hodnotou 345 Nm. Deviza v podobě tichého chodu ve všech režimech motoru zůstala, dravost turbodieselu ale trochu ořezává pouze čtyřstupňový automat. Při klidné jízdě je komfort srovnatelný, ve městě je automat ideální a při pokusu o větší dynamiku citelně scházela možnost ruční volby převodových stupňů. Na konci testu jsme byli proto překvapeni průměrnou spotřebou 9,1 l/100 km – je to sice více, než udává výrobce, ale my jsme během 580 km ujeli jen cca 20% mimo město.

Více jsme se tentokrát zaměřili na mimosilniční schopnosti vozu – přední nezávisle zavěšená kola a zadní tuhá náprava jsou nesporným „terénním“ pozitivem, v praxi se ale ukázaly limitujícími spíše hodnoty nájezdových úhlů

suv hyundai testy crossover suv hyundai testy crossover
a použité pneumatiky. Všechny situace, do kterých jsme Terracan uměle dostali, ale zvládl i bez zapojení redukce a oproti prvotním obavám nás potěšil i relativně slušnou křížitelností náprav a robustností při kontaktu s mezní hodnotou přechodového úhlu. Pokud bychom měli k dispozici lepší pneumatiky, byl by vůz smělým soupeřem i pro Mitsubishi Pajero.

Na silnicích je Terracan trochu rozporuplný – dřívější sklon k přetáčivosti daný primárně zadním pohonem zmizel, výrazné náklony a ponory přídě ale zůstaly. Nejde sice o nic nebezpečného a řidič je alespoň motivován ke zvolnění. Brzdy ani při opakovaném použití výrazně neslábnou, u řízení ale stále nemůžeme přijít na chuť málo strmému převodu.

suv hyundai testy crossover suv hyundai testy crossover

Pozitivní změny spolu s cenou pod milion a možností koupě čtyřmístné verze s odpočtem DPH udělují vozu nové prodejní možnosti.

  • První cena vozu: 899.900,- (2.9 CRDi, 120 kW)
  • První cena vozu s testovanou motorizací: 899.900,- (2.9 CRDi, 120 kW)
  • Základní cena testovaného vozu: 949.900,- (2.9 CRDi 120 kW aut. Adventure)
  • Cena testovaného vozu vč. příplatků: 963.400,- (2.9 CRDi 120 kW aut. Adventure)

Plusy:

  • výbava a cena
  • vnitřní prostor
  • možnost redukce a její pohodlná volba
  • relativně tichý motor a přijatelná spotřeba
  • schopnosti v terénu

Minusy

  • chybějící boční a hlavové airbagy
  • nemožnost ruční volby převodových stupňů
  • náklony v kombinaci se sedadly s malým bočním vedením

Témata
Hyundai Terracan 2.9 CRDi
Cena základní sestavy 949 900 Kč
Výbava základní sestavy ABS+ EBD, zadní diferenciál s omezenou svorností, přední airbagy, anténa integrovaná v zadním sedadle, diky kol z lehkých slitin, vnější zrcátka v barvě vozu, střešní ližiny, posilovač řízení, výškově nastavitelný volant a sedadlo řidiče, kožené čalounění sedadel a vyhřívaná přední sedadla, přední a zadní loketní opěrka, otáčkoměr, digitální hodiny, příprava na radio, 6x repro, el. ovládaná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, el. ovládání bočních oken, dálkově ovládané centrální zamykání, automatická klimatizace, kůží potažený volant a hlavice řadicí páky, obložení přístrojové desky imitací dřeva, chromované dveřní kliky, kryt zavazadlového prostoru, síť v zavazadlovém prostoru Kč
Cena testované sestavy 963 400 Kč
Výbava testované sestavy metalický lak: (+13.500,-.) Kč
Motor
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 2
Zdvihový objem (ccm): 2902
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 120 / 3800
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 345 / 1500 - 3000
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 166
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 13.7
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 10.5 / 7.5 / 8.6
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 750 / 2000
Objem nádrže (l): 75
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 2180 / 440
Rozměr pneu: 255/65 R16
Hyundai Terracan 2.9 CRDi
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4700
b) šířka (mm): 1860
c) výška (mm): 1840
d) rozvor (mm): 2750
e) rozchod vpředu (mm): 1530
f) rozchod vzadu (mm): 1530
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 880 / 1090
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 670 / 880
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1040
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm): 1030
k) šířka vpředu (mm): 1490
l) šířka vzadu (mm): 1480
délka sedáku vpředu (mm): 510
délka sedáku vzadu (mm): 490
výška opěradla vpředu (mm): 570
výška opěradla vzadu (mm): 560
místo vzadu pod předním sedadlem: ano

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku