Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Hyundai Tucson
Hyundai Tucson
Hyundai Tucson
Hyundai Tucson
12 Fotogalerie

Hyundai Tucson přijíždí s novou tváří. A hlavně interiérem

Marek Bednář

Zvenčí jen kosmetické změny, uvnitř zásadní proměna – to je modernizované Hyundai Tucson. Automobilka však vůz ukázala jen na pár obrázcích a o změnách techniky zatím není známo nic.

Poslední, čtvrtá generace Hyundai Tucson se začala prodávat v roce 2020, takže ve světě východoasijských kratších životních cyklů jednotlivých generací je nejvyšší čas na facelift. Ten automobilka čerstvě odhalila a na první pohled by laické oko hledalo novinky složitě.

Zvenčí jsou totiž jen kosmetické; „křídla“ denního svícení vpředu zůstala, jen mají menší počet segmentů, a drobnými změnami prošel také nárazník. Podobně kosmetické změny můžeme očekávat i vzadu, ovšem z jediné fotky, která jakž takž ukazuje i kousek zádě, toho není moc vidět. Je ale jasné, že si hlavní lampy zachovaly svůj vzhled i světelný podpis; snad jen segmenty v nárazníku vypadají trochu jinak. Zda v nich, o půl metru níž, než by člověk běžně čekal, zůstávají blinkry, zatím není známo.

Mnohem větší proměnou prošel interiér. Dva dosud oddělené displeje se nastěhovaly do společného panelu před volantem, v čemž vidíme jasný benefit – centrální displej není tak daleko pohledu na silnici, jako tomu bylo dosud. Bude se s ním tedy, odhadujeme, snáze pracovat. Pro úplnost, oba displeje mají úhlopříčku 12,3“.

Video placeholder
Hasiči si převzali 24 nových vozů Hyundai Tucson • HZS Moravskoslezského kraje

Tucson si nicméně zachoval pevný panel ovládání klimatizace, byť bude většina jeho tlačítek opět patrně dotykových, i několik tlačítek k ovládání infotainmentu o patro výš. Nový je naopak volant, který připomíná ten v modelu Ioniq 5, a všimněte si také třetí páčky pod ním – to je s největší pravděpodobností volič převodovky. Ten měl dosud formát tlačítek na středovém tunelu, pokud zákazník zvolil verzi se samočinným řazením.

Kromě toho se můžou zákazníci těšit na novou matně zelenou a červenou barvu a také nové designy litých kol. Kteří zákazníci to budou, je ovšem otázka – česká tisková zpráva obsahuje na svém konci větu, že vyobrazená varianta nebude nabízena na evropských trzích. Je ale dost dobře možné, že fotky ukazují provedení pro korejský či jiný trh a že změny budou jen drobné.

Jak to bude s pohonnými ústrojími, automobilka zatím neodhalila. Dosavadní tucson měl v nabídce benzínová i naftová provedení, mild hybridy s 48V soustavou, „samonabíjecí“ full hybrid i plug-in hybridní variantu. Pohon všech kol, který byl k mání za příplatek, byl u všech verzí klasický hřídelový s vícelamelovou spojkou, která zapojovala zadní nápravu do hry i preventivně, nejen až v reakci na prokluz kol přední nápravy.

Zda se s modernizací něco změní, se snad dozvíme již brzy; vůz by měl vstoupit na trh někdy v roce 2024.