Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Hyundai, který neznáte: Osmiválcová luxusní limuzína pro ředitele olympiády je na prodej

Lukáš Volšický
Diskuze (4)

V Evropě neznámý Hyundai Centennial je na prodej. V minulosti s ním jezdil ředitel letních olympijských her v Aténách a je až nečekaně zajímavou limuzínou při fanoušky luxusních aut z přelomu tisíciletí.

Luxusní Hyundai, o němž jste asi nikdy neslyšeli, teď může být váš. V řeckých Aténách se prodává v evropských končinách nezvyklý Hyundai Centennial vycházející z modelu Equus, duchovního předchůdce dnešních aut značky Genesis. A nepochybně je luxusní limuzínou, která zvedne nejedno obočí. Vypadá diskrétně, až nudně, ale má velký osmiválec a přepychovou kabinu připomínající Lexus.

Hyundai Equus, známý také jako Centennial, se začal vyrábět v roce 1999, aby konkuroval tehdejším BMW řady 7, Mercedes-Benzu třídy S, Lexusu LS nebo svému krajanovi jménem SsangYong Chairman. Nová vlajková loď měla na domácím trhu v Jižní Koreji obrovský úspěch a v malých počtech se objevila i ve zbytku světa. Jedním z takových aut je i Centennial z dražby na aukčním serveru Collecting Cars.

Prodejce uvádí, že jihokorejskou luxusní limuzínou údajně jezdil prezident organizačního výboru letních olympijských her v Aténách v roce 2004. K dnešnímu dni najela pouhých 93.650 kilometrů a je ve velmi zachovalém stavu. V luxusní kabině pochopitelně nechybí kožené čalounění a dřevěné dekory a ve výbavě má zábavní systém Panasonic a laptop. K vozu jsou i upomínkové předměty tehdejší olympiády a dobová brožura.

Video se připravuje ...

Hyundai Centennial věnovala automobilka ředitelství olympiády v Aténách jako sponzorský dar a sáhla rovnou po vrcholném modelu. V Koreji se limuzína prodávala i s šestiválci Sigma a Lambda, ale ředitel vrcholné sportovní soutěže jezdil v nejvýkonnějším modelu s atmosférickým 4,5litrovým vidlicovým osmiválcem Omega o 260 koních s pětistupňovou automatickou převodovkou.

V Evropě exkluzivní Hyundai Centennial najde nového majitele už dnes večer. Vyvrcholení aukce i výslednou cenu můžete najít na internetových stránkách společnosti Collecting Cars, kde bude zveřejněna i výsledná prodejní cena.

Lukáš Volšický
Diskuze (4)

Doporučujeme

Avatar - Barrichello
7. 11. 2023 09:38
Re: 260 HP z 4,5 V8
Jestli chtěli dělat korejci nízkootáčkový motor ala ameriky, tak na to asi měli jít trošku jinak....
V opačném případě jim nikdo nebránil dát stejný otáčky.
7. 11. 2023 07:59
Re: 260 HP z 4,5 V8
Len zas otázne je, či Kórejci nevedeli alebo nepotrebovali (resp. nechceli) dostať z takého objemu viac.

Pozeral som parametre na automobile-catalog.com a vyzerá to, že je to skôr o otáčkach, pri ktorých je maximálny výkon dosiahnutý:
Centennial 260 hp/5 000 ot: https://www.automobile-catalog.com/…quus_vs_450.html
XJ8 3,2 V8 233 hp/6 350 ot: https://www.automobile-catalog.com/…uar_xj8_3_2.html
XJ8 4,0 V8 280 hp/6 100 ot: https://www.automobile-catalog.com/…uar_xj8_4_0.html

Pri 5 000 ot/min, kde má Centennial maximum 260 hp, dáva XJ8 4,0 tiež cca. 260 hp: https://www.automobile-catalog.com/…uar_xj8_4_0.html#…
Avatar - Barrichello
6. 11. 2023 20:39
260 HP z 4,5 V8
a 5st automat v roce 2001, sakryš, to se korejci překonali. Zajímala by mě dobová cenovka.

Můj Jaguar má 240 HP z 3,2 V8 a taky 5st automat, akorát je to rok 1997.

A silnější 4,0 dávala v XJ v té době 290 Hp, koreci s o půl litru vyšším objemem ztráceli 30 Hp.

:-) A to i po 4 letech

Podle wiki navíc tento bájný Hyundai váží o cca 250 kg víc :-)

Takže jestli byl oproti XJ levnější tak o 450-600 000 Kč, mohlo to být možná zajímavá volba, v opačném případě asi hooooodně těžku faux pas :-) :-) :-)
6. 11. 2023 18:21
VS 4500
Tak pár let zpět se tento model s osmiválcem a černé barvě vídával u jedné firmy v Ostravě