Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Hyundai úspěšně demonstroval jízdu autonomního nákladního vozidla

Ondřej Pavlůsek Ondřej Pavlůsek 23. 8. 2018 • 09:55
5
Společnost Hyundai Motor Company úspěšně realizovala první dálniční jízdu s autonomně řízenou soupravou tahače a návěsu v Jižní Koreji.

Nákladní vozidlo Hyundai Xcient ujelo přibližně 40 km na dálnici mezi městy Uiwang a Incheon, a to s velkým návěsem, simulujícím přepravu nákladu. Hyundai tak prakticky prezentoval výsledky svého technického vývoje pro budoucí mobilitu.

„Tato úspěšná ukázka dokazuje, že inovativní techniku autonomní jízdy lze použít k transformaci odvětví obchodní logistiky,“ řekl Maik Ziegler, Ph.D., ředitel divize strategického výzkumu a vývoje užitkových vozidel ve společnosti Hyundai Motor Company. „V této fázi je vozidlo v některých situacích ještě manuálně ovládáno řidičem. Myslím si však, že díky neustálému vylepšování této techniky brzy dosáhneme automatizace na úrovni 4.“

Ukázkovou jízdu, která se uskutečnila 21. srpna 2018, absolvovalo nákladní vozidlo Hyundai Xcient, které má maximální celkovou hmotnost 40 tun. Výbava tahače zahrnovala systém pro autonomní jízdu na úrovni 3, definované profesním sdružením SAE (Society of Automotive Engineers), který ovládá řízení, zrychlování nebo zpomalování a manévrování v silniční dopravě bez zásahu řidiče. Řidič byl za jízdy přítomen v kabině, aby v případě potřeby převzal řízení.

Souprava tahače a návěsu disponovala deseti různými senzory, včetně tří kamer vpředu a po stranách vzadu, dvou radarových senzorů vpředu a vzadu, tří laserových skenerů vpředu a na bocích a senzoru úhlu „zalomení“ soupravy, který v reálném čase vypočítává změnu úhlu mezi tahačem a přívěsem, aby byla zajištěna bezpečná stabilizace soupravy po ostré změně směru při odbočování.

Získávaná data ze všech senzorů byla doplněna mapovými podklady ve vysokém rozlišení. Elektronická řídicí jednotka na jejich základě určovala polohu vozidla a vydávala rozhodnutí pro každou situaci, jíž přizpůsobovala rychlost jízdy, řízení a brzdění.

Korejské ministerstvo zemědělství, infrastruktury a dopravy poprvé vydalo pro ukázkovou jízdu těžkého nákladního vozidla časově omezené povolení k autonomnímu provozu. Hyundai Motor, ve spolupráci se svou dceřinou společností Hyundai Glovis, využil tuto příležitost k testování funkce autonomní jízdy, určené k využití v odvětví obchodní logistiky.

Zkušební trasa vedla po nejfrekventovanějším úseku směrem k přístavu Incheon, po němž přepravují díly nákladní vozidla společnosti Hyundai Glovis. Nákladní vozidlo úspěšně absolvovalo jízdu, během níž ujelo 40 km za jednu hodinu, přičemž důsledně dodržovalo dálniční rychlostní limit 90 km/h.

Hyundai Motor plánuje uskutečnit v budoucnosti další testy techniky autonomního řízení v různých oblastech, jako je například Busan, a hodlá se přitom soustředit na možnosti rozvoje svého podnikání s cílem brzké komercializace této technologie.

Související články

Témata

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku