Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Hyundai Veloster Turbo: Vyšší výkon a lepší výbava za příplatek 100 tisíc

David Bureš
Diskuze (10)
Vrcholná varianta atypického korejského hatchbacku s třemi bočními dveřmi je poháněna přeplňovanou benzinovou šestnáctistovkou o výkonu 137 kW.

Hyundai Veloster Turbo debutoval už na začátku loňského roku, až nyní se však dočkal českých cen. Vrcholné provedení tohoto auta začíná na částce 599.990 korun.

Automobil je tak proti Velosteru ve výbavovém stupni Style a atmosférickým 1,6 GDI (103 kW a 167 N.m) pod kapotou o 100.000 korun dražší.

Veloster Turbo je poháněn přeplňovaným zážehovým čtyřválcem 1,6 T-GDI o výkonu 137 kW a točivém momentu 265 N.m. Motor v základu spolupracuje se šestistupňovým manuálem, za automat se stejným počtem stupňů se připlácí 40.000 korun. K základnímu 1,6 GDI je přitom za stejný příplatek dodávána šestistupňová dvouspojková převodovka.

V případě Velosteru Turbo se nepřiplácí pouze za přeplňování, ale také za bohatší výbavu. Auto totiž proti dvěma hůře vybaveným variantám přidává zadní diodové svítilny a paket Plus, jehož součástí je elektricky ovládané sedadlo řidiče, zadní parkovací kamera, elektricky sklopná zrcátka, navigace,

bluetooth handsfree a kvalitnější hudební systémem s osmi reproduktory včetně subwooferu.

V základním stupni Comfort je Veloster vybaven předními mlhovkami, šesti airbagy, vyhříváním předních sedadel, elektrickým ovládáním oken a vyhřívaných zrcátek, manuální klimatizací, palubním počítačem, tempomatem, zadním parkovacím senzorem, rádiem nebo světelným senzorem.

Druhý stupeň Style za příplatek 20.000 korun navíc disponuje čalouněním kombinujícím látku a kůži, automatickou klimatizací či hliníkovými pedály.

Hyundai Veloster Turbo – ceny na českém trhu
Motor1,6 GDI1,6 GDI1,6 T-GDI1,6 T-GDI
Převodovka6M6DS6M6A
Zdvihový objem [cm3]1591159115911591
Válce/ventily4/44/44/44/4
Největší výkon [kW/min-1]103/6300103/6300137/5500137/5500
Největší toč. mom. [N.m/min-1]167/4850167/4850265/1500-4500265/1500-4500
Max. rychlost [km/h]201200214214
Zrychlení 0-100 km/h [s]9,710,38,48,1
Komb. spotřeba [l/100 km]6,56,46,97,7
Cena Comfort [Kč]479.990519.990--
Cena Style [Kč]499.990539.990--
Cena Premium [Kč]--599.990639.990

David Bureš
Diskuze (10)
4. 4. 2013 19:51
Re: konecne aspon trosku vykonnejsi motor
Jo a podívej se na reál.Všimni si kdy dosáhnou 200km/hod.[odkaz]
[odkaz]
Avatar - kari.laz
4. 4. 2013 09:41
Re: konecne aspon trosku vykonnejsi motor
OIII 1,8TSI 132KW a 250Nm za 7,3s
3. 4. 2013 23:08
Re: konecne aspon trosku vykonnejsi motor
Ale slabsi Ecoboost ma jen vyrazne mensich 110kW/240Nm a je horsi o jen podstatne mensi kousek (8,7s). A to se bavime o aute za 60% ceny Velosteru. A neda mi nevzpomenout, ze obdobne dynamiky dosahovala i tuctova OI se zakladnim 1.8T 110kW, coz je 15 let.

Opravdu nevim, kde kluci sikmooci delaji chybu, ale snazi se udat auto, ktere se tvari jako sportak, vykon ma skoro jako sportak, a to za cenu, za kterou clovek poridi vyrazne lepsi i zabavnejsi svezeni (viz. Z poslednich clanku Golf GTi - 614t., Clio RS - 565t.).

Avatar - Emel
3. 4. 2013 22:07
Re: konecne aspon trosku vykonnejsi motor
Focus má s 1.6 Ecoboost 134kW 7.9 a 222, to je lepší, ale jen o kousek. Jiný srovnatelný motor mě z hlavy nenapadá... THP má 115 a 155kW pokud vím.
Avatar - Ham.
3. 4. 2013 19:31
Re: konecne aspon trosku vykonnejsi motor
Ano, tak to Korejci dělají, třeba v USA tak dlouho podceňovali spotřebu svých aut (udávali nižší než ve skutečnosti) až z toho mají velkou ostudu.