Hyundai vyvíjí nový vodíkový automobil
Ačkoli Toyota vloni vyvolala s modelem Mirai velký poprask, je třeba říci, že Japonci nejsou první, kdo dostal vodíkové auto na trh. To se povedlo, vcelku potichu a nenápadně už téměř před třemi roky značce Hyundai. Jediným háčkem je, že model FCEV na bázi SUV Hyundai ix35 je určen pouze pro vozové parky státní a veřejné správy a pro firemní flotily, nikoli pro individuální pronájem.
Hyundai má pochopitelně v plánu v projektu pokračovat a v příštím roce představí druhou generaci modelu FCEV. Automobilka zatím detaily tají, ale vše nasvědčuje tomu, že bude vodíková technika opět ukryta v karoserii SUV přibližně stejných rozměrů. Takže jako základ poslouží patrně aktuální Tucson.
FCV II však i přesto bude díky modernizovanému systému pohonu výrazně lehčí a také lacinější, nabídne větší možnosti individualizace a vyrábět se bude i s pravostranným řízením. Nové FCEV se objeví někdy v příštím roce a bude se vyrábět minimálně do roku 2021. Celkově by mělo vzniknout 10-15 tisíc exemplářů. Zatím není známo, zda "dvojka" už bude na trhu volně dostupná, s ohledem na vývoj u Toyoty a Hondy lze však očekávat, že se tak opravdu stane.