Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

IAA 2021: Mercedes-Benz EQE poprvé naživo. Je to EQS vyprané na šedesát

Stanislav Kolman
Diskuze (7)

Mercedes vystavuje na mnichovském autosalonu několik zajímavých novinek. Mě nejvíce oslovilo EQE, obdoba elektrické třídy E a takřka dokonalá zmenšenina vlajkového EQS.

Elektromobil Mercedes-Benz EQS jsme si mohli prohlédnout na Autech na náplavce. Naživo působí opravdu zajímavě a jeho tvary se nikterak netají tím, že jsou přizpůsobeny maximalizaci aerodynamické účinnosti. A zjevně tento recept funguje, neboť se jej šípy rozhodly zopakovat také u menšího EQE.

Neplatí to jen u vnějšího designu, ale i kabiny. Ta totiž ve vyšších verzích nabízí palubní desku MBUX Hyperscreen (prvně představenou právě v EQS), která je tvořena 56palcovým prohnutým sklem s trojicí samostatných obrazovek a upravenou grafikou. Na koho by však takové provedení bylo příliš, ten může sáhnout po civilnějším pracovišti s 12,2“ digitálním přístrojovým štítem a 12,8“ infotainmentem.

Video se připravuje ...

Kolem EQE bylo po vzoru ostatních výstavních premiér pořádně živo, na krátko jsem se ale za volant novinky přeci jen probojoval. A připadal jsem si jako Alenka v říši divů. Věřím, že na rozmístění jednotlivých ikonek po displejích se dá zvyknout, ale jak obsluha takřka všeho skrz obrazovky bude fungovat v reálném provozu, na to jsem moc zvědav.

V ostatních aspektech je to ale Mercedes se vším všudy. Prémiové a na dotyk příjemné materiály, pohodlné sedačky, ve kterých bude radost cestovat. A překvapivě i dost prostoru na zadní lavici. Aerodynamická silueta se svažující se střechou sice prostorem nad hlavou nehýří, s výškou 178 cm jsem však sám za sebou seděl s velkou rezervou před koleny a pár čísly nad hlavou. Lidé s výškou do 185 centimetrů se tu pohodlně posadí naprosto bez problému, u vyšších jedinců už to bude o kompromisech.

Stanislav Kolman
Diskuze (7)

Doporučujeme

Avatar - Barry Lyndon
8. 9. 2021 22:27
banánový design
U Mercedesu bohužel usoudili, že styl ala "banán", kterým nás oblažují už od prvních CLS, je pro elektromobily to pravé. V kombinaci s vyšší výškou danou baterií v podlaze to nemůže dopadnout dobře. Na druhou stranu hrůza to podle mě taky není, za mě je to snesitelné.
Avatar - 3_diamanty
8. 9. 2021 12:47
Strasny dizajn
Tu aj cina je razom ina liga... toto snad ani nemoze byt medved... snad len logo ho prezradza.. inak cista calamada dizajn.. otrasny.... voci povedzme fakt podarenemu Gecku neskutocna gycovina
Avatar - kuk
8. 9. 2021 12:43
To vypadá jako Hjůndaj IONIQ
Rozteklej nanuk :D :D :D :-!
8. 9. 2021 09:37
Re: Když už vypráno, tak na 90
To spíš 40 ale záleží jak to autor myslel.Jako zmenšení
8. 9. 2021 09:00
Když už vypráno, tak na 90
Je vidět, že autor nemá s praním moc velké zkušenosti, jelikož 60 stupňů je běžná prací teplota. 90, to je už jiná písnička :-)