Mercedes-Benz představil elektrickou třídu E, EQE slibuje dojezd až 660 km
Kompaktní sedan poměří síly s konkurenty, jako jsou Tesla Model S, BMW i4 nebo chystaná Audi A6 e-tron.
Automobilka Mercedes-Benz představila během právě probíhajícího autosalonu IAA v Mnichově čistě elektrického zástupce třídy E, který dostal tradiční označení EQE. Svým designem se přitom novinka výrazně podobá luxusnějšímu sedanu EQS, technické parametry však hovoří jasně.
Při délce 4.934 mm je sedan EQE podstatně kratší, než vrcholné EQS (5.265 mm). Rozvorem 3.122 mm vs. 3.210 mm však zas tak daleko za vrcholným elektrickým modelem nezůstává. Oproti klasickému éčku je pak kabina EQE o 80 mm delší, nabízí více místa v úrovni ramen a sedadla jsou posazena výš pro lepší oporu nohou.
Karoserie je tvarovaná ve stylu čtyřdveřového kupé a navzdory podobě s EQS na ní najdeme několik rozdílů. Například černá maska s podsvíceným logem a ukrytými kamerami i senzory by měla být větší a více zasahuje do nárazníku. Přední LED světla jsou ostřeji řezaná a mají odlišnou grafiku, vzadu jsou pak svítilny propojeny linkou napříč pátými dveřmi. V podbězích mohou být lité ráfky velikosti 19 a 20 palců, včetně aerodynamicky tvarovaných.
Interiéru dominuje volitelná palubní deska MBUX Hyperscreen, představená poprvé s modelem EQS, která je tvořena 56palcovým prohnutým sklem s trojicí samostatných obrazovek a upravenou grafikou. Bohatá technologická výbava pak obsahuje systém rozpoznávání řidiče podle biometrických údajů nebo navigaci s rozšířenou realitou. Ve standardu ovšem EQE nabídne pouze 12,2palcový digitální přístrojový štít a 12,8palcový infotainment.
Automobilka prozatím uvedla pouze motorizaci s označením EQE 350, která je osazena bateriemi s kapacitou 90,6 kWh a standardně vzadu umístěným elektromotorem s maximálním výkonem 215 kW a nejvyšším točivým momentem 530 Nm. Později by měla být k dispozici i volitelná verze 4Matic s pohonem všech kol, kdy se na přední nápravě objevuje druhý elektromotor.
Volitelně pak bude možné vůz dovybavit také řízením zadní nápravy, kdy se zadní kola budou moci natočit až o 10 stupňů. Vůz by tak měl nabídnout ještě lepší manévrovatelnost i stabilitu. Volitelný ale bude i vzduchový podvozek Airmatic, který ve vyšších rychlostech podvozek snižuje a v nízkých rychlostech je schopen podvozek zvýšit pro snazší překonávání nerovností.
Dojezd elektromobilu Mercedes-Benz EQE 350 by měl dosahovat 660 kilometrů – a to podle reálnějšího WLTP měřícího cyklu. Automobilka navíc dodává, že při připojení k dostatečně výkonné rychlonabíječce bude možné vůz dobít z 10 na 80 procent během 31 minut.