Infiniti FX50S Sebastian Vettel bude stát 3 miliony korun
Luxusní odnož Nissanu se přesto rozhodla nabídnout zákazníkům omezenou sérii a uspokojit i dvojnásobného šampiona. Klientům bude určena celá padesátka kusů. Výroba limitované edice začne letos v říjnu a první zákazníci se svých vozů dočkají na začátku příštího roku. Od prvního kusu, kterým se značka nezapomněla pochlubit loni ve Frankfurtu, se ty „sériové“ příliš lišit nebudou. Jen bílý lak se změní z matného na perleťový, toť vše.
Pětilitrový vidlicový osmiválec byl již loni na podzim posílen díky přeprogramování řídicí jednotky a úpravě výfukového potrubí na 309 kW (420 k). Na vývoji včetně rad při programování nastavení podvozku se podílel samotný Vettel. Pružiny a tlumiče byly zkráceny. Základ zůstal: vpředu příčná ramena, vzadu víceprvková náprava, v tomto případě ovšem natáčecí.
Spoilery včetně zadního na střeše a optimalizovaných zpětných zrcátek vznikly u současného Vettelova chlebodárce, týmu Red Bull Racing. U SUV těchto parametrů nejsou jen tak pro parádu, zlepšují přítlak a snižují odpor vzduchu o asi 5 %. Hřebenové řízení má variabilní účinek posilovače, optimální deceleraci zajišťují kotoučové brzdy, vpředu o průměru 355 mm se čtyřmi pístky, vzadu jsou tenčí (350 mm) s dvojicí pístků. Budou potřeba, vůz se totiž díky delším převodům samočinné skříně a deaktivovanému omezovači rozjede na hranici 300 km/h a z 0 na 100 km/h zrychlí za 5,6 s.
Štědré využití karbonových komponentů srazilo hmotnost o 46 kg na 2049 kg. Uhlíkové kompozity najdeme všude: na předním lízátku, masce, bočních prazích, krytech zrcátek i zadním difuzoru. Denní LED světla jsou umístěná vpředu pod nárazníkem, hlavní i koncová jsou zatmavená. Litá kola se stříbrnými ráfky mají obří průměr 21 palců, obdobně září vstupy vzduchu na blatnících i vnější kliky.
Karbon našel své místo rovněž uvnitř, na středové konzole i na dveřních výplních, chromované díly jsou pak matné. Volant pokrývá alcantara, stejně jako hlavici řadicí páky. Sportovní sedadla mají pro změnu čalounění černou látkou s kontrastním fialovým prošíváním. Stejný materiál dostal strop, sloupky i sluneční clony. Výbava je dostatečná včetně informačního a zábavního systému Connectiviti +.
V Evropě by cena měla přesáhnout hranici 120 tisíc eur (3.025.320,- Kč), Britové zaplatí zhruba 100 tisíc liber (aktuálně 3.145.700 korun). Z kontinentu přišlo zatím osm objednávek, devátý kus si postaví do garáže konečně jako úplně první dnes již dosti slavný německý pilot. Zda se některý z nich objeví také v České republice, bohužel není v tuto chvíli jasné.