Infiniti Q50 má problém s přímým adaptivním řízením
Systém Direct Adaptive Steering je chloubou nového Infiniti Q50. Adaptivní řízení nepotřebuje pevnou vazbu mezi volantem a předními koly, systém je ovládán trojicí řídicích jednotek. Americká agentura pro bezpečnost silničního provozu však v současnosti zveřejnila informaci o svolávací akci, která se týká 23 modelů. Podle zprávy může dojít k poruše systému. Ta má navíc vliv na funkčnost záložní tyče řízení.
Za výpadky adaptivního řízení může špatná verze jednoho ze softwarů, které se starají o jeho provoz. Hlavní vliv na funkčnost mají teploty ustálené pod bodem mrazu. Tisková zpráva uvádí, že je kvůli tomu omezen i nástup záložní tyče řízení, která se do procesu zapojuje při selhání steer-by-wire systému. V krajních případech řidič nemusí mít úplnou kontrolu nad vozidlem.
Na rozdíl od některých značek se však nejedná o tisíce vozů. Automobilka bude zákazníky informovat v blízkém časovém horizontu, změna řídicího softwaru bude provedena bezplatně. Problém se přitom týká pouze amerického trhu. V souvislosti s příchodem Infiniti Q50 do Evropy proběhla v systému adaptivního řízení řada změn. Vůz se v Česku zatím neprodává.