Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Infiniti Q50 má problém s přímým adaptivním řízením

Jan Mička
Diskuze (5)
Přímé adaptivní řízení nového Infiniti Q50 má svoje mouchy. Automobilka vyhlásila svolávací akci pro 23 vozů.

Systém Direct Adaptive Steering je chloubou nového Infiniti Q50. Adaptivní řízení nepotřebuje pevnou vazbu mezi volantem a předními koly, systém je ovládán trojicí řídicích jednotek. Americká agentura pro bezpečnost silničního provozu však v současnosti zveřejnila informaci o svolávací akci, která se týká 23 modelů. Podle zprávy může dojít k poruše systému. Ta má navíc vliv na funkčnost záložní tyče řízení.

Za výpadky adaptivního řízení může špatná verze jednoho ze softwarů, které se starají o jeho provoz. Hlavní vliv na funkčnost mají teploty ustálené pod bodem mrazu. Tisková zpráva uvádí, že je kvůli tomu omezen i nástup záložní tyče řízení, která se do procesu zapojuje při selhání steer-by-wire systému. V krajních případech řidič nemusí mít úplnou kontrolu nad vozidlem.

Na rozdíl od některých značek se však nejedná o tisíce vozů. Automobilka bude zákazníky informovat v blízkém časovém horizontu, změna řídicího softwaru bude provedena bezplatně. Problém se přitom týká pouze amerického trhu. V souvislosti s příchodem Infiniti Q50 do Evropy proběhla v systému adaptivního řízení řada změn. Vůz se v Česku zatím neprodává.

Jan Mička
Diskuze (5)
18. 12. 2013 21:27
Re: Přoč takovou pitomost vůbec vyvíjeli?!
23 aut nie je tragedia, ale vrha to zle svetlo na model, ktory planovali mat ako prelomovy.
Pre hybrid je vsak tento system povinny, mechanicke riadenie "neni k mani".
18. 12. 2013 17:43
Re: Přoč takovou pitomost vůbec vyvíjeli?!
Přesně tak. Elektronika dává větší možnosti. Infiniti jsou holt první, kdo to zavádí, tak si musí vyžrat dětské nemoci. To je úděl průkopníků.
Koneckonců, nikomu ten systém nenutí, dělají i klasické mechanické řízení.
18. 12. 2013 12:33
Re: Přoč takovou pitomost vůbec vyvíjeli?!
"Nehovoriac o tom ze elektronika ( na rozdiel od poctivej mechaniky ) je ovela nachylnejsia na poruchy a drahsia na opravy."

To je prostě pitomost. Všechno se dá zvorat, všechno se dá udělat pořádně. Problém elektroniky je, že bývá mnohem složitější než mechanika. Přitom menší a lehčí, proto se používá. Viděl jsi někdy mechanický počítač?

Elektronické parkovací brzdy mají své výhody. Takže jen tak nezmizí.
Avatar - 3_diamanty
18. 12. 2013 11:30
Re: Přoč takovou pitomost vůbec vyvíjeli?!
to je prave ta dnesna "skazena doba" kde za kazdu cenu kazdy musi robit nieco inak ako je rokmi overene a osvedcene len aby sme boli cool aj za cenu toho ze to bude nespolahlive a nesikovne, ale toto plati to nielen pre auta ale aj pre ludi. Nehovoriac o tom ze elektronika ( na rozdiel od poctivej mechaniky ) je ovela nachylnejsia na poruchy a drahsia na opravy.

velmi dobre si to napisal, su iste mechanicke prvky v aute ktore su proste nedotknutelne, toto by malo byt nejako zvyraznene, skvele napisane :yes: :yes: :yes: :yes: :yes:
18. 12. 2013 09:48
Přoč takovou pitomost vůbec vyvíjeli?!
Proč to řešit jednoduše (tyčí s kloubem), když to jde složitě, že? >:D >:D >:D :no: :no: :no: To ovšem platí nejen pro řízení, ale i pro elektrickou parkovací brzdu. Už by si v automobilkách konečně měli uvědomit, že ne vždy je nahrazení mechaniky elektronikou tou správnou cestou a že jsou jisté mechanické ovládací prvky, které jsou nedotknuntelné!