Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Infiniti Q50 má problém s přímým adaptivním řízením

Infiniti Q50
Infiniti Q50
Infiniti Q50
Infiniti Q50
37 Fotogalerie
Jan Mička
Přímé adaptivní řízení nového Infiniti Q50 má svoje mouchy. Automobilka vyhlásila svolávací akci pro 23 vozů.

Systém Direct Adaptive Steering je chloubou nového Infiniti Q50. Adaptivní řízení nepotřebuje pevnou vazbu mezi volantem a předními koly, systém je ovládán trojicí řídicích jednotek. Americká agentura pro bezpečnost silničního provozu však v současnosti zveřejnila informaci o svolávací akci, která se týká 23 modelů. Podle zprávy může dojít k poruše systému. Ta má navíc vliv na funkčnost záložní tyče řízení.

Za výpadky adaptivního řízení může špatná verze jednoho ze softwarů, které se starají o jeho provoz. Hlavní vliv na funkčnost mají teploty ustálené pod bodem mrazu. Tisková zpráva uvádí, že je kvůli tomu omezen i nástup záložní tyče řízení, která se do procesu zapojuje při selhání steer-by-wire systému. V krajních případech řidič nemusí mít úplnou kontrolu nad vozidlem.

Na rozdíl od některých značek se však nejedná o tisíce vozů. Automobilka bude zákazníky informovat v blízkém časovém horizontu, změna řídicího softwaru bude provedena bezplatně. Problém se přitom týká pouze amerického trhu. V souvislosti s příchodem Infiniti Q50 do Evropy proběhla v systému adaptivního řízení řada změn. Vůz se v Česku zatím neprodává.