Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Inkas představuje pancéřované BMW X7, má vyšší výkon a ustojí i granáty

Ondřej Mára
Diskuze (4)

Pancéřovaná X7 neztratila nic ze svého luxusu, nabízí však ochranu před širokou škálou zbraní i výbušnin a může být i výkonnější.

Kanadská společnost Inkas Armored Vehicle Manufacturing, zaměřená na vývoj a přestavbu prémiových vozidel v nedobytné trezory na kolech, nedávno obrátila svou pozornost na nové BMW X7. A výsledek dopadl přesně podle očekávání. Velké SUV neztratilo nic ze své prémiovosti, nově však dokáže ochránit posádku před výkonnou puškovou municí i výbuchy několika granátů.

Na první pohled přitom X7 v podání společnosti Inkas nevypadá nijak výjimečně. Exteriér, včetně všech dekoračních chromovaných lišt, ovšem zdobí černá barva. Kompletně zatmavena byla také všechna skla, která jsou proti standardu výrazně silnější. Za pátými dveřmi se navíc ukrývá pancéřovaná přepážka s dveřmi, což je součást 360° ochrany vozu.

Inkas BMW X7 se tak může pochlubit ochranným hodnocením BR6. Podle výrobce to znamená schopnost odolat puškovým nábojům ráže 7,62 (např. AK-47) nebo .308 (ráže využívaná pro útočné pušky, odstřelovačské pušky i kulomety). Navíc vůz vydrží i současný výbuch až dvou granátů.

Pancéřování je ovšem pouze základ. Kromě něj totiž může společnost Inkas vůz na přání vybavit systémem pro filtraci vzduchu, nočním viděním, systémem pro zadýmování okolí, sirénami, výstražnými světly, atd.

Video se připravuje ...

Příplatková výbava se navíc vztahuje i na motorový prostor. Výkon standardní motorizace, tedy 4,4litrového přeplňovaného motoru V8, totiž může být upraven z původních 390 kW na 456 kW. Výrobce navíc myslel i na ochranu motorového prostoru a ve standardu nabízí zesílenou ochranu baterie a řídící jednotky.

Veškeré pancéřování a další ochranné či bezpečnostní doplňky se samozřejmě podepsaly na pohotovostní hmotnosti vozu. Výrobce sice neprozrazuje přesná čísla, dodal však, že kvůli zvládnutí nadváhy dostala pancéřovaná X7 i vylepšený podvozek. A v podbězích jsou samozřejmě run-flat pneumatiky, které by měly posádce pomoci z největší nouze.

Interiér přitom stále nabízí plný komfort, na jaký jsou majitelé BMW X7 zvyklí. Auto si navíc podle všeho dokázalo uchovat i svou konfiguraci se třemi řadami sedadel. Jediným omezením tak nejspíš bude kapacita zavazadelníku, ve kterém je umístěna pancéřovaná přepážka s dalšími dveřmi.

Společnost Inkas dodává, že je prvním výrobcem pancéřovaného BMW X7 na světě. Navíc se nejedná o pouhý koncept nebo ukázku – společnost již přijímá speciální objednávky. Cenu ovšem nezmiňuje.

Ondřej Mára
Diskuze (4)

Doporučujeme

18. 2. 2021 14:13
k OS PCR ok
K ochranny sluzbe ok, ale stat neda ty love, by se lidi zblaznili
Avatar - Roman Horký
18. 2. 2021 13:20
Zajímavé jak se ti zbohatlíci bojí všichni o život
Asi každý ví proč.