Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Invicta 4½ Litre Low Chassis: Poklad z ostrovů

6. 2. 2023 • 14:59
100
Zobrazit náhledy (100)
Invicta 4½ Litre Low Chassis ...kulisa řazení byla u meziválečných sportovně- závodních vozů běžná Řazení pravou rukou je příjemné, jen je nutné počítat s nesynchronizovanou převodovkou Invicta sice pojme čtyři pasažéry, ale pro sportovnější svezení je vhodné jezdit ve dvou Invicta 4½ Litre Low Chassis Invicta 4½ Litre Low Chassis Invicta 4½ Litre Low Chassis Invicta 4½ Litre Low Chassis Invicta 4½ Litre Low Chassis Invicta 4½ Litre Low Chassis Invicta 4½ Litre Low Chassis Invicta sedí nízko u asfaltu, což výrazně zlepšuje jízdní vlastnosti. Výhody se projevily i při závodech. Invicta 4½ Litre Low Chassis Invicta 4½ Litre Low Chassis Většina karoserie je vytvořena z hliníkových panelů. Z boku vyniká neobvyklá elegance. Invicta 4½ Litre Low Chassis Invicta 4½ Litre Low Chassis Invicta 4½ Litre Low Chassis Invicta 4½ Litre Low Chassis Invicta 4½ Litre Low Chassis Invicta 4½ Litre Low Chassis Invicta 4½ Litre Low Chassis Invicta 4½ Litre Low Chassis Invicta 4½ Litre Low Chassis Invicta 4½ Litre Low Chassis Invicta 4½ Litre Low Chassis Invicta 4½ Litre Low Chassis Invicta 4½ Litre Low Chassis Invicta 4½ Litre Low Chassis Invicta 4½ Litre Low Chassis Invicta 4½ Litre Low Chassis Invicta 4½ Litre Low Chassis Invicta 4½ Litre Low Chassis Invicta 4½ Litre Low Chassis Pokud sběratel dospěje do fáze meziválečných aut, není cesty zpět. Jestli je něco skutečně ryzí, je to tohle. Invicta 4½ Litre Low Chassis Podobné vozy nelze napasovat do tabulek. Každý je odlišný a hodnotu neurčují aukce ani časopisy. Invicta 4½ Litre Low Chassis Invicta 4½ Litre Low Chassis Invicta 4½ Litre Low Chassis Invicta 4½ Litre Low Chassis Nádherný šestiválec Meadows je vybaven neobvyklým počtem čtyř karburátorů. Dosahuje výkonu 180 koní! Invicta 4½ Litre Low Chassis Invicta 4½ Litre Low Chassis Invicta 4½ Litre Low Chassis Invicta 4½ Litre Low Chassis Invicta 4½ Litre Low Chassis Invicta 4½ Litre Low Chassis Invicta 4½ Litre Low Chassis Invicta 4½ Litre Low Chassis Invicta 4½ Litre Low Chassis Invicta 4½ Litre Low Chassis Invicta 4½ Litre Low Chassis Invicta 4½ Litre Low Chassis Invicta 4½ Litre Low Chassis Invicta 4½ Litre Low Chassis Invicta 4½ Litre Low Chassis Invicta 4½ Litre Low Chassis Invicta 4½ Litre Low Chassis Invicta 4½ Litre Low Chassis U řidiče chybějí dveře, takže je zde umístěn nášlap Invicta 4½ Litre Low Chassis Invicta 4½ Litre Low Chassis Invicta 4½ Litre Low Chassis Invicta 4½ Litre Low Chassis Invicta 4½ Litre Low Chassis Invicta 4½ Litre Low Chassis Invicta 4½ Litre Low Chassis Invicta 4½ Litre Low Chassis Invicta 4½ Litre Low Chassis Invicta 4½ Litre Low Chassis Invicta 4½ Litre Low Chassis Invicta 4½ Litre Low Chassis Invicta 4½ Litre Low Chassis Invicta 4½ Litre Low Chassis Invicta 4½ Litre Low Chassis Invicta 4½ Litre Low Chassis Invicta 4½ Litre Low Chassis Byl na svou dobu velmi pokročilý – s listovými pery a tlumiči ve všech rozích Zatímco z levé strany koukají svody výfuku, vpravo je umístěna rezerva Invicta 4½ Litre Low Chassis Je umístěna v zadní části vozu a pojme necelých 70 litrů Invicta 4½ Litre Low Chassis Invicta 4½ Litre Low Chassis Invicta 4½ Litre Low Chassis Invicta 4½ Litre Low Chassis Chromované ozdoby i kryty světel, všechno má svůj význam Svody se splétají pod vozidlem. Sebejistý zvuk je samozřejmostí. Invicta 4½ Litre Low Chassis Invicta 4½ Litre Low Chassis Invicta 4½ Litre Low Chassis Invicta 4½ Litre Low Chassis Invicta 4½ Litre Low Chassis Invicta 4½ Litre Low Chassis Invicta S1

V duchu tradice opět servírujeme jednu perlu z domácího chovu. A dokonce na stříbrném podnose. Jestli něco naplňuje pojmy zapomenutá, ale přitom úchvatná, je to právě invicta ze začátku 30. let. Auto, se kterým pohodlně přejedete celou Evropu a pak vyhrajete vytrvalostní závod.

Když sledujeme štíhlou siluetu invicty, okamžitě si vybavíme báječný závod 1000 mil československých, kde jsme ji spatřili poprvé. Jak sebevědomě zdolávala dlouhé kilometry a její velký řadový šestiválec se téměř bez námahy roztáčí za mohutného přívalu točivého momentu. S výkonem lehce přes 180 koní hravě zrychluje, a to na jakoukoliv zařazenou rychlost. Už tehdy nás uchvátila, a proto jsme vděčni, že o rok později přinášíme i její příběh.

Do Česka se tento konkrétní kus shodou okolností dostal před pár lety, kdy známý královéhradecký sběratel klasických vozů Honza Čížek zatoužil po obohacení sbírky o zajímavý malosériový britský sportovní kousek. Invictu začal hledat kvůli pověsti výkonného vozu s motorem Meadows, který navíc dlouhodobě vyniká spolehlivostí (ostatně po 90 letech v provozu je tento fakt již víc než důkladně potvrzen). A pak začalo hledání – najít správný kousek je u klasického vozu vždy složitější, což v případě takto specifického zadání samozřejmě platí dvojnásobně. Chce to svůj čas.

Video se připravuje ...

Ten nastal v létě 2019, kdy Honza při aukci ve Francii tu pravou našel a vydražil. A od té doby tým člověka a stroje společně zažívá přesně to, co by měl – jezdí. Intenzivní využívání znamená účast na různých závodech. Už v roce 2019 to bylo například Bugatti GP ve Zlíně a legendární závod do vrchu Zbraslav-Jíloviště, kde historické zkazky potvrdilo absolutní vítězství. V roce 2020 se i přes omezení podařilo najezdit zhruba 5000 kilometrů (seriál Grand Prix historických vozidel, 1000 mil československých, opět Zbraslav-Jíloviště, znovu Bugatti Grand Prix a další akce), přičemž po celou dobu bylo zapotřebí pouze běžného servisu.

Tento článek je součástí balíčku PREMIUM+

Odemkněte si exkluzivní obsah a videa bez reklam na 9 webech.

Doporučujeme

Témata