Isuzu D-Max dorazí v létě v nové generaci. Kontroverzní styl doplní upravená jedna devítka

Isuzu D-Max
Isuzu D-Max
Isuzu D-Max
Isuzu D-Max
35 Fotogalerie
Diskuze (9)

Nová generace Isuzu D-Max se v Evropě nadále spolehne na turbodiesel o objemu 1,9 litru. Bude ale slabší než dosavadní provedení.

Isuzu D-Max je poctivý pracovní pick-up, který se nadále prodává i na evropských trzích. Současná druhá generace se vyrábí od roku 2011, a tak je už nejvyšší čas na nástupce. Ten se už od loňska montuje v Thajsku, přičemž letos se třetí generace Isuzu D-Max chystá i do Evropy. Dočkat se jí máme v létě.

Automobil přijede s vcelku kontroverzním designem. Příď dostala hodně výraznou masku chladiče s nápadným nápisem Isuzu, která jasně dává najevo svůj asijský původ. Stejně jako u nynější generace jsou pak k dispozici tři karosářské varianty – dvoudveřové provedení Single Cab doplňuje prodloužená verze Space Cab a plnohodnotná čtyřdveřová varianta Double Cab.

V závislosti na počtu dveří se délka vozidla pohybuje od 5.230 mm do 5.285 mm. Rozvor ve všech případech činí 3.125 mm.

Přestože je pak D-Max prezentován primárně jako schopný pracant, bude myslet i na dnešní dobu žádající i od pick-upu nějaký ten luxus. Uvnitř se tak má objevit až devítipalcová dotyková obrazovka multimediálního systému, včetně funkcí Android Auto a Apple CarPlay. Výbava bude dále čítat třeba bezklíčový vstup, dvouzónovou automatickou klimatizaci nebo parkovací čidla.

Na mimoevropských trzích je vůz dostupný i se vznětovým třílitrem o výkonu 140 kW a točivém momentu 450 N.m, pro Evropu se však počítá výhradně s naftovou jedna devítkou. Půjdou o vylepšenou variantu dnešního motoru, avšak se sníženým výkonem, zřejmě z důvodu přizpůsobení se emisním normám. Nabídne 150 koní (110 kW) a 350 N.m, což je o 10 kW a 10 N.m méně než dnes.

Zapracovalo se však na schopnostech. Díky vyššímu podílu vysokopevnostní oceli je karoserie tužší než u dosavadní druhé generace. Elektromagnetický zadní diferenciál zase pomůže průchodnosti v terénu. Isuzu pak zdůrazňuje i lepší stabilitu a ovladatelnost díky přepracovaným nápravám a lehčímu řízení, stejně jako účinnější brzdy díky větším brzdovým kotoučům. Brodivost činí nově 800 mm.  

Techniku Isuzu D-Max třetí generace automobilka opět využije také pro odvozené SUV MU-X, které však v evropské nabídce nenajdeme. Základy od Isuzu pak použije i nástupce pick-upu Mazda BT-50.

 

Vstoupit do diskuze (9)