Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Iveco Daily Hi-Matic nabízí osmistupňovou převodovku

Ondřej Pavlůsek Ondřej Pavlůsek 20. 1. 2015
38
Zobrazit náhledy (38)
Iveco Daily Iveco Daily Iveco Daily Iveco Daily Iveco Daily Iveco Daily Iveco Daily Iveco Daily Iveco Daily Iveco Daily Iveco Daily Iveco Daily Iveco Daily Iveco Daily Iveco Daily Iveco Daily Iveco Daily Iveco Daily Iveco Daily Iveco Daily Iveco Daily Iveco Daily Iveco Daily Iveco Daily Iveco Daily Iveco Daily Iveco Daily Iveco Daily Iveco Daily Iveco Daily Iveco Daily Iveco Daily Iveco Daily
Titulem International Van of the Year 2015 ověnčené Iveco Daily nabízí vedle šestistupňových i novou osmistupňovou převodovku Hi-Matic.

Na letošním autosalonu v Bruselu, pořádaném od 16. do 25. ledna, automobilka Iveco vystavuje novou generaci svého lehkého užitkového modelu Daily s novou osmistupňovou převodovkou Hi-Matic.

Tato převodovka má nabízet vysokou úroveň flexibility, efektivity, nízkou spotřebu a maximální cestovní komfort. Podle materiálů společnosti Iveco řadí Hi-Matic rychlostní stupně rychleji a přesněji než zkušený řidič, a zařazení vyššího rychlostního stupně jí trvá necelých 200 milisekund.

Náklady na údržbu a servis vozidel s touto novou převodovkou mají být až o 10 % nižší než u vozidel s manuálními převodovkami. Hi-Matic lze kombinovat se vznětovými motory o objemu 2,3 a 3,0 l s výkonem od 78 kW (106 k) do 151 kW (205 k) a točivým momentem 270 až 470 N.m. Dále Iveco uvádí, že je možné ji použít pro vozidla s celkovou povolenou hmotnosti do 7,2 tuny.

Iveco New Daily Hi-Matic bude navíc podle nejčastějšího způsobu použití nabízeno ve třech úrovních nastavení, pojmenovaných Urban, Regional a International. Jak již tyto názvy napovídají bude se jednat o přizpůsobení řazení městskému i regionálnímu provozu a také dálkové dopravě na dlouhých trasách s cílem zajistit vždy co nejnižší spotřebu paliva a zároveň maximální možný komfort pro řidiče.

Iveco Daily sází na klasickou konstrukci podvozku s rámem, zajišťující kromě odolnosti, všestrannosti a dlouhé životnosti vozidla i jednodušší montáž různých nástaveb na podvozky této řady.

Všechny modely do 3,5 tun jsou vybavené novým předním odpružením, které má zajistit optimální ovládání vozidla, zlepšit komfort pro posádku a zvyšovat maximální přípustné zatížení na nápravu. Pro modely s jednomontáží na zadní nápravě byla vyprojektovaná i nová geometrie zadního odpružení, která snižuje výšku ložné plochy přibližně o 55 milimetrů a tím výrazně usnadňuje operace nakládání a vykládání z vozidla.

Nová generace vozu Daily je také silně orientována na současné požadavky trhu, dosahuje více než 5% snížení spotřeby oproti předešlému modelu a snižuje celkové náklady na provoz vozidla.

Nová kabina je odhlučněná lepší zvukovou izolací a oproti předchůdci má být pohodlnější, což zajišťuje její pozice spolu s účinnější klimatizací. Pocity z jízdy mají být srovnatelné s jízdou v současném komfortním osobním automobilu.

Iveco Daily ve své první generaci vstoupilo na trh v roce 1978 a je nabízeno prakticky ve všech částech světa. Důkazem jeho popularity je přes 2,6 milionu prodaných vozů ve více než 110 zemích.

Témata

Diskuse: Přidat názor

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku