Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Iveco oslavilo 100.000. autobus z Vysokého Mýta

Iveco
Iveco
Iveco
3 Fotogalerie
Diskuze (38)
Na sklonku letošního jubilejního roku, kdy například uplynulo 80 let od zahájení výroby autobusů ve Vysokém Mýtě, slaví Iveco Czech Republic, a. s. další významnou událost – překonání hranice 100.000 vyrobených autobusů.

Jubilejním vozem se stal linkový autobus Crossway, jehož uživatelem je ČSAD Karviná a.s. Tato společnost je součástí skupiny tří firem (ČSAD Havířov, Karviná, Frýdek-Místek), která patří k největším severomoravským provozovatelům linkové i městské dopravy.

Výroba autobusů byla ve Vysokém Mýtě zahájena v roce 1928 u předchůdce dnešní továrny - firmy Sodomka, která tímto rozšířila svůj sortiment proslulých karoserií osobních automobilů. Do znárodnění firmy v roce 1948 bylo vyrobeno 749 autobusů. Pod novým názvem Karosa se poté stále rostoucí výroba zaměřila výhradně na autobusy a postupně přicházely výrobkové řady RO, RTO, Š 11, 700 a 900.

S řadou 900 se firma výrazně prosadila i v zahraničí, a to především na západoevropských trzích. Jako významná součást skupiny Irisbus Iveco je zde vysokomýtský výrobní závod velmi úspěšný i se svými novými výrobky, které od roku 2005 postupně řadu 900 nahradily a rychle si u uživatelů získaly značnou oblibu (během posledních dvou let, kdy jsou vyráběny výhradně nové modely, vzrostla produkce o téměř 30 procent).

Výroba autobusů ve Vysokém Mýtě
ŘadaRORTOŠ 11700900
Vyráběné v letech1947-19571958-19721965-19811981-19991996-2006
Počet vyrobených kusů2.92114.96926.66937.16613.071

V současné době se ve Vysokém Mýtě vyrábějí modely Arway, Crossway, Recreo a Crossway LE a jejich produkce meziročně skokově roste. V letošním roce výroba poprvé v novodobé historii firmy pokoří hranici 3.000 autobusů. Během krátké doby od zahájení své výroby se stala velmi žádanou především poslední novinka – autobus kategorie low entry Crossway LE, který je od poloviny roku nabízen i v městské třídveřové verzi. Crossway LE je nízkopodlažní v přední polovině vozidla, což umožňuje nabídnout cestujícím maximum komfortu při nastupování a současně zachovat cenovou dostupnost autobusu pro jeho provozovatele.

Vstoupit do diskuze (38)