Jaguar C-X16: Bílý lak pro Los Angeles
Hvězda britské automobilky z letošního autosalonu ve Frankfurtu nad Mohanem pro LA Auto Show vyměnila šedý metalický lak za elegantní bílou a tím výčet změn končí. I nadále platí, že automobilka počítá s uvedením sériového provedení kupé C-X16.
Koncept, který při své premiéře na IAA 2011 zvedl vlnu nadšení, má karoserii dlouhou 4.445 mm, širokou 2.048 mm, vysokou 1.297 mm. Míry C-X16 pasují toto kupé do role nejkratšího modelu, jaký Jaguar představil od ukončení výroby řady XK120 v roce 1954.
Design kombinuje některé prvky aktuálních modelů se zřetelnými odkazy na sportovní model E-Type. Nechybí krátké převisy, střecha protažená až k zadní hraně karoserie ani nízko položená maska chladiče.
O pohon se stará kompresorem přeplňovaný třílitrový šestiválec, který je odvozen od nové generace osmiválcových Jaguarů. Pro účely tohoto motoru ale byly optimalizovány mimo jiné vrtání, zdvih a zapojení kompresoru. Motor osazený přímým vstřikováním dosahuje 126 koní na litr, maximum výkonu je 280 kW (380 k) a točivý moment vrcholí hodnotou 450 Nm. moment 450 Nm).
Součástí osmistupňové automatické převodovky je funkce start/stop a hybridní modul. Princip jeho fungování je odvozen od systému KERS v monopostech Formule 1 – pomoc elektromotoru je k dispozici na přání, když řidič stiskne tlačítko na volantu.
Baterie s kapacitou 1,6 kWh se dobíjí jen při brzdění, posléze dokáže po dobu až 10 sekund napájet elektromotor se 70 kW (95 k) a 235 Nm. Při nízké zátěži se dokáže auto jet i čistě na elektřinu, a to až do rychlosti 80 km/h.
Nejvyšší rychlost kupé o hmotnosti 1600 kg je omezena na 300 km/h, akcelerace z 0 na 100 km/h trvá 4,4 sekundy. Jaguar slibuje emise CO2 165 g/km a kombinovanou spotřebu 5,7 l/100 km.