Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Jaguar
Jaguar
Jaguar
Jaguar
6 Fotogalerie

Jaguar C-X75: Dokončený prototyp supersportu se představuje

I přesto, že Jaguar nebude C-X75 vyrábět, vývoj supersportu Britové dovedli do konce. Tohle je výsledek.

Elektrické Jaguar C-X75 se jako koncept představil na podzim 2010 na autosalonu v Paříži a za necelé tři roky jej potkal poměrně pohnutý osud. Nejprve začal se čtyřmi elektromotory a dvěma mikroturbínami v roli "range extenderu" a dobrými vyhlídkami na sériovou výrobu.

Jenže pak začaly potíže. Turbíny měly být vyhrazeny pouze závodním okruhovým verzím a pozornost se tak zaměřila na nový komponent techniky C-X75 v podobě famózního turbomotoru 1,6 l s výkonem přes 500 koní, vyvinutý původně Williamsem pro formuli 1.

Z "range extenderu" se tak rázem stal hybrid - kompresorem a turbem přeplňovaný motor měl roztáčet zadní kola. Jenže pak přišla smutná zpráva - projekt byl ukončen, oficiálně kvůli krizi, neoficiálně kvůli problémům s hybridní technikou. Nicméně se automobilka i tak rozhodla vývoj auta dokončit a jej zejména k propagačním účelům. Nyní nám tedy Jaguar ukazuje výsledek svého vývoje.

Finální verze Jaguaru C-X75 tedy má ze čtyřválce 1.6, přeplňovaného turbodmychadlem a kompresorem výkon 375 kW (510 k) a dvojice elektromotorů přidává dalších 290 kW (394 koní), což dělá kombinovaný celkový výkon 633 kW (861 koní). Díky tomu zvládne zrychlit z klidu na 96 km/h za méně, než 3 s, na 160km rychlost potřebuje méně, než 6 s a jeho maximální rychlost činí 354 km/h. Navíc dokáže čistě na elektřinu ujet až 64 km.

Jinak řečeno by Jaguar C-X75 byl rychlejší, než současná hybridní elita Porsche 918 Spyder, McLaren P1 i Ferrari LFearrari a současně o pořádných 400 kg lehčí, než 918 Spyder. Je tedy obrovská škoda, že Britové výrobu stopli, není totiž vůbec vyloučené, že by šlo o podobný fenomén, jako před lety Jaguar XJ220.