Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Jaguar Classic oznamuje premiéry XKSS a Lightweight E-Type

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (3)
Jaguar Classic se připravuje na představení prvního z nově postavených XKSS, ale ještě před tím hodlá odhalit jeden Lightweight E-Type, na jejichž znovuzrození pracuje již druhým rokem.

Jaguar se v posledních letech stále pečlivěji stará o své historické dědictví. Vedle renovace starých aut se nejprve v roce 2014 rozhodl dokončit plánovanou sérii osmnácti vozů Lightweight E-Type a letos na jaře byla potvrzena výroba zbývajících XKSS ze série pětadvaceti plánovaných roadsterů.

V letech 1963 a 1964 bylo naplánováno vyrobit celkem osmnáct vozů Lightweight E-Type, avšak nakonec jich vzniklo jen dvanáct, přestože byla všem osmnácti už přidělena i čísla šasi. Nyní jsou tedy v režii Jaguar Classic stavěny vozy s čísly šasi od třináctky do osmnáctky.

Na letošním Le Mans Classic pořádaném od 8. do 10. července se odehraje představení Jaguaru Lightweight E-Type s číslem šasi patnáct. Kupé i přes rok výroby 2016 splňuje všechny náležitosti pro nasazení v závodech historiků a proto nemá být jeho premiéra pouze statická. V akci přímo na slavném okruhu jej předvede populární motoristický novinář a moderátor Chris Harris.

Jaguar XKSS, který v roce 1957 vznikl přestavbou závodního speciálu D-Type, trojnásobného vítěze 24hodinovky v Le Mans v letech 1955 až 1957, měl být původně vyroben v sérii pětadvaceti vozů, ale díky požáru v továrně Browns Lane jich automobilku opustilo jen šestnáct.

Jaguar Classic se proto nyní rozhodl, že zbývajících devět XKSS dokončí nyní a to podle specifikace tehdy plánovaných vozů. První z nich se má veřejnosti podle oficiálních materiálů automobilky představit na autosalonu v Los Angeles pořádaném ve druhé polovině letošního listopadu.

První z majitelů nově postaveného Jaguaru XKSS, jehož cena má být jeden milion britských liber, se má dodání svého vozu dočkat na začátku roku 2017.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (3)
Avatar - Kolouš
8. 7. 2016 11:27
lightweight vs. Lightspeed
chápu, že Jag je cílen na jinou skupinu, ale Lightweight mi evokovalo Lightspeed. A to je jiná káva... Alespoň pro mne
[odkaz]
8. 7. 2016 10:12
Re: Far Away From Evil Horses
Souhlasím. Mezi historiky nemají co dělat.

Stále jde jen o nové repliky, byť pečlivě vyrobené výrobcem, který nese původní jméno.

Z mého pohledu nemohou historickou hodnotu originálu dodat ani plky o již kdysi přidělených číslech podvozků, ani nehorázná cena (na pouhou repliku), ani malý počet výrobní série, ani stejný výrobce. Stále bude rok výroby replik 2016 a 2017 a to je podstatné. ;-\

Je to jen o něco lepší, než [odkaz] nebo Testarossy udělané z Pontiaců Fiero.
Avatar - Pekelná Micinka
8. 7. 2016 00:32
Far Away From Evil Horses
Problém je, že je nechtějí pouštět na závody historiků, protože to historická auta nejsou a zároveň nemůžou historii v závodech získat, protože proti moderním autům také nastoupit nemůžou. A já to celkem kvituju. To platí pro E-Type Ltwg. Je o tom hezké video na yt.

XKSS, ten akorát nebude mít tu hodnotu, co původní auta, je to velké lákadlo, to jo.

Doufám, že mimo těchto lapačů publicity, vyvíjí i něco současného, třeba XE Coupé.