Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Jaguar F-Type přichází v modernizované verzi. Z nabídky mizí šestiválec!

David Bureš
Diskuze (63)

Modernizovaný sporťák od Jaguaru už v Evropě nepořídíte s šestiválcem. Dobrou zprávu však máme, osmiválec zůstává!

Jaguar Land Rover v poslední době nezažívá zrovna šťastní období, prodejně se mu příliš nedaří, což vyústilo ve ztrátu, kterou automobilka řeší restrukturalizací. Dokonce se několikrát hovořilo o možném partnerství s jiným výrobcem nebo dokonce o prodeji, ten však dnešní vlastník, indická Tata vždy odmítla. Práce na novinkách se však nezastavily a krátce před koncem roku přichází ještě jedna nová lahůdka. Modernizovaný Jaguar F-Type.

O jeho příchodu se mluvilo již delší čas a nyní je oficiálně tady. F-Type modelového roku 2021 rozeznáte podle přepracované přídě s nízkými světlomety, která se svojí koncepcí přiblížila ostatním modelům značky. Úzká koncová světla pak kombinují jedinečný světelný podpis převzatý z elektrického crossoveru I-Pace s jednoduchým vzorem diod.

Video se připravuje ...

„Nový F-Type stále nese typický design automobilky Jaguar, ale je dramatičtější, než byl kdy dříve, s ještě větším zaměřením na funkci každého prvku designu, každé linie nebo každé plochy,“ říká k designovým změnám Julian Thomson, ředitel designu v automobilce Jaguar.

Interiér se zaměřil na využití luxusnějších materiálů, technickou novinkou je pak digitální přístrojový štít s displejem o úhlopříčce 12,3 palce. Ten nabízí několik režimů zobrazení, přičemž to základní s ohledem na sportovní charakter vozu zdůrazňuje centrálně umístěný otáčkoměr. Virtuální kokpit pak doplňuje desetipalcová dotyková obrazovka infotainmentu na středovém panelu s integrovanými funkcemi Android Auto a Apple CarPlay.

V rámci faceliftu pro modelový rok 2021 se změnila také nabídka motorů. Zákulisní zprávy strašily, že z portfolia vypadne kompresorem přeplňovaný osmiválec, to se však naštěstí nestalo. Pětilitr zůstává, a to hned ve dvou nabízených variantách, s 331 kW a 423 kW. Naopak už F-Type na evropských trzích nepořídíte s šestiválcem, ten zůstává jen ve verzi pro Severní Ameriku. Na starém kontinentu tak osmiválec doplňuje pouze základní, turbodmychadlem přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec, s 221 kW. Do budoucna by je ale mohl doplnit hybridní šestiválec, jak se v minulosti spekulovalo. Dvoulitr i V8 jsou každopádně kombinovány výhradně s osmistupňovou samočinnou převodovkou.

*Údaje v závorkách platí pro F-Type kabriolet
Jaguar F-Type kupé MY2021 – technická data nabízených motorů
Motor 2.0 Turbo 5.0 Supercharged 5.0 Supercharged 5.0 Supercharged
Pohon RWD RWD AWD AWD
Zdvihový objem [cm3] 1997 5000 5000 5000
Válce/ventily 4/4 8/4 8/4 8/4
Největší výkon [kW/min] 221/5500 331/6000 331/6000 423/6500
Točivý moment [N.m/min]  400/1500-4500 580/2500-5000 580/2500-5000 700/3500-5000
Převodovka 8A 8A 8A 8A
Max. rychlost [km/h] 250 (250) 285 (285) 285 (285) 300 (300)
Zrychlení 0-100 km/h [s] 5,7 (5,7) 4,6 (4,6) 4,6 (4,6) 3,7 (3,7)
Komb. Spotřeba NEDC [l/100 km] 8,1 (8,1) 10,6 (10,6) 11,0 (11,0) 11,0 (11,0)

Nový kompresorem přeplňovaný osmiválec o výkonu 331 kW koní byl vyvinut tak, aby nabízel prvotřídní dynamiku. Vrchol točivého momentu 580 N.m je tak dostupný už od 2500 otáček. Muselo se však myslet i na ekologii, a tak je agregát doplněn o filtr pevných částic. K dispozici bude tento osmiválec jak s pohonem všech kol, tak s pohonem zadní nápravy. Vrcholnou verzi však dostanete výhradně se čtyřkolkou.

Jaguar od všech motorů slibuje výrazný zvukový projev, který je charakteristickou vlastností F-Typu. Pokud by však měl hluk motoru rušit, je tu k dispozici funkce Quiet Start, která zajistí tišší provoz. Elektricky ovládané klapky v zadním tlumiči výfuku v takovém případě zůstanou uzavřené, dokud se nezvýší zatížení motoru.

Video se připravuje ...

Změn se pak dočkal také podvozek, který má zajistit větší agilitu a lepší odezvu. Proto jsou tu nejen nové adaptivní tlumiče, pružiny, stabilizátory, zadní těhlice i kulové čepy, ale také třeba širší kola.

Modernizovaný Jaguar F-Type už zná své české ceny. Předběžná základní cena kupé činí 1.706.836 korun, zatímco kabriolet pořídíte od 1.893.408 korun.

David Bureš
Diskuze (63)

Doporučujeme

Avatar - white label
4. 12. 2019 17:41
Re: Nejlevnější Aston...
Prošel jsem celou diskusi a o "příšerném" (ani o špatném) podvozku v ní nikdo nepíše, teda kromě tebe.
4. 12. 2019 10:34
Re: F-type
Mustang je o pár kilo lehčí jen s manuálem, u automatu se karta obrací. A to jen u verze F-Type V8 AWD, RWD je skoro o metrák lehčí. V zatáčkách na cestách může jít strach z jediného a to brutálního točivého momentu. Rozhodně nejde říct, že by nechtěl zatáčet.
Avatar - Magister
4. 12. 2019 10:05
Re: F-type
Tak o tom tedy nevím... zvláště v zemi, kde nejprodávanějšími auty jsou velké pickupy v čele s F 150 a F 450.
Avatar - Emel
4. 12. 2019 09:01
Re: Zw zase reklamy 🤮
Hm, nojo... ale že tady máš články které někdo napsal a fotky které někdo vyfotil a neplatíš za to ani korunu, to tě asi nesere, co? :-)
4. 12. 2019 08:12
Zw zase reklamy 🤮
Strašně mě se.... re, že se musím nejdriv podívat na stupidní reklamy které me nezajímají. Tak jsem si stáhnul prohlížeč Brave postavený na chromu a mám klid, ani jedna reklama. Už jsme jak ovce, chceš něco vidět tak na nejdřív papej reklamy a nejlépe 5 před videem a 5 po videu. To he hnus fakt 🤮